Permalänk
Medlem

Intressekoll CS:GO Tunering

Tjenare!

EDIT!!

OFFICIELLA TRÅDEN OM TURNERINGEN UPPE!

Jag har gått i tankar om att arrangera en Counterstrike:Global Offensive tunering här på forumet.
Det jag nu vill veta är hur stort intresset är för ett sådant evenemang.
Ifall det är tillräckligt mycket intresse blir det av.

Jag har tänkt följande upplägg:

Tuneringen spelas 5vs5.
EAC är obligatoriskt. För er som inte vet finnner ni information här (www.easyanticheat.net) Detta för er som inte vet är ett anti-fusk program som är väldigt mycket bättre än VAC och gör det väldigt mycket svårare att fuska. Det laddas ned snabbt och är inget krångligt alls. Alla måste också vara registrerade på www.games4u.se för att kunna ta del av detta.
Hade tänkt mig att spela med Winner-Bracket och Loser-Bracket ifall nu det blir tillräckligt med folk.
Kartorna som spelas kommer inte att vara valves egna verision, dvs t.ex mirage_ce.

När?

Tuneringen spelas lördagen den 21 september. Mer information om exakta tider kommer senare.

Priser
Givetvis kommer det vara priser. Ju högre intresse desto bättre priser. Mer information om priser kommer senare.

Laganmälan

Skicka ett pm till mig här på sweclockers som ska innehålla följande:

En lagkapten ur varje lag som ska skriva resultat mm och vara inne på irc kanalen.
Lagnamn.
Nick på alla spelare i laget.
Skicka också i PM:et om ni föredrar valves kartor eller de tävlingsiriktate kartorna dvs t.ex de_mirage_ce. Majoritsröstning kör vi.

Alla får deltaga

Oavsett ifall man är väldigt dålig eller väldigt bra så får man delta. Detta är en tunering för alla och erfarenhet spelar ingen roll.

Frågor

Det går bra att ställa frågor direkt i tråden eller skicka pm här på sweclockers.

Detta är endast en intressekoll. Vid intresse kommer mycket mer information att komma inom kort. Detta är bara en grundlig presentation.
Tråden kan även användas för att hitta andra personer på forumet och dra ihop ett mixlag.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag är på!

Visa signatur

Haf 912 | I7 2600 | Phanteks PH-TC14PE | Asrock extreme 3 |
| LP 2x4GB | GTX 680 | Corsair Ax 650 | Qnix Qx2710 |

Permalänk
Medlem

Jag är lätt på! Låter awesome!

Permalänk
Medlem

Jag är på, jag kan lätt få med mig en kompis, kanske två

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompan99:

Jag är på!

Härligt!

Skrivet av mudzi:

Jag är lätt på! Låter awesome!

Mycket trevligt!

Skrivet av Jagheter:

Jag är på, jag kan lätt få med mig en kompis, kanske två

Observera att tuneringen spelas 5mot5.

Permalänk
Medlem

Ja...?

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Låter kul! Kan nog få med ett eller två lag 5x2! Hur har du tänkt dig med priser? Typ Komplett som sponsrar eller? Kommer det kosta något för att få vara med i tävlingen?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Ville bara försäkra att du uppfattat det korrekt. Härligt att ni är på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Låter kul! Kan nog få med ett eller två lag 5x2! Hur har du tänkt dig med priser? Typ Komplett som sponsrar eller? Kommer det kosta något för att få vara med i tävlingen?

Härligt!

Funderar fortfarande på några olika alternativ. Spons är ett alternativ som jag kan höra runt om. Annat är ifall man tar ut en liten avgift för varje lag för att få en prispott och givetvis bidrar jag själv också. Beror också på intresset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Tjenare!

Jag har gått i tankar om att arrangera en Counterstrike:Global Offensive tunering här på forumet.
Det jag nu vill veta är hur stort intresset är för ett sådant evenemang.
Ifall det är tillräckligt mycket intresse blir det av.

Jag har tänkt följande upplägg:

Tuneringen spelas 5vs5.
EAC är obligatoriskt. För er som inte vet finnner ni information här (www.easyanticheat.net) Detta för er som inte vet är ett anti-fusk program som är väldigt mycket bättre än VAC och gör det väldigt mycket svårare att fuska. Det laddas ned snabbt och är inget krångligt alls. Alla måste också vara registrerade på www.games4u.se för att kunna ta del av detta.
Hade tänkt mig att spela med Winner-Bracket och Loser-Bracket ifall nu det blir tillräckligt med folk.
Kartorna som spelas kommer inte att vara valves egna verision, dvs t.ex mirage_ce.

När?

Har ännu inte besämt när tuneringen kommer att spelas. Information kommer inom kort om tuneringen blir av.

Priser
Givetvis kommer det vara priser. Ju högre intresse desto bättre priser. Mer information om priser kommer senare.

Laganmälan

Information av laganmälan kommer inom kort.

Alla får deltaga

Oavsett ifall man är väldigt dålig eller väldigt bra så får man delta. Detta är en tunering för alla och erfarenhet spelar ingen roll.

