S4 stänger av sig själv, loop vid återuppstart

Permalänk
Medlem

S4 stänger av sig själv, loop vid återuppstart

Min S4 har börjat stänga av sig själv slumpmässigt vid normal användning, framförallt vid surf upplever jag det som. Det blir ingen animation att den stänger av sig eller något, blir helt enkelt bara svart direkt. Försöker man starta den så kommer samsung-loggan upp men så fort den är borta är den död igen.

För att lyckas starta den måste laddaren vara ikopplad, då funkar det alltid, trots att batteriet är väl laddat. Vid varje avstängning tappar batteriet ca 10-15% av sin laddning av någon konstig anledning. Hittade en tråd på swedroid där en person hade samma problem men där finns ingen lösning.

Jag har provat fabriksåterställning utan resultat. Finns det ingen lösning att göra själv så får jag väl skicka in telefonen men vill helst slippa det då jag behöver den inom skolan. Har ni några fler idéer som kan vara värda att prova?

Med vänlig hälsning.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Testa nytt batteri?

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Zache_:

Min S4 har börjat stänga av sig själv slumpmässigt vid normal användning, framförallt vid surf upplever jag det som. Det blir ingen animation att den stänger av sig eller något, blir helt enkelt bara svart direkt. Försöker man starta den så kommer samsung-loggan upp men så fort den är borta är den död igen.

För att lyckas starta den måste laddaren vara ikopplad, då funkar det alltid, trots att batteriet är väl laddat. Vid varje avstängning tappar batteriet ca 10-15% av sin laddning av någon konstig anledning. Hittade en tråd på swedroid där en person hade samma problem men där finns ingen lösning.

Jag har provat fabriksåterställning utan resultat. Finns det ingen lösning att göra själv så får jag väl skicka in telefonen men vill helst slippa det då jag behöver den inom skolan. Har ni några fler idéer som kan vara värda att prova?

Med vänlig hälsning.

Garanti eller omflashning av firmware.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nytt batteri eller garanti. Flasha om mjukvara känns onödigt men kan funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Testa nytt batteri?

Skrivet av tcntad:

Nytt batteri eller garanti. Flasha om mjukvara känns onödigt men kan funka.

Nytt batteri ska jag köpa på måndag, såg nu när jag öppnade den att det var alldelles uppsvält så det kan nog vara problemet!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Löste batteriet problemet? Har exakt samma fel på min telefon, stänger av sig, loopar omstarter och har ett svällt batteri. Enbart 3 veckor gammal telefon....

Permalänk
Medlem

har ni uppsvällda batterier redan efter bara veckor? okej om det var något år eller sånt, men vafan är det för batteri man har stoppat in som sväller efter veckor?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Buzz996:

har ni uppsvällda batterier redan efter bara veckor? okej om det var något år eller sånt, men vafan är det för batteri man har stoppat in som sväller efter veckor?

Måndagsex kallas det.

Permalänk
Skrivet av Zache_:

Nytt batteri ska jag köpa på måndag, såg nu när jag öppnade den att det var alldelles uppsvält så det kan nog vara problemet!

Du bör kunna få utt ett nytt batteri på garantin annars ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Måndagsex kallas det.

För iPhone blev det värsta hypen när detta hände efter tre år.

Undra hur länge Samsungs batterier har legat och skräpat.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

För iPhone blev det värsta hypen när detta hände efter tre år.

Undra hur länge Samsungs batterier har legat och skräpat.

Hahahah, skillnaden är att på samsung så köper man ett nytt batteri för 200kr och byter själv, man behöver inte lämna in telefonen och punga ut med 800 spänn för ett nytt batteri.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arfide:

Löste batteriet problemet? Har exakt samma fel på min telefon, stänger av sig, loopar omstarter och har ett svällt batteri. Enbart 3 veckor gammal telefon....

Hämtade ut luren igår, fick nytt batteri. Nu fungerar det bra igen! Så kontakta din återförsäljare och begär ett nytt.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Hahahah, skillnaden är att på samsung så köper man ett nytt batteri för 200kr och byter själv, man behöver inte lämna in telefonen och punga ut med 800 spänn för ett nytt batteri.

