Battlefield 4 Exclusive Beta drar igång klockan 10:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

Är spelet bra då?

BF3 fast det laggar Så nej.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

Skönt att man fick testa spelet...nu vet jag att det inte var något för mej, sög lika hårt som BF3! tur att de snart släpper ett spel jag antagligen kommer att älska COD-Ghost. så med facit i hand tycker jag fortfarande BF2 är det bästa BF som släppts och alla COD är kalasbra!

Är det Eduard Khils fina melodi jag hör i bakgrunden?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Måste säga att det grafikmässigt är väldigt likt BF3, men gameplayet och interfacet är annorlunda.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

Skönt att man fick testa spelet...nu vet jag att det inte var något för mej, sög lika hårt som BF3! tur att de snart släpper ett spel jag antagligen kommer att älska COD-Ghost. så med facit i hand tycker jag fortfarande BF2 är det bästa BF som släppts och alla COD är kalasbra!

Jäkla skit att jag inte kände till detta igår.

MEd tanke på hur cpu-hungrigt det verkar vara så kanske det är bäst att inte byta tillbaka till 120hz-skärmen utan fortsätta spela på 2560x1440p-skärmen istället. pressa grafikkorten istället för cpu'n liksom.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alex5555:

Är det Eduard Khils fina melodi jag hör i bakgrunden?

Nope, bara vad jag tycker, och man KAN tycka annorlunda än 90% av sweclockers,man behöver inte följa med strömmen, otroligt men sant. har inte sett ett enda bra Battlefield efter BF2 så tur att man älskar COD serien så man har något att lira.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makslahti:

Flyter på riktigt bra med 1080p med 6870:t. Allt på high i 40-50fps.

Här får man brutal lagg

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Vet att det är beta och beta drivrutiner men, måste ändå säga att det suger hårt, lagg som fan även på low och spawpoints WTF ? startar i andra spelare och i line of fire på fienden? sämre än BF3 och då är det illa... Finns F2P som är bättre.

Och en sak som jag undrar va fan får inte nvidia och amd fixa riktiga drivrutiner innan spelet släpps och hur fan testar det spelet och tycker att det funkar bra utan drivrutiner ? hur tänker man ?

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk

Blir inte det färdiga spelet bättre optimerat än det här så skippar jag garanterat detta spel. Kör med mycket på low och får normalt 30-60 fps men mestadels runt 40 fps. Dock om jag t.ex. vänder mig om så droppar fps ofta ner till 15-20.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av STimmyS:

Vet att det är beta och beta drivrutiner men, måste ändå säga att det suger hårt, lagg som fan även på low och spawpoints WTF ? startar i andra spelare och i line of fire på fienden? sämre än BF3 och då är det illa... Finns F2P som är bättre.

Och en sak som jag undrar va fan får inte nvidia och amd fixa riktiga drivrutiner innan spelet släpps och hur fan testar det spelet och tycker att det funkar bra utan drivrutiner ? hur tänker man ?

Skriv egna drivrutiner om du är så missnöjd.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fantomsmurfen:

Blir inte det färdiga spelet bättre optimerat än det här så skippar jag garanterat detta spel. Kör med mycket på low och får normalt 30-60 fps men mestadels runt 40 fps. Dock om jag t.ex. vänder mig om så droppar fps ofta ner till 15-20.

Det är ju iofs mkt mer avancerad grafik. Så du borde kanske fundera på att uppgradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Om specen i din signatur stämmer överens med vad du har så tycker jag inte att du bör ha så stora problem. Vi verkar ha nästan identiska system, och jag kör på "Auto" - dvs det mesta på High med någon enstaka inställd på ultra. Jag sitter på ganska stadiga 50 FPS (Jag vet, det är inte 60..), går ner till 30-40 när det är väldigt mycket som händer samtidigt. Ställer man däremot allt på Low så går FPS:en ner till 20-30, har ingen aning varför så det skulle man kanske kolla upp.

Har du senaste beta-drivern till grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Fattar inte , laggar inget för mig (ultra) och flyter bra på polarens data med 560ti medium high

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

Fattar inte , laggar inget för mig (ultra) och flyter bra på polarens data med 560ti medium high

Datan är nog mer eller mindre exakt den samme för alla som spelar. Annars hade det varit olika spel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Likt bf3 så spelar det ingen roll om man väljer ultra alla effekter och de högsta inställningarna verkar inte finnas.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skribent

bildspel.se med datorn i sign...
Har senaste drivarna (AMD's BF4 BETA drivers), med ALLT på LOW och spelet är ospelbart!

