Muskampen 2025: Segraren korad!

hur fixar man bra gear??

Permalänk

hur fixar man bra gear??

hej jag blev nyss level 90 och då vill jag veta ett bra sätta att få bra gear snabbt och enkelt
någon som vet något bra sätt så skriv de så jag kan ta nytta av de!

Permalänk

Betala pengar: http://www.raiditem.com/

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

förutom att betala med pengar

Permalänk
Medlem

Går du till den Shrine för din faction, så får du en quest. Gå till Chromie, och prata med henne. Då får du ett item som teleporterar dig till Timeless Isle. Där kan du få 496 ilvl gear.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wow.robin:

förutom att betala med pengar

Spela? LFR? Guild raids? "World-bossarna"?

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Går du till den Shrine för din faction, så får du en quest. Gå till Chromie, och prata med henne. Då får du ett item som teleporterar dig till Timeless Isle. Där kan du få 496 ilvl gear.

okej jag är hord undead så vart ska jag gå då?

Permalänk

Förlåt, jag har ingen som helst koll på wow - men om du har lirat spelet i 90+ levels, borde du inte vet lite hur spelet funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wow.robin:

okej jag är hord undead så vart ska jag gå då?

Shrine of Two Moons, så får du en quest: http://www.wowhead.com/quest=33230
http://www.wowhead.com/news=219459/wowheads-guide-to-the-time... osv osv

Permalänk
Skrivet av SneakyButcher:

Förlåt, jag har ingen som helst koll på wow - men om du har lirat spelet i 90+ levels, borde du inte vet lite hur spelet funkar?

jo jag vet hur spelat funkar, men som att de är min första 90 så kan man gärna ta lite tips!

Permalänk
Avstängd

om du är ali hur gör man då sitter nu o söker med min nyblivna 90 men har problem att hitta vars jag ska

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem

Du kan lira battle grounds och köpa episkt gear för honor. Vendorn hittar du på kinamuren någonstans uppåt townlong stepps skulle jag gissa på

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompi8:

om du är ali hur gör man då sitter nu o söker med min nyblivna 90 men har problem att hitta vars jag ska

Shrine of Seven Stars, du får http://www.wowhead.com/quest=33229, osv.

Permalänk

behöver man vara med i en Guild för att vara med i en raid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wow.robin:

behöver man vara med i en Guild för att vara med i en raid?

Nej, man kan pugga (dvs med randoms) eller/och köra raid finder.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

tacka vetja på WoW vanilla tiden! Då fick man slita blod svett och tårar innan man ens såg ett epic item!

Fast jublet i guiden efter man döda raggy första gången var svårslaget!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Shrine of Seven Stars, du får http://www.wowhead.com/quest=33229, osv.

TACK jag fann stället lyckades rätt bra att få ihop gears ,dock är ett problem mobsen är eliter många av dom och för att klara av questarna krävs att man dödar eliterna , gör man dålig dps och är mele så kan jag säga som så att man dör rätt fort om man inte spelar i grupp. så jag rekomenderar inte detta ställe till nån nybörjare

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av azezl:

tacka vetja på WoW vanilla tiden! Då fick man slita blod svett och tårar innan man ens såg ett epic item!

Fast jublet i guiden efter man döda raggy första gången var svårslaget!

låter trevligt ,dock är det inge kul o köra raid , finns alltid någon damp/adhd snubbe i gruppen som lever om o är otrevlig ,klagar på att det går för sakta eller det värsta av allt dpsen är för kass. Jag har börjat tröttna på wow faktist av detta skäl, Jag menar det spelar man tank o man är sån som person att man läser av att healern behöver mana osv altid någon MAGE eller HUntard som ninja pullar. Jag blir faktist förbannad av det skälet att de tär kränkande när folk inte kan vänta på att en annan ska bli klar. jag tankar i många instanser hcs o min polare healar och vi snackar altid med varann. jag får även höra från hans sida hur han tänker o ser på det. Så skärpning alla wow spelare (eller som jag sagt det nya NAMNET på WOW "A World of adhd"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Heroics sedan kan du köpa grejer för justice points i towerlongsteps är en bra början sedan raids mogushan palace kräver inte så hög item lvl

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompi8:

TACK jag fann stället lyckades rätt bra att få ihop gears ,dock är ett problem mobsen är eliter många av dom och för att klara av questarna krävs att man dödar eliterna , gör man dålig dps och är mele så kan jag säga som så att man dör rätt fort om man inte spelar i grupp. så jag rekomenderar inte detta ställe till nån nybörjare

Det finns en väldig massa kistor på Timeless Isle. Öppnar du dom har du en chans att få ett 496 ilvl item. Så gå omkring och leta kistor ett tag, så får du upp din ilvl väldigt mkt, vilket gör det lättare att soloa elitsen på ön. Du kan ju även leta upp en grupp som kan hjälpa dig att döda elites.

