Omöjligt att ta bort sparade lösenord från Chrome

Permalänk
Medlem

Omöjligt att ta bort sparade lösenord från Chrome

Någon annan som fått samma problem med senaste Chrome? Spelar ingen roll hur många gånger jag rensar lösenorden under "Inställningar - Historik - Rensa sparade lösenord", så är de likt förbannade kvar! De försvinner ur listan som syns under inställningar, men när jag går in på en sida jag loggat in på tidigare så auto-fylls både användarnamn och lösenord ändå... vad göra?

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[Ryzen 9 9900X] - [GIGABYTE X870E AORUS PRO] - [Corsair Vengeance DDR5-6000 128GB] - [Fractal Design North chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [be quiet! Platinum 850W] - [Noctua NH-D15S] - [Dell U4025QW] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk

Gå till ''C:\Users\Användarnamn\AppData\Local\Google\Chrome'' och ta bort ''User Data''.
Detta kommer att ta bort allt i chrome.

Visa signatur

-

Permalänk
Skrivet av Andromeda:

Någon annan som fått samma problem med senaste Chrome? Spelar ingen roll hur många gånger jag rensar lösenorden under "Inställningar - Historik - Rensa sparade lösenord", så är de likt förbannade kvar! De försvinner ur listan som syns under inställningar, men när jag går in på en sida jag loggat in på tidigare så auto-fylls både användarnamn och lösenord ändå... vad göra?

Kryssa i rensa formulärdata också...

Gillar du att undersöka saker och ting, testa då http://securityxploded.com/googlechromesecrets.php

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

De e inte så att lösenordet är sparat i ditt google konto som chrome använder sig utav? Kanske måste tas bort direkt via kontot?

Permalänk
Medlem

Sparar google lösenorden på google-kontot...???

Visa signatur

[Ryzen 9 9900X] - [GIGABYTE X870E AORUS PRO] - [Corsair Vengeance DDR5-6000 128GB] - [Fractal Design North chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [be quiet! Platinum 850W] - [Noctua NH-D15S] - [Dell U4025QW] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCoLdSniPer:

Gå till ''C:\Users\Användarnamn\AppData\Local\Google\Chrome'' och ta bort ''User Data''.
Detta kommer att ta bort allt i chorme.

Detta gjorde susen! Tackar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andromeda:

Sparar google lösenorden på google-kontot...???

Beror på om du valt att synka lösenord eller inte. Kika i chrome://settings/syncSetup för att se vad du synkar