Permalänk
Medlem

Sweclockers CS:GO #1

Grattis till slurp som lyckades ta finalen med 2-1 i kartor och därmed vinna turneringen!

Fler turneringar kommer, håll ögonen öppna!

GG!

Tjaa!

STREAM TILL TURNERINGEN: http://www.justin.tv/eddmaan#/w/6985345040

(inte jag som streamar) utan en som deltar i turneringen.

Efter att jag haft en intressekoll så har jag kommit fram till att tuneringen blir av.

När?

Tuneringen spelas lördagen den 28 september. Tid: 19:00
!!OBS!! Upprop i #swecgo 17:45!!

Upplägg

Vi ska försöka få till så att det blir minst 16lag så att vi kan köra Winner och Loser-bracket.
Tuneringen spelas 5vs5.
EAC är obligatoriskt. För er som inte vet finnner ni information här (www.easyanticheat.net)
Eac är ett anti-fusk program som är väldigt mycket bättre än VAC och gör det väldigt mycket svårare att fuska. Det laddas ned snabbt och är inget krångligt alls. Alla måste också vara registrerade på www.games4u.se för att kunna ta del av detta.
Vi kommer använda oss utav mIRC för att underlätta information om bracket och att ni lättare kan skriva resultat osv. mIRC går att tanka här

Lagkaptenen i varje lag ska befinna sig i #swecgo där hen skriver resultat till mig, konflikter om det uppstår osv osv. Lagkaptenen ska också vara kontakt personen, ska gå att få tag på enkelt. Nicket i irc ska vara laget + nicket. Exempel: Team9|Göran så det blir lätt för lag att hitta sina motståndare.
Servrar går att boka på games4u, även detta kräver medlemskap, OBS!! alla måste var medlemma på games4u för att använda eac.
Jag har kommit överens med en användare på forumet att han ska hosta en teamspeak 3 server där varje lag får ett eget rum med eget lösenord.
Server adressen: voice.ciph.se:30010
Jag kommer arrangera tuneringen på denna sida: http://challonge.com/swecgo

Laganmälan

Skicka ett pm till mig här på sweclockers som ska innehålla följande:

En lagkapten ur varje lag som ska skriva resultat mm och vara inne på irc kanalen.
Lagnamn.
Nick på alla spelare i laget.
Laganmälan håller på t.om fredag den 27 sept.

Priser

TBA

Alla får deltaga

Oavsett ifall man är väldigt dålig eller väldigt bra så får man delta. Detta är en tunering för alla och erfarenhet spelar ingen roll. Vi ska ha kul!

Regler

Det är inte tillåtet att byta spelare i turneringen. Det lag blir diskvalificerade.
Eac. Bokas i samband med server bokning på www.games4u.se
Single elimination, dvs bäst av 1 spelas i omgång 1,2,3. Bäst av 3 i winnerbracket spelas i semi-final och final.
Finalen spelas bäst av 5. Där Loser-Bracket vinnaren behöver ta 3 kartor medan den som tagit sig utan förlust till Winner-Bracket endast behöver vinna 2kartor. Man ska alltså få en fördel för att ha spelat igenom utan förlust.
Bäst av 3 i Loser-Bracket spelas endast i Loser-Bracket finalen.
Bracket hittar ni här: http://challonge.com/swecgo
Vid lika spelas mr3 med startmoney 10 000.
Du ska recorda varje match så att jag kan se det korrekta slutresultatet ifall det skulle uppstå konflikter och eventuellt fuskanklagning. Recorda gör man igenom att skriva record och sedan valfritt namn. t.ex record pcw. De lag/spelare som inte kan visa fram sitt demo blir diskvalificerade.
Om inte motståndarna svarar inom 10 minuter efter utsatt matchtid så blir det WO.
Om spelet kraschar för någon eller något liknande uppstår har laget rätt till en paus på högst 5 minuter.
Jag är kontaktperson under turneringen, jag kommer vara inne i irc kanalen under hela turneringen och ni kan även nå mig på sweclockers.
Kartorna som kommer att spelas igenom hela turneringen är:

de_dust2_se
de_inferno_se
de_nuke_se
de_train_se
de_mirage_ce

Dessa inställningar ska användas och skrivs in i consolen.

cl_updaterate 128
cl_cmdrate 128
rate 128000.

Jag som admin reserverar att jag kan ändra på regler och dylikt under turneringens gång. Vänligen respektera admins beslut.

Ifall jag glömt något skriv gärna i tråden eller PM.

Det går även bra att hitta andra spelare att mixa ihop med och bilda ett lag som ska delta i turneringen.

Mvh

Permalänk

Är det inte bättre att använda Brutalcs? Känns onödigt att alla måste vara registrerade på G4U.

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Medlem
Skrivet av koksvinne:

Är det inte bättre att använda Brutalcs? Känns onödigt att alla måste vara registrerade på G4U.

