Sweclockers CS:GO #1
Grattis till slurp som lyckades ta finalen med 2-1 i kartor och därmed vinna turneringen!
Fler turneringar kommer, håll ögonen öppna!
GG!
Tjaa!
STREAM TILL TURNERINGEN: http://www.justin.tv/eddmaan#/w/6985345040
(inte jag som streamar) utan en som deltar i turneringen.
Efter att jag haft en intressekoll så har jag kommit fram till att tuneringen blir av.
När?
Tuneringen spelas lördagen den 28 september. Tid: 19:00
!!OBS!! Upprop i #swecgo 17:45!!
Upplägg
Vi ska försöka få till så att det blir minst 16lag så att vi kan köra Winner och Loser-bracket.
Tuneringen spelas 5vs5.
EAC är obligatoriskt. För er som inte vet finnner ni information här (www.easyanticheat.net)
Eac är ett anti-fusk program som är väldigt mycket bättre än VAC och gör det väldigt mycket svårare att fuska. Det laddas ned snabbt och är inget krångligt alls. Alla måste också vara registrerade på www.games4u.se för att kunna ta del av detta.
Vi kommer använda oss utav mIRC för att underlätta information om bracket och att ni lättare kan skriva resultat osv. mIRC går att tanka här
Lagkaptenen i varje lag ska befinna sig i #swecgo där hen skriver resultat till mig, konflikter om det uppstår osv osv. Lagkaptenen ska också vara kontakt personen, ska gå att få tag på enkelt. Nicket i irc ska vara laget + nicket. Exempel: Team9|Göran så det blir lätt för lag att hitta sina motståndare.
Servrar går att boka på games4u, även detta kräver medlemskap, OBS!! alla måste var medlemma på games4u för att använda eac.
Jag har kommit överens med en användare på forumet att han ska hosta en teamspeak 3 server där varje lag får ett eget rum med eget lösenord.
Server adressen: voice.ciph.se:30010
Jag kommer arrangera tuneringen på denna sida: http://challonge.com/swecgo
Laganmälan
Skicka ett pm till mig här på sweclockers som ska innehålla följande:
En lagkapten ur varje lag som ska skriva resultat mm och vara inne på irc kanalen.
Lagnamn.
Nick på alla spelare i laget.
Laganmälan håller på t.om fredag den 27 sept.
Priser
TBA
Alla får deltaga
Oavsett ifall man är väldigt dålig eller väldigt bra så får man delta. Detta är en tunering för alla och erfarenhet spelar ingen roll. Vi ska ha kul!
Regler
Det är inte tillåtet att byta spelare i turneringen. Det lag blir diskvalificerade.
Eac. Bokas i samband med server bokning på www.games4u.se
Single elimination, dvs bäst av 1 spelas i omgång 1,2,3. Bäst av 3 i winnerbracket spelas i semi-final och final.
Finalen spelas bäst av 5. Där Loser-Bracket vinnaren behöver ta 3 kartor medan den som tagit sig utan förlust till Winner-Bracket endast behöver vinna 2kartor. Man ska alltså få en fördel för att ha spelat igenom utan förlust.
Bäst av 3 i Loser-Bracket spelas endast i Loser-Bracket finalen.
Bracket hittar ni här: http://challonge.com/swecgo
Vid lika spelas mr3 med startmoney 10 000.
Du ska recorda varje match så att jag kan se det korrekta slutresultatet ifall det skulle uppstå konflikter och eventuellt fuskanklagning. Recorda gör man igenom att skriva record och sedan valfritt namn. t.ex record pcw. De lag/spelare som inte kan visa fram sitt demo blir diskvalificerade.
Om inte motståndarna svarar inom 10 minuter efter utsatt matchtid så blir det WO.
Om spelet kraschar för någon eller något liknande uppstår har laget rätt till en paus på högst 5 minuter.
Jag är kontaktperson under turneringen, jag kommer vara inne i irc kanalen under hela turneringen och ni kan även nå mig på sweclockers.
Kartorna som kommer att spelas igenom hela turneringen är:
de_dust2_se
de_inferno_se
de_nuke_se
de_train_se
de_mirage_ce
Dessa inställningar ska användas och skrivs in i consolen.
cl_updaterate 128
cl_cmdrate 128
rate 128000.
Jag som admin reserverar att jag kan ändra på regler och dylikt under turneringens gång. Vänligen respektera admins beslut.
Ifall jag glömt något skriv gärna i tråden eller PM.
Det går även bra att hitta andra spelare att mixa ihop med och bilda ett lag som ska delta i turneringen.
Mvh