Frågor

Det går bra att ställa frågor direkt i tråden eller skicka pm här på sweclockers.

Detta är endast en intressekoll. Vid intresse kommer mycket mer information att komma inom kort. Detta är bara en grundlig presentation.
Tråden kan även användas för att hitta andra personer på forumet och dra ihop ett mixlag.

Mvh

Jag tror också jag kan dra ihop ett gäng.

Dock kan jag tycka att det är bättre att köra valves kartor om du vill få med alla typer av spelare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toke:

Dock kan jag tycka att det är bättre att köra valves kartor om du vill få med alla typer av spelare

Trevligt!

Ja kanske stämmer. Vi kan väl köra en omröstning senare

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Du är för dålig för att kasta sten...

Permalänk
Administrativ avgift

Varför inte köra en lista med alla som anmäler sig och sen randoma lagen? ;)!

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk

Det vore trevligt!

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urdatorn:

Trevligt!

Skrivet av trisse23:

Varför inte köra en lista med alla som anmäler sig och sen randoma lagen? ;)!

Tänkte starta cupen på en hemsida så blir alla bracket och sånt automatiskt och ni kan själv hitta lättare osv.

Skrivet av Mighty Nerd:

Det vore trevligt!

Härligt!

Verkar vara hyffsat stort intresse. Tuneringen lär nog bli av. Laganmälan och mer information kommer imorn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toke:

Jag tycker personligen att de tävlingsinriktade banorna ska spelas. De är mycket bättre än valves och även skönare
Annars har jag redan löst ihop ett lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliummm:

Jag tycker personligen att de tävlingsinriktade banorna ska spelas. De är mycket bättre än valves och även skönare
Annars har jag redan löst ihop ett lag

Jag tycker personligen samma sak

Trevligt! Ska försöka få ihop minst 16lag så kan vi ha både Winner och Loser bracket.

Permalänk
Medlem

Kan meddela att jag har pratat med avm och ställer upp & hjälper till med turneringen. Kommer själv ha ett lag men hjälper till med förberedelserna och support under matcherna jag inte spelar så om ni har några frågor eller funderingar så kan jag även besvara dessa.

Mvh.

Permalänk
Medlem

Tror jag kan få med 3 lag

Permalänk

Ställer gärna upp med ett lag, skulle vara kul å få panga lite
Allt hänger på datum.

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Medlem

JA!!

Visa signatur

INTEL i7-4770K, OC to 4,1Ghz - 16GB - NV GTX780, 2GB - 1TB - SSD 128GB - DVD-RW - USB KBM - Win 8 - Water Cooling

Permalänk
Medlem

jag kan nog skrapa ihop ett någorlunda ihopspelt lag

/sparw

Permalänk
Medlem

Laganmälan nu uppe! Redigerat tråden också!

Skicka ett pm till mig här på sweclockers som ska innehålla följande:

En lagkapten ur varje lag som ska skriva resultat mm och vara inne på irc kanalen.
Lagnamn.
Nick på alla spelare i laget.
Skicka också i PM:et om ni föredrar valves kartor eller de tävlingsiriktate kartorna dvs t.ex de_mirage_ce. Majoritsröstning kör vi.

Permalänk

Återkommer med ett lag. Senaste dag/tid för anmälan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crozzfajor:

Återkommer med ett lag. Senaste dag/tid för anmälan?

Laganmälan håller på tom fredag.

Permalänk
Medlem

Jag kan bidra med gratis VoIP Server (Mumble eller Team Speak 3) och även med spelservrar om det skulle behövas

Visa signatur

Desktop: Win7 @ CPU: AMD X4 640 @ 3.5GHz RAM: 16GB DDR3
Server: ESXi @ CPU: AMD FX8120 @ 3.8GHz RAM: 32GB DDR3
Laptop: Lenovo G500 Win8 @ CPU: Intel i5 2.6GHz RAM: 8GB DDR3
NAS: Synology DS211j HDD: 2 x 2TB RAID1
Webb: http://www.ciph.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ciph:

Jag kan bidra med gratis VoIP Server (Mumble eller Team Speak 3) och även med spelservrar om det skulle behövas

Det vore kanon! Kommer att behövas

Tack!

Permalänk
Medlem

Kan nog dra ihop ett lag. När/var/hur kommer man kunna signa till turneringen? Kan rekommendera binarybeast för att sätta upp turneringen Ser det ut som att det blir något turnering i nuläget?

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk

Om det behövs hjälp med något skulle jag kanske kunna hjälpa till Är inte så insatt i cs:go men jag tycker det är kul med såna här små tävlingar

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosh1:

Kan nog dra ihop ett lag. När/var/hur kommer man kunna signa till turneringen? Kan rekommendera binarybeast för att sätta upp turneringen Ser det ut som att det blir något turnering i nuläget?

Jag håller på att starta en ny tråd med utförligt upplägg och information. Den dyker upp idag eller imorn. Turneringen skjuts upp till 28sep istället.
Tack för tipset men jag kommer använda mig utav challonge.
Och ja turneringen blir av
Mvh