Permalänk
Medlem

På min tid fick man leta upp en guild och börja raida sex dagar i veckan.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompi8:

Man kan ju vara med i en grupp för att göra eliterna, det är många som kör så varje dag, eftersom det blir en daily quest att döda 20 st när man gjort de första questen.

Sen ska du prova de enklare eliterna som har runt 1-2 miljoner HP max, om du ska göra det själv. Tranorna i skogen är rätt lätta, bara att gå bakom dem när de kastar sin shockwave framåt. Sen kan du jaga rare mobs ihop med alla andra eftersom alla som slår på dem får loot. Det finns även massa kistor att öppna här och var som du får mer gear.

Glöm inte att vara med i en raid på ön för att döda en celestial varje vecka, där har du chans att få en item som är över 550 i level Lyckas du samla ihop 50000 coins elelr hitta en Burden of Eternity så kan du göra om en armor token till en gearbit på 535 i level, det är också en bra boost.

Jag brukar köra LFR som dps, men ställa in så att jag får tank loot på de flesta bossar, så kan jag fortsätta tanka när jag kör vanliga raider eller heroics. Brukar vara en del otåliga folk som klagar på LFR, men det går oftast bra att köra på ändå. Alla kan inte göra supermycket DPS när man har en ny level 90 och precis fått gear nog att ens få göra raiden.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av thompi8:

låter trevligt ,dock är det inge kul o köra raid , finns alltid någon damp/adhd snubbe i gruppen som lever om o är otrevlig ,klagar på att det går för sakta eller det värsta av allt dpsen är för kass. Jag har börjat tröttna på wow faktist av detta skäl, Jag menar det spelar man tank o man är sån som person att man läser av att healern behöver mana osv altid någon MAGE eller HUntard som ninja pullar. Jag blir faktist förbannad av det skälet att de tär kränkande när folk inte kan vänta på att en annan ska bli klar. jag tankar i många instanser hcs o min polare healar och vi snackar altid med varann. jag får även höra från hans sida hur han tänker o ser på det. Så skärpning alla wow spelare (eller som jag sagt det nya NAMNET på WOW "A World of adhd"

Heroics behöver man inte ens tanks längre i 5 man.
du behöver inga tanks fören LFR / 10 man 90 raids typ.

Lvlar jag och jag lvling gear och kör instance eller 90 5 man HC pullar jag hela tiden då dom gör ingen skada längre.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Är väl inte så svårt att skaffa gear nu för tiden? Blizzard kastar väl epics på en så fort man tar 90.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av jonasies:

Är väl inte så svårt att skaffa gear nu för tiden? Blizzard kastar väl epics på en så fort man tar 90.

Yes helt korrekt, kör man timeless före hotfix så fick jag fullt timeless 535 gear på 4 dagar på min alt.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Det finns en väldig massa kistor på Timeless Isle. Öppnar du dom har du en chans att få ett 496 ilvl item. Så gå omkring och leta kistor ett tag, så får du upp din ilvl väldigt mkt, vilket gör det lättare att soloa elitsen på ön. Du kan ju även leta upp en grupp som kan hjälpa dig att döda elites.

jo kistorna har jag hittat det gillas faktist men hittade nå munkar som jag tänkte va fan nu ska ni få stryk. jo tjena dom gjorde 80k damage på mig och spöa skiten hur mig hehe. jag är rätt erfaren om spelet dock hade jag missat o va påden ön då jag nu hitils har levlat gubbar. efter level 85 är det så tråkigt o levla

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Yupp och det finns fortfarande folk som inte lyckas ta emot all gear de slänger på en.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Sätt loot som DPS, gå med i en LFR som healer, sikta in en annan healer och aktivera /follow, gå AFK (ta en fika) och se epics ramla ner i bagen, repetera

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Skrivet av oceanic:

Sätt loot som DPS, gå med i en LFR som healer, sikta in en annan healer och aktivera /follow, gå AFK (ta en fika) och se epics ramla ner i bagen, repetera

Vilket otroligt äckligt och oärligt sätt att få gear. Jag vet att LFR är faceroll på högsta nivå, men man ska ju ändå göra något för sitt gear.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyroblasted:

Vilket otroligt äckligt och oärligt sätt att få gear. Jag vet att LFR är faceroll på högsta nivå, men man ska ju ändå göra något för sitt gear.

Välkommen till WoW anno 2013!

PS. Jag vet PRECIS vad du menar /Morpheus

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Varför betala för ett spel om man ändå inte vill spela det?

OnT, Kör timless isle, samla ihop coins till vapen/trinket och farma lite tokens så har du 496-530 ilvl på ingen tid alls.