Snabb-råd gällande grafikkort! =) (beställer EV imorgon 10/01)

Permalänk

Snabb-råd gällande grafikkort! =) (beställer EV imorgon 10/01)

Tjena!, ja ska eventuellt beställa ett rejält uppgraderings paket redan imorgon, och jag tänkte först dubbel kolla mitt val gällande grafik med er! :). Grafikkortet är ju kronjuvelen i ett bygge trots allt ;), iallafall i min åsikt.

så!. Jag har kollat på grafikkort som sagt och har försökt tittat ut va som ger mest pang! för pengarna.

Till grafik i min uppgradering så är min budget max c,a 6500kr

Och detta är vad jag hittat för 6k
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=790588#extra

verkar riktigt redig i min åsikt bästa 780 va ja kan se iallafall :), å ja vet att ja inte direkt skulle bli besviken :), men jag vill göra ett så bra val som möjligt.

Jag funtar på om jag antingen skulle skaffa detta kort, eller om ja skulle köra sli med lite sämre kort?, typ som 2st 760 4gb? ger ju mer prestanda det förstår jag, även mer minne, också att man skulle kunna fixa trippel SLI med dom eller hur?, ska fixa ett moderkort med 3 slots så, dock så är mitt aggregat på 700W och tror inte det skulle räcka för 3 hela kort.

så ska skriva mina frågor lite lättare för er

1. Vilken Grafik tror ni skulle vara bäst att satsa på?
2. Räcker 2st 780 med ett 700W aggregat om man skulle uppgradera? Och är det bra värt att uppgradera till det i framtiden?
3. Värt att uppgradera till trippel-sli med 760 4gb? (nytt aggregat krävs då dock förmodligen).
4. Är det ett "jätte" minus från 4Gb till 3Gb minne, alltså ifrån 780 3gb till 760 4gb sli? (i min spel-erfarenhet har jag aldrig behövt mer än 1gb minne iallafall, men ändå så kanske det är något jag borde passa mig för om ja skulle vilja köra något annat riktigt krävande?)
5. Vad skulle va mest framtidsäkert?
6. Övriga åsikter!?

Krav!

1. Måste vara Nvidia ( ska fixa en ny spelskärm och jag vill utnyttja Nvidia's Lightboost 2D )
2. Budgeten på c,a 6500kr
3. Föredrar tyst och sval grafik (inte det viktigaste,men såklart en uppskattad kvalité)

Tack på förhand till dom som svarar!

Mvh AlexK

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Geeks
SweClockers

Köp ett Geforce GTX 780 3 GB. Flera grafikkort i SLI är egentligen enbart värt besväret i riktigt höga upplösningar och/eller med spel på flera skärmar (du skriver inte vilken upplösning du använder, vilket är typ viktigast i sammanhanget).

Kommer du fram till att du behöver mer prestanda kan du alltid köpa ytterligare ett 780 vid ett senare tillfälle. Ditt nuvarande nätaggregat bör klara av att driva två 780.

http://www.sweclockers.com/recension/17041-nvidia-geforce-gtx...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Köp ett Geforce GTX 780 3 GB. Flera grafikkort i SLI är egentligen enbart värt besväret i riktigt höga upplösningar och/eller med spel på flera skärmar (du skriver inte vilken upplösning du använder, vilket är typ viktigast i sammanhanget).

Kommer du fram till att du behöver mer prestanda kan du alltid köpa ytterligare ett 780 vid ett senare tillfälle. Ditt nuvarande nätaggregat bör klara av att driva två 780.

http://www.sweclockers.com/recension/17041-nvidia-geforce-gtx...

Ok tack för svar :). Jag kör på 1920x1080 upplösning och endast 1 skärm, så jag antar att ett 780 blir bättre då

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z