Permalänk
Medlem

Lite hjälp , WD TV Live Gen 3

Köpte en WD TV Live Gen 3, igår.
Har sutti uppe och blivit små tokig på skiten.
Nån som har denna och skulle kunna ge lite tips hur man får den att hitta mappen med filmer ur min nas d-link DNS-325.
Jag hittar fram till rot mappen och Nas_Prog men i dessa hittar den inget , trots att det ligger runt 200 filmer osv...
Har provat döpa om mappen men hjälper ej.
Söker jag på alla filer så hittar den 600 filer men det är filer som man själv har filmat in under alla år , inte filmer som jag har rippat.

Kankse bättre att byta till en Boxee?

Visa signatur

love in him

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är denna för att dela e mapp i Windows, mitt problem ligger i Nasen.
Vill kunna se film utan att ha igång datorn och då vill jag köra all film via nasen.

Skrivet av MatteN:
Visa signatur

love in him

Permalänk
Medlem

Ställt i NASen på att agera som mediaserver? (UPnP, NFS, mfl). Delat ut mapparna i NASens programvara?

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

NU löste jag det , körde nasen som en nätverksresurs och då visar den alla mappar!

Skrivet av MatteN:

Ställt i NASen på att agera som mediaserver? (UPnP, NFS, mfl). Delat ut mapparna i NASens programvara?

Visa signatur

love in him