Jag har aldrig en telefon i tre år, jag byter den efter ca 1 1/2 - 2 år. Jag tillhör nog den skaran som aldrig har bytt ett batteri någonsin på mina telefoner.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Hahahah, skillnaden är att på samsung så köper man ett nytt batteri för 200kr och byter själv, man behöver inte lämna in telefonen och punga ut med 800 spänn för ett nytt batteri.

Det är också rätt GROV skillnad på nåt som går sönder efter 3 veckor och 3 år sisådär 153 veckor eller 1071 dagar. Men som sagt allt kan gå sönder. Det är bara väldigt IRONISKT hur godtyckligt det är när det är på Android sidan.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag förstår inte vart du vill komma med det inlägget?

Enda gången man behöver ett nytt batteri är när det är förverkat genom tid eller om man vart klantig och doppat telefonen i vatten. Ett batteri blir inte förverkat på ett eller ens två år.

Eller har Samsung så dåliga batterier att man MÅSTE byta ut dom, då är det ju konsumenten som är lurad med tanken ''Moahaha jag kan byta batteri men det kan inte du'' Trots att jag inte behöver byta batteri?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Jag förstår inte vart du vill komma med det inlägget?

Enda gången man behöver ett nytt batteri är när det är förverkat genom tid eller om man vart klantig och doppat telefonen i vatten. Ett batteri blir inte förverkat på ett eller ens två år.

Eller har Samsung så dåliga batterier att man MÅSTE byta ut dom, då är det ju konsumenten som är lurad med tanken ''Moahaha jag kan byta batteri men det kan inte du'' Trots att jag inte behöver byta batteri?

Det första jag gjorde när jag köpte min S2'a var att byta till ett batteri med 2000mAh ist för 1650. Redan här har vi sprungit ifrån iphone i valmöjligheter.

Detta batteri hade jag i två år, men efter att ha haft telefonen utsatt för extrema temperaturer (legat i solen i många timmar varma sommardagar) så gav till slut batteriet upp och började svälla upp.

Då beställde jag ett nytt batteri för 160kr + frakt, på 2800mAh, visst är batteriluckan stor och tjock, men sinnes vilken batteritid jag har nu.

Med tanke på att min telefon kostar flera tusen kronor mindre än en iphone vid release så har jag ändå ett par tusen att lägga på tillbehör innan jag når upp till samma pris, aight?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Det första jag gjorde när jag köpte min S2'a var att byta till ett batteri med 2000mAh ist för 1650. Redan här har vi sprungit ifrån iphone i valmöjligheter.

Detta batteri hade jag i två år, men efter att ha haft telefonen utsatt för extrema temperaturer (legat i solen i många timmar varma sommardagar) så gav till slut batteriet upp och började svälla upp.

Då beställde jag ett nytt batteri för 160kr + frakt, på 2800mAh, visst är batteriluckan stor och tjock, men sinnes vilken batteritid jag har nu.

Med tanke på att min telefon kostar flera tusen kronor mindre än en iphone vid release så har jag ändå ett par tusen att lägga på tillbehör innan jag når upp till samma pris, aight?

Som sagt bekommer det inte MIG då jag aldrig skulle kunna ha en telefon såpass länge för det finns så mycket nytt ute. Så det är väl bra för dig och de X antal % som sitter och håller på era telefoner i 5 år att ni kan byta era batterier.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Måndagsex kallas det.

haha har inte riktigt förstått det här uttrycket "måndagsexemplar", kan någon förklara? Får man sämre produkter på måndagar o bättre på dom andra dagarna eller?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Jag har aldrig en telefon i tre år, jag byter den efter ca 1 1/2 - 2 år. Jag tillhör nog den skaran som aldrig har bytt ett batteri någonsin på mina telefoner.

Räkna in mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

haha har inte riktigt förstått det här uttrycket "måndagsexemplar", kan någon förklara? Får man sämre produkter på måndagar o bättre på dom andra dagarna eller?

hehehehe japp ungefär så funkar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Hahahah, skillnaden är att på samsung så köper man ett nytt batteri för 200kr och byter själv, man behöver inte lämna in telefonen och punga ut med 800 spänn för ett nytt batteri.

Köpte nytt batteri till min iPhone 4 för 103kr och bytte det själv(sitter med 1 skruv), och jag har inte märkt att jag fått sämre batteritid med luren så det funkar lika bra nu som den alltid gjort.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Kan meddela att 99% av alla fall där S4an stänger av sig, startar om sig etc beror på att batteriet har svällt.

