Permalänk

Problem med GTA IV

jag kan spela Mafia 2 på högsta grafiken helt utan lagg men inte GTA IV på lägsta grafiken? Står att jag har fördåligt grafikkort och jag ska kunna spela GTA IV på min dator. Kollade upp om jag kunde spela GTA IV på Can you run it och jag fick hel grön stapel o va långt förbi recommended! När jag spelar GTA IV är det missing textures + att de laggar. Har hört att man måste ändra någon inställning eller några inställningar på Nvidia kontrollpanel? ifall man måste så skulle jag vara väldigt tacksam för hjälp! Det är de riktiga spelet och inte något piratskit.

Min dator: Asus Notebook n73sv
Intelcore i7 2630QM 2.00 GHz
8Gb RAM DDR 3
Nvidia Geforce GT 540 M 1Gb
64 bit win7

Visa signatur

Phanteks P400A D-RGB White / Gigabyte z590 UD AC / Intel Core i7 11700k @5ghz / Be quiet! Dark Rock 4 / ASUS RTX 3080 10GB TUF Gaming / Kingston Fury Beast RGB 32gb / Samsung SSD 860 EVO 250GB / Samsung SSD 860 EVO 1TB / Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB / EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Har du installerat alla uppdateringar?
Hjälpte mig något enormt när jag fick på den senaste

Permalänk

Tror inte de har med de att göra. Det står att jag har fördåligt grafikkort och att alla grafikinställningar på GTA IV har sats på lägsta för att jag skall kunna spela.. kan dock köra mafia 2 på högsta grafik. kollade på Can you run it hemsidan om jag klarade alla system requirements för GTA IV o jag fick full grön stapel på de så jag ska klara gta iv bra!

Visa signatur

Phanteks P400A D-RGB White / Gigabyte z590 UD AC / Intel Core i7 11700k @5ghz / Be quiet! Dark Rock 4 / ASUS RTX 3080 10GB TUF Gaming / Kingston Fury Beast RGB 32gb / Samsung SSD 860 EVO 250GB / Samsung SSD 860 EVO 1TB / Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB / EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av JaegarN95:

Tror inte de har med de att göra. Det står att jag har fördåligt grafikkort och att alla grafikinställningar på GTA IV har sats på lägsta för att jag skall kunna spela.. kan dock köra mafia 2 på högsta grafik. kollade på Can you run it hemsidan om jag klarade alla system requirements för GTA IV o jag fick full grön stapel på de så jag ska klara gta iv bra!

Det skadar inte att testa!

Permalänk
Medlem

Se till att uppdatera spelet, det löser framförallt prestandaproblemen. Du kan också stänga av 'Clip save' i menyn för bättre prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuge:

Det skadar inte att testa!

Precis det skadar inte att testa. kan nästan säkert säga att uppdateringarna som finns kommer göra stor skillnad.
Blev stor förändring när jag prova

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Tror gör man i kyrkan! Edit: eller vart du nu ber någonstans!
Se nu till att uppdatera det dåligt optimerade spelet.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat spelet? Förutsatt att du köpt spelet nu såklart.

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1131102-kan-kora...

Permalänk
Medlem

Senaste patchen löser laggproblem med inte till 100% så visst laggproblem får du leva med.

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | NH-U14S | 32 GB @3200 DDR4
RTX 4060 | RMx 650W | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem
Skrivet av JaegarN95:

Uppdatera spelet som sagt tidigare och drivrutiner. Drivisar kan ställa till det ibland

Permalänk
Medlem

Jag har i5 3570K och ett 7850 och får 45 fps när jag maxar det

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JaegarN95:

Lägg på -nomemrestrict -norestrictions i command line för GTA IV så bör du kunna ställa om lite mer.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Uppdaterade nu o funkar fortfarande inte..

Visa signatur

Permalänk

startade om datorn nu o nu tycks de funka galant tackar tackar!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grafikkortet du har är inte snabt. Och varför skulle du kunna spela GTA4 som är kännd som en ricktigt dåligt port bra för att du kan maxa Maffia 2 och vad menar du med att maxa?

Edit: Var visst lite sen. fungera det bra nu så kan jag bara gratulera.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Nu funkar de inte igen.. de står Resource usage 210/56 när jag går in på graphics på GTA IV och fattar inte? vad är problemet? Tror inte GTA IV körs med Nvidia grafikkortet utan på de integrerade. Den kör GTA IV i safe mode. Btw så har jag kollat upp om jag klarar att köra gta iv på min dator o jag ska klara de utmärkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fortfarande, vad för uppdateringar kör du? Spelet var nästintill ospelbart "out of the box" du måste ju minst köra 1.0.3 eller liknande för att det ska kunna flyta på någorlunda.

Utmärkt vette fan om du ska klara det men på en lägre upplösning så..

Men ja, om den väljer det integrerade kortet innan ditt primära så är ju något ganska fuckat med din installation av drivrutiner kanske?
Jag kunde köra det på lägsta kvallen med min 4800+, 4gb DDR2 och 8800gs iaf.. men inte utan uppdateringarna som sagt.. väldigt icke optimiserat

Visa signatur

Specs: Ryzen 3600XT, 16gb Corsair Vengeance DDR4 3200MHz, GTX 1080 Founders Edition

Permalänk

Har patch 1.0.7.0 nu o de är ju den senaste? men har fortfarande Resource usage 210/58 och jag ser inte husen o sånt

Visa signatur

Permalänk

För dom som fortfarande lirar detta och väntar precis som jag på nästa utgåva till pc och fortfarande har problem med detta spel så kolla in denna sidan
http://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200145206-...

Visa signatur

Moderkort: Asus CG-8350, Intel i7-3770, Asus Nvidia GeForce 660 Ti 3 GB, 1 TB hårddisk, 12 GB DDR3
Skärm: BenQ XL2411T Tangentbord: SteelSeries 6GV2 Mus: SteelSeries Sensei Pro Fnatic Edition Musmatta: SteelSeries 4HD Headset: SteelSeries 7H Fnatic Edition Ratt: Logitech Driving Force GT

Permalänk
Medlem

Finns bara en lösning på problemet och den funkar. Skriv i sökfältet i startmenyn: msconfig
Gå till fliken tjänster
Bocka av längre ner Windows event log samt längre ner Windows event collector.

Av någon anledning så är keyloggern i windows inte riktigt kompatibel med spelet så varje gång man trycker på knappar i spelet så hackar det.

Tro mig, det funkar.