Min i5.2500k går upp i 100% load, klockad på 4.3ghz.. Kan ju inte tycka att denna CPU borde flaska sönder såhär! >_>
Bifogar en bild som visar klocks och GPU/CPU load.

Dold text

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk

Hur länge kommer de köra öppna betan? Jag ska vara AFK fràn imorgon till 11 okt. Vore tràkigt om de stängt betan innan jag hunnit spela överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Samma sak som bf3 men jag tycker att grafiken ser extremt "grötig" ut. Tycker ljudet har förbättrats avsevärt.

Permalänk
Medlem

Den där dimman som kommer efter skyskrapan rasar finns inte för mig. Asnajs att slippa den

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Skriv egna drivrutiner om du är så missnöjd.

Sämsta kommentaren som uppfunnits, jo jag köper en produkt och sen gör en egen för att den jag betalade för inte fungerar. :/
Som att köpa en bil som inte gör mer än 30 km/h och startar varannan dag, sen skall jag bygga en egen istället?

(och jag vet att det är beta but still...)

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk

Nu ska man inte säga för mycket eftersom detta är en beta och man kan bara spela en map, men det känns som bf3, fast som en uppgradering av bf3 och inte som ett "nytt spel". Det är nice med de nya dynamiska miljöerna osv, men gameplay-mässigt känns det fortfarande som bf3...

väldigt tungt spel, min prolle kämpar i 60% och jag får en hel del FPS-drops i medium-inställningar

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Medlem

Bra spel men inte så mycket nytt kanske. Grafiken är awesome dock. Blir roligare sen med fler banor !
Roligast i Betan är helt klart skyskrapan och leka med hissarna osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Bra spel men inte så mycket nytt kanske. Grafiken är awesome dock. Blir roligare sen med fler banor !
Roligast i Betan är helt klart skyskrapan och leka med hissarna osv.

En skön bug är att beroende på vilken position en av hissarna är i skyskrapan så kan du använda den ena även när tornet har rasat, vilket ser ganska kul ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

U serious?

http://www.youtube.com/watch?v=KJIIgdSW6O4

Permalänk

Undrar varför man känner sig som hemma i betan.... Kan de vara för att man spelade 50h alpha ?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

tycker det verkar som BF4 är mer tungdrivet än BF3 med samma inställningar som i BF3 har jag mellan 20-40fps detta på en laptop med 2xGT750m så kanske är det så att Nvidia förlorar denna slag om spelet är optimerat för AMD men allt på medium i 1920x1080 hade jag fler fps i BF3

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

Undrar varför det laggar för jävligt även när jag har inställningarna på low och funkar i andra spel.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av eken97:

Hur många är det som är hemma o är "sjuka" idag? (Bf4 syndrom)

Skickades från m.sweclockers.com

Blev arbetslös igår, och är sjuk på riktigt idag :/

Permalänk

Har inte läst alla inlägg tidigare så ursäkta om frågan kommer igen.
Kommer allt man låser upp nu i betan samt alla poäng nollas när det riktiga spelet släpps 1 oktober?
Eller sparas allt i Battlelogen så man slipper börja om på ruta 1.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium Svart PSU: Corsair AX 850W 80+ GOLD MOBO: MSI Z87-S02 INET EDITION ATX CPU: Intel i7 4770K CPU-kylning: Corsair Hydro H90 RAM: Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast Series 16GB GPU: EVGA GeForce GTX 680 2048MB Superclocked SLI HDD: 2xIntel SSD 510 120GB + 1TB Western Digital Caviar Green Skärm: BenQ 24'' XL2411T 144Hz Keyboard: QPAD MK-85 Mus: Qpad 5K L.E

Permalänk
Medlem

Hur kollar man fps?

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av filipcombat:

Undrar varför det laggar för jävligt även när jag har inställningarna på low och funkar i andra spel.

Troligtvis någon bug i drivrutinerna eller spelet, det skall helt enkelt inte lagga för dig i low.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |