Youtube spelar endast i 240p.

Permalänk
Medlem

Youtube spelar endast i 240p.

Tja,

som titeln lyder, så har jag i (ca 1 månad nu) haft ett jobbigt problem med Youtube. Videon spelas bara upp i 240p (som är typ förinställt). Försöker jag ändra upplösning så slutar videon rulla, och skärmen (Inte hela skärmen, bara youtube skärmen) blir helt svart.

Innan jag skapade tråden, så kollade jag naturligtvis upp problemet på Google. Jag har dock inte hittat någon som har ett identiskt problem som mig (Det har varit små skillnader). Många löste problemet genom att ominstallera Adobe Flash Player. Däremot så kan jag varken avinstallera eller ominstallera Flash Player. Uppdatera kan jag inte heller göra, eftersom Adobe säger då att jag har Chrome, som gör allt detta automatiskt.

Jag har försökt ladda ner Flash Player uninstallern, och enligt den så lyckas den avinstallera flash player. Efter det startade jag om datorn, men Flash Player är kvar i systemet. Jag har även kollat på program, och Flash player finns inte där, så jag kan inte avinstallera det. Jag har även försökt avaktivera och aktivera Flash Player via Chrome: plugins. Det fungerade inte heller.

Vore väldigt tacksam för svar! Tack!

Edit (Extra): Jag testade med IE. Det funkade fint där. Så det är fel på Chrome, eller Flash Player i Chrome. Någon som har en idé?

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

mysko... testa bara för att, installera adblocker. gratis addon för chrome, tar bort reklam osv i youtube. något som kanske krånglar med någon reklam och upplösning, värt ett test iaf + att du slipepr all reklam.

lägg till sweclockers som undantag bara

annars finns det youtube center du kan installera med. riktigt mycket bra inställnigar där!

Permalänk
Skrivet av Xaid:

Tja,

som titeln lyder, så har jag i (ca 1 månad nu) haft ett jobbigt problem med Youtube. Videon spelas bara upp i 240p (som är typ förinställt). Försöker jag ändra upplösning så slutar videon rulla, och skärmen (Inte hela skärmen, bara youtube skärmen) blir helt svart.

Innan jag skapade tråden, så kollade jag naturligtvis upp problemet på Google. Jag har dock inte hittat någon som har ett identiskt problem som mig (Det har varit små skillnader). Många löste problemet genom att ominstallera Adobe Flash Player. Däremot så kan jag varken avinstallera eller ominstallera Flash Player. Uppdatera kan jag inte heller göra, eftersom Adobe säger då att jag har Chrome, som gör allt detta automatiskt.

Jag har försökt ladda ner Flash Player uninstallern, och enligt den så lyckas den avinstallera flash player. Efter det startade jag om datorn, men Flash Player är kvar i systemet. Jag har även kollat på program, och Flash player finns inte där, så jag kan inte avinstallera det. Jag har även försökt avaktivera och aktivera Flash Player via Chrome: plugins. Det fungerade inte heller.

Edit (Extra): Jag testade med IE. Det funkade fint där. Så det är fel på Chrome, eller Flash Player i Chrome. Någon som har en idé?

Det händer så med internet explorer använd nå annat

Visa signatur

Hej...

Permalänk
Medlem

Hej,

Testa att använda http://www.youtube.com/html5 versionen av Youtube.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Tja,

Kan det vara nått tillägg i Chrome som ställer till det? Prova att avaktivera ett i taget tills problemet (eventuellt) försvinner!

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Skrivet av Xaid:

Tja,

Kanske kan du prova med att installera om Chrome? Kan ju vara något som gått fel med en uppdatering av flash i Chrome och allt inte fungerar som det ska.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Ibland är man så dum :).

Jag ska testa avinstallera Chrome, ja. Det låter smart!

Adblocker har jag redan, och Sweclockers har länge varit ett undantag. I princip enda sidan med legit reklam.

