Vad behövs för att lira Sc2?

Permalänk
Medlem

Vad behövs för att lira Sc2?

Tja, Har gått i tankarna om att börja spela Sc2. Behöver jag köpa Sc2 innan Heart of the swarm innan eller bara köpa Hots direkt?

Tack för svar

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

du behöver bara hots om du inte vill köra wings of liberty campaign

Permalänk

Det står ju "Requires Wings of Liberty® to play." På battle.net, om man ska köpa Heart of the swarm.

Permalänk
Medlem

Du behöver både Starcraft 2: Wings of Liberty alltså det första spelet, och Heart of the Swarm, xzalrate vet inte vad han pratar om.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Sposckis:

Tja, Har gått i tankarna om att börja spela Sc2. Behöver jag köpa Sc2 innan Heart of the swarm innan eller bara köpa Hots direkt?

Tack för svar

Du behöver lagom bra dator ,hjärna, energi och spelet (Wings och heart). Heart är bara en expansion och wol är själva spelet.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

Tja, Har gått i tankarna om att börja spela Sc2. Behöver jag köpa Sc2 innan Heart of the swarm innan eller bara köpa Hots direkt?

Tack för svar

Skrivet av Pandayoyo:

Du behöver både Starcraft 2: Wings of Liberty alltså det första spelet, och Heart of the Swarm, xzalrate vet inte vad han pratar om.

exakt som Pandayoyo säger, tydlig info på bnet.
http://eu.battle.net/sc2/en/buy-now/

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne_silver:

Det står ju "Requires Wings of Liberty® to play." På battle.net, om man ska köpa Heart of the swarm.

ahh kollade inte på bnet utav ngn konstig anledning XD har kollat runt på g2play o sådan sidor

Skrivet av trisse23:

Du behöver lagom bra dator ,hjärna, energi och spelet (Wings och heart). Heart är bara en expansion och wol är själva spelet.

Men de mesta har jag ju förutom sc2 spelen

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Men vilket gäller för online? Asså vad är skillnaden på Hots och WoL onlinemässigt?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sposckis:

Men vilket gäller för online? Asså vad är skillnaden på Hots och WoL onlinemässigt?

Du vill absolut ha HotS om du ska lira online, här är dock en lista om du vill se exakt vad skillnaden är. Har du aldrig lirat eller kollat på spelet förr så är det nog rena Grekiskan men ändå: http://www.youtube.com/watch?v=dDytpyurv2E

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag kan rapportera att jag har kört SC2 2v2 utan större lag på minimum settings på min något klockade 3 ghz Single core Pentium processor DDR 1 2 gig Ram minne, 512 gig klockade ATI AGP grafikkort.

Men vid 200/200/200/200 enheter så är du nere på typ 10 fps

Jaha du vill veta om du behöver Hots eller
Äh vas fan, testa gratisversionen först. Det är typ Wings of Liberty utan campaign och lite annat.
Sen köper du HotS om du gillar spelet.