Hej DDemis,
Så länge det inte finns några synliga skador på datorn samt om datorn inte varit inne hos en verkstad för kontroll kan vi göra en bedömning om den faktiskt är defekt eller inte över telefon/mail. Om den är defekt eller inte kommer vi kunna bekräfta när datorn har varit på undersökning.
Vårt erbjudande kvarstår, är det fel på datorn (hårdvaran) så tar vi in datorn på felsökning och skickar ut en ny. Är det inte fel på datorn utan dit operativsystem eller program/spel så får du tillbaka datorn.
Om du vill diskutera annat som inte har med våra allmänna villkor eller hemsidan att göra så ber jag dig ta detta vidare till supporten genom mail då Sweclockers inte är rätt plats att diskutera support ärenden (Sweclockers regler). Detta skulle leda till att någon moderator låser tråden som det har hänt vid tidigare tillfällen.
Jag kan inte gå ut på Sweclockers och göra undantag genom att ordna så att du får köpet hävt. Detta skulle leda till fler trådar som handlar om samma sak. Frågan som kommer uppstå från kunderna är varför en kund fick det och inte jag. Därför är det service som gäller, i första hand utbyte när vi har lyckats hitta samma fel som du.
Edit: Några minuter innan dit sista inlägg här på Sweclockers fick du ett mail från supporten. Supporten väntar på svar från dig.
Din kommentar om att " Ni säger att 90% av fallen är felaktig programvara. ", detta är inget vi har hävdat utan det man har skrivit till dig på supporten är att en stor del av Blue screen oftast beror på mjukvaran och inte hårdvaran.
// GT
Bluescreens brukar komma från antingen fel på minnen eller drivrutinsfel..
Dock att processorn eller grafikkortet är 60 grader idle och går upp till 100 är inte okej.. Lös kylare eller felapplicerad pasta låter som trolig orsak alternativt väldigt dåligt luftflöde i chassiet.