Ska bara se ett avsnitt av HIMYM och käka pasta, sen återkommer jag.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forren142:

Hoppas du skrev fel i meningen och menade prova med IE eller så ber jag dej sluta trolla och IE är ingen dålig webbläsare. Sedan IE9 är den helt okej.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har testat ominstallera Chrome. Det hjälpte inte. Sen testade jag med o avaktivera alla plugins (förutom Flash player), och det hjälpte inte heller.

Ska man gå över till Firefox nu :/?

Jag har gått över till Firefox nu. Ska jag vara ärlig är jag inte imponerad hitills. Jag känner redan på scrollen att den är lite efter. Aja. :/.
Man kan ju inte ens kontakta Google via mail eller något...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av GizZm0:

Hej,

Testa att använda http://www.youtube.com/html5 versionen av Youtube.

Skrivet av Xaid:

Jag har testat ominstallera Chrome. Det hjälpte inte. Sen testade jag med o avaktivera alla plugins (förutom Flash player), och det hjälpte inte heller.

Ska man gå över till Firefox nu :/?

Jag har gått över till Firefox nu. Ska jag vara ärlig är jag inte imponerad hitills. Jag känner redan på scrollen att den är lite efter. Aja. :/.
Man kan ju inte ens kontakta Google via mail eller något...

Testa GizZm0s förslag om du inte har gjort det.

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kruwlabras:

Testa GizZm0s förslag om du inte har gjort det.

Inget fungerade :/.

Och såhär ser youtube (och alla sidor på Firefox) ut

Dold text

Så... nu får jag väll köra IE.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forren142:

TS skrev ju dock att det fungerar i IE men inte i Chrome..
Är ingen anhängare av IE men onödigt att basha på det bara för bashandets skull, speciellt då det faktiskt är det alternativt som verkar funka för TS.

Edit: of till TS, jag förstår inte riktigt problemet du har med att du inte kan installera Flash? Välj vilken version du vill ha manuellt och ladda ner och installera denna istället för att bara ge upp när den säger att du kör Chrome. Sedan kan du i Chrome stänga av Chromes egna flash version och aktivera den du själv installerat via chrome://plugins . Ser att du testat att inaktivera men verkar konstigt att det inte skulle fungerat.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Sådär ser sidorna ut om man saknar stilmall (dvs. text/skärmläsare). Brukar bli så om sidorna inte laddas korrekt. Borde vara problem på nätverkssidan. Kolla om du kan uppdatera drivrutinerna för nätverkskortet. Vad kör du för antivirus?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ändra defautlinställningen på youtube längre, gör jag det så blir bilden svart (Firefox 24). Det kan inte ha att göra med avstängda javaskript?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Sådär ser sidorna ut om man saknar stilmall (dvs. text/skärmläsare). Brukar bli så om sidorna inte laddas korrekt. Borde vara problem på nätverkssidan. Kolla om du kan uppdatera drivrutinerna för nätverkskortet. Vad kör du för antivirus?

Det problemet löste sig när jag startade om datorn.
Att starta om datorn är ofta sista utvägen för mig med denna laptopen, eftersom varje gång jag startar om ska den uppdatera Windows 8 i sådär minst 1 timme.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Det problemet löste sig när jag startade om datorn.
Att starta om datorn är ofta sista utvägen för mig med denna laptopen, eftersom varje gång jag startar om ska den uppdatera Windows 8 i sådär minst 1 timme.

Det låter inte friskt. Kan du kolla historiken över installerade uppdateringar och se om där är några misslyckade?

Permalänk
Medlem

Har samma problem som TS. har dock inte provat IE eller Firefox för att jag vill inte använda något annat en Crome.

Har dock upptäckt att om man kollar på youtube från en annan sida så funkar det bra. Men så fort man går in på youtubes hemsida och kollar därifrån så går det inte att ändra kvalitet...

Permalänk
Medlem

Hej på er!
Har precis samma problem här och har kollat runt efter samma problem ett tag nu.
Och nu när man väl hittar en tråd om det så är det ingen som har en lösning..
Bra kvalité gör ju sådan skillnad! Så det är riktigt surt.. Är inte heller så sugen på att byta webbläsare då både Firefox och IE går superslött
Ingen som har klurat ut något?