Det är ett konstruktionsfel och Samsung vet om detta. Dom nya batterierna som vi bytar ut till på verkstaden när det kommer in svullna batterier (vilket är MÅNGA) är en annan revision som detta problemet skall vara löst i.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Elakekocken:

Jag förstår inte vart du vill komma med det inlägget?

Enda gången man behöver ett nytt batteri är när det är förverkat genom tid eller om man vart klantig och doppat telefonen i vatten. Ett batteri blir inte förverkat på ett eller ens två år.

Eller har Samsung så dåliga batterier att man MÅSTE byta ut dom, då är det ju konsumenten som är lurad med tanken ''Moahaha jag kan byta batteri men det kan inte du'' Trots att jag inte behöver byta batteri?

Klar fördel att kunna byta batteri.

Ni appleanvändare (och andra såklart) måste lämna in luren och vi andra kan byta själva mycket enkelt.
Ska vi slå vad? X10 mini Pro's batteri var riktigt skitdålig på ren svenska. Totalt värdelöst. Nokia 6300 hade också ett värdelöst batteri.

Nej samsung har inte dåliga batteriet (tillverkar ens samsung sina egna batterier?) utan man har möjlöighet att byta till ett större och på så sätt få längre batteritid, men det väl ni inget om, ni som bär med er en batteribackup på 200 Kg på ryggen för att luren ska kunna vara på en dag.

Innan någon ens kommer på tanken: Nej, alla har inte tillgång till ett eluttag jämnt. Alla använda luren olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Klar fördel att kunna byta batteri.

Ni appleanvändare (och andra såklart) måste lämna in luren och vi andra kan byta själva mycket enkelt.
Ska vi slå vad? X10 mini Pro's batteri var riktigt skitdålig på ren svenska. Totalt värdelöst. Nokia 6300 hade också ett värdelöst batteri.

Nej samsung har inte dåliga batteriet (tillverkar ens samsung sina egna batterier?) utan man har möjlöighet att byta till ett större och på så sätt få längre batteritid, men det väl ni inget om, ni som bär med er en batteribackup på 200 Kg på ryggen för att luren ska kunna vara på en dag.

Innan någon ens kommer på tanken: Nej, alla har inte tillgång till ett eluttag jämnt. Alla använda luren olika.

Precis, men nu sitter det ju inte Ullared-batterier i iPhone så vi behöver inte bekymra oss om att byta heller. (För den lilla skaran som måste så kostar det ja, 800 spänn) Och som jag sa innan, merparten gör nog som jag och byter telefon fortare än man behöver byta batteri.
Sen är det ju självklart att de sätter i budgetbatterier som i X10 mini, hela den luren osade ju budget, seg var den också. Men det är som sagt bra att man kan byta batterier på telefoner innehållande värdelöst batteri.¨

Jag använder för övrigt den här backup-laddaren på resande fot, den väger 122gram, inte 200kg. Den kan ladda min telefon 2,5 gånger .-)

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Precis, men nu sitter det ju inte Ullared-batterier i iPhone så vi behöver inte bekymra oss om att byta heller. (För den lilla skaran som måste så kostar det ja, 800 spänn) Och som jag sa innan, merparten gör nog som jag och byter telefon fortare än man behöver byta batteri.
Sen är det ju självklart att de sätter i budgetbatterier som i X10 mini, hela den luren osade ju budget, seg var den också. Men det är som sagt bra att man kan byta batterier på telefoner innehållande värdelöst batteri.¨

Jag använder för övrigt den här backup-laddaren på resande fot, den väger 122gram, inte 200kg. Den kan ladda min telefon 2,5 gånger .-)

http://www.netonnet.se/ItemExtraImages/telefon/mobiltelefonit...

Hur mycket fick du betala för den?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Hur mycket fick du betala för den?

399:-

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefonitillbehor/lad...

Verkar slut just för tillfället. Bra att ha oavsett telefon.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd

samma problem här som trådskaparen.
S4an startar om sig flera gånger per dag.
oftast så händer det när man trycker på home knappen ifrån viloläge
då hakar sig hela skiten och den startar om sig.

mitt problem började direkt efter senaste android versionen så jag misstänker att det är den som är boven.
batteriet är det inte då det inte är uppsvält.
går det att nergradera till en tidigare version av kitkat?

några andra lösningar på problemet?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|