Uppgradering från Gtx 580 3gigabyte

Permalänk
Skrivet av Stalledräng:

Rent hypotetiskt nu. Hur mycke skulle ni tänka er ge för ett gtx 580 3gb?

Skickades från m.sweclockers.com

You got PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stalledräng:

Kul att höra Men spelar det någon roll om det är 3gb eller som dem vanligaste 1,5gb på kortet ?

Skickades från m.sweclockers.com

Det fungerar att köra med 1,5gb och 3gb ihop i SLI, men 3gb-kortet kommer bara använda 1,5gb av minnet. Hade jag varit du, vilket jag också har:), så hade jag bestämt mig för ett på 3gb, då du kommer behöva det i BF4. Annars hade jag väntat på nästa serie, eller ett 780 nu när priserna förväntas sjunka.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk

Uppfattat! Tack så hemskt mycket för alla svar gott folk.:) Det blir att avvakta om det dyker om nått billigare eller ett 3gb till
Allt gott!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hör av dig hur det går med budgivningen också, så att man vet hur det står till och har möjlighet att bjuda över.

Permalänk
Skrivet av lord_moggo:

Hör av dig hur det går med budgivningen också, så att man vet hur det står till och har möjlighet att bjuda över.

Det blir ingen. Skall vänta tills det dyker upp ett till 3gb eller priserna sjunker

Permalänk
Skrivet av Stalledräng:

Det blir ingen. Skall vänta tills det dyker upp ett till 3gb eller priserna sjunker

Lycka till, vi är en del som söker efter dem. Anguzz köpe den som jag haft ögonen på ett par månader.

Permalänk
Skrivet av Slowpoke66:

Om Du väljer att uppgradera så är jag spekulant på Ditt GTX 580 3GB.

Har ett Zotac 3GB-kort som saknar en SLI-polare...

Skrivet av lord_moggo:

Var då? 580 3GB är sanslöst svåra att få tag på nuförtiden och de bara stiger och stiger i värde. Jag anmäler mig som ännu en intresserad utifall att du bestämmer dig för att sälja.

Skrivet av lord_moggo:

Det kan väl introducera stuttering samt att två kort mot varandra kan orsaka värmeproblem om du har lite kasst luftflöde, speciellt då dessa inte direkt är kända för att dra lite ström och vara svala. Jag kan dock vara partiskt då jag vill att du ska sälja det

Skrivet av lord_moggo:

Hör av dig hur det går med budgivningen också, så att man vet hur det står till och har möjlighet att bjuda över.

Skrivet av lord_moggo:

Lycka till, vi är en del som söker efter dem. Anguzz köpe den som jag haft ögonen på ett par månader.

NU är mitt kort till salu om ni fortfarande är intresserade.
Det ligger på blocket då jag inte får annonsera här än.
Pris kan diskuteras.
http://www.blocket.se/varmland/Gigabyte_GTX_580_3gb_50632659....

MVH/ Staffan Edbäck

Permalänk
Skrivet av Stalledräng:

NU är mitt kort till salu om ni fortfarande är intresserade.
Det ligger på blocket då jag inte får annonsera här än.
Pris kan diskuteras.
http://www.blocket.se/varmland/Gigabyte_GTX_580_3gb_50632659....

MVH/ Staffan Edbäck

Det priset är lite av en överdrift i mina ögon. Jag har nyligen köpt ett kort för hälften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stalledräng:

NU är mitt kort till salu om ni fortfarande är intresserade.
Det ligger på blocket då jag inte får annonsera här än.
Pris kan diskuteras.
http://www.blocket.se/varmland/Gigabyte_GTX_580_3gb_50632659....

MVH/ Staffan Edbäck

Oj, då är mitt 670 värt mycket mer än de 1300-1500 jag tänkte kränga det för ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Skrivet av lord_moggo:

Det priset är lite av en överdrift i mina ögon. Jag har nyligen köpt ett kort för hälften.

är en 3gb modell och inte 1,5gb som dem vanliga jag sett
plus att jag skrev att pris kan diskuteras

Permalänk
Skrivet av Stalledräng:

är en 3gb modell och inte 1,5gb som dem vanliga jag sett
plus att jag skrev att pris kan diskuteras

blocket pris

tror nog inte du skulle få mer en 1200~ på swec dock men lycka till

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Stalledräng:

är en 3gb modell och inte 1,5gb som dem vanliga jag sett
plus att jag skrev att pris kan diskuteras

Den jag syftade på var en modell med 3GB. Ja, de är sällsynta och har stigit lite i värde från strax under tusenlappen till en liten bit över, men inte till 2500kr. Jag kan inte tala för de andrra som uttryckte sitt intresse men jag är i alla fall intresserad av att diskutera saken om du halverar priset. Lycka till med annonsen.