Brutalcs har ingen eac. Därför går det endast att köra på games4u.

Permalänk
Medlem

Hoppas tävlingsinriktade vinner, enda stora skillnaden är på mirage och _se är helt underbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

Hoppas tävlingsinriktade vinner, enda stora skillnaden är på mirage och _se är helt underbar

Word. Skillnaden på _se mapsen är inte så stora. Bättre och ljusare färger. Om ni vill köra nya train med "kanter" under tågen och vid elskåpet ute på yard så man inte ska kunna se under kan vi göra ett undantag endast på den banan. Men vi får se hur omröstningen blir.
Turneringen startar ju inte förrens den 28 sept så fritt fram att gå in på mirage_ce och träna lite!

Permalänk

Bra intiativ! Ska försöka skrapa ihop ett dugligt lag

Permalänk

Jag skulle gärna kolla stream på detta om det är tillåtet/någon som kan/vill Med delay på streamen kan inte motståndarna abusa det heller. Skulle matchen pausas kan streamaren bara Mörka bilden tills det är igång igen Lägg upp lite info om det i TS om streaming känns aktuellt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

GOTV/stream tillåtet/tillgängligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av svaerdphizk:

Bra intiativ! Ska försöka skrapa ihop ett dugligt lag

Trevligt!

Skrivet av znorlaxvbg:

Jag skulle gärna kolla stream på detta om det är tillåtet/någon som kan/vill Med delay på streamen kan inte motståndarna abusa det heller. Skulle matchen pausas kan streamaren bara Mörka bilden tills det är igång igen Lägg upp lite info om det i TS om streaming känns aktuellt.

Jo absolut. Ska försöka fixa någon slags stream med en eventuellt caster. Om det finns någon som vill ställa upp och streama nåra matcher kan hen gärna skicka ett pm till mig här på sweclockers.

Skrivet av qaaka:

GOTV/stream tillåtet/tillgängligt?

Stream är tillåtet sålänge det är lite delay på streamen. GOTV är också ok!

Permalänk
Avstängd

är det fullt eller finns det plats till mera team :D?

Edit: Såg att det NÄSTA lördag nu :<

Permalänk

hej vi söker en sista!
adda mig på steam: visor_psyho
kik: simonpasula
Svarar snabbast på kik

Vi är low-high

Permalänk
Medlem

Turneringen börjar imorn 19:00. Kom igen vi behöver laaaaaag!!

Permalänk
Medlem

Team skitbra kommer inte vara med. Då tävlingen var den här hwlgwn istället för förra passar det ingen av oss.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Team skitbra kommer inte vara med. Då tävlingen var den här hwlgwn istället för förra passar det ingen av oss.

Noterat!

Permalänk
Medlem

Man kan fortfarande anmäla sig till turneringen! Behöver minst 1-2 lag till.

Permalänk
Inaktiv

Kom igen nu anmäl era lag

Permalänk

komigen anmäl er

Permalänk

Ska försöka kolla med grabbarna.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Ska försöka kolla med grabbarna.

Perfekt!

Turneringen börjar 19:00. Folk ni har tid att anmäla er
ös på!

Permalänk
Medlem

Någon stream?

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem

Hoppas på stream också. Kan bli roligt att se

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Kommer streama från Octillions perspektiv.

Permalänk

Skulle varit kul om OT eller någon annan streamade finalen

Permalänk

Ska jag ta å streama? har väll kanske ingen höjdarmick men kan spelet bra, inget proffs på mirage dock när det gäller platsnamnen. men jag kan dra igång en twitch.tv stream

edit: sedan så har jag inte streamat förut men någon gång ska va första!

Permalänk
Skrivet av eddmaan:

Ska jag ta å streama? har väll kanske ingen höjdarmick men kan spelet bra, inget proffs på mirage dock när det gäller platsnamnen. men jag kan dra igång en twitch.tv stream

bättre en inget du kan gärna streama våra matcher
( vi är xxdragonslayerxx) dont let the name betrade you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scoped:

Någon stream?

Skrivet av stylarn:

Hoppas på stream också. Kan bli roligt att se

Skrivet av visor_psyho:

Skulle varit kul om OT eller någon annan streamade finalen

Vi kommer att streama finalen

De andra matcherna streamar vi inte. Men några användare har sagt att de kan streama.

Mvh

Permalänk
Skrivet av eddmaan:

jaa streama! Tanka OBS (open broadcaster software) som är gratis streaming program och är kanon. Sålänge du har 5+ i upload på ditt internet så är det coolugnt Inte så avancerade inställningar och de mesta kan man googla till sig på nån minut

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Vi försöker ragga upp en sista spelare till, isf är vi med, jag uppdaterar snarast.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

jag kan vara med om något lag är en spelare kort

Permalänk
Avstängd

Skulle vara kul att höra vilken nivå ni som kommer vara med spelar på. Vad ni är rankade på deras egna matchmaking t.ex.