Reflektioner över Mafia, (megaspoiler)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dea
ja den sladdar väldigt lätt och det tycker jag är en stor nackdel. förresten hur spöar man den där dinosaurien egentligen ?!

Det går inte, du skjuter tjejens handklovar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyz3po_856
kolla här Salieri måste ju leva eftersom Tommys son ska kunna döda honom i Mafia 2

Har inte Tommy en dotter?
Eller har jag missförstått det?

Visa signatur

Ha ha va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlighter

Har inte Tommy en dotter?
Eller har jag missförstått det?

En dotter har jag också för mig att det var.

Permalänk
Medlem

Är det inte Luigis dotter?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Han fick väll en dotter med Luigis dotter...??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lohv_lillen
Han fick väll en dotter med Luigis dotter...??

right on.

Permalänk
Medlem

Hehe, jag har inte spelat färdigt, så...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Hehe, jag har inte spelat färdigt, så...

Aargh!!.. du har inte spelat färdigt spelet, och läser i denna tråd??!

Att du kan leva med dig själv människa

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

vadi! jag fattar inte att alla kan ha så enorma problem med racer banan!!
har ni aldrig spelat ett enda bilspel i era dar?!
såhär gör man:
från start; kläm dig in i mitten, men krocka inte ut dig själv.
första kurvan; släpp gasen och bromsa lite. sedan tar du och svänger försiktigt, när kurvan är slut, släpp sväng knappen och gasa. ta alla kurvor på det här sättet.

ett tips: kör bana en gång och titta var de andra kör. då lär man sig banan och kanske klarar den!

yiiish!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Jag har fastnat - skall köra racerbanan (5 varv) men dom andra kör mycket bättre. Har provat joystick men tji.

Finns det fusk?

Oj oj oj du har långt kvar grabben. visst det är svårt o början men efter ett tag klara man det jag lovar.

Permalänk
Medlem

Jag satt varje dag i tre veckor med racet, sen tankade jag ner en trainer.

a3t: Är på uppdrag 11 nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet någon om spelets theme låt finns på mp3? Den är minst sagt atmosfärisk och underbar, äkta 30-tal

Spelet är väldigt kul, fast det finns en detalj jag inte gillar i Free Ride Extreme biten. Att man inte kan behålla den där häftiga raketbilen

Det där lät lite barnsligt

Visa signatur

Sometimes you have to kill the spider to save the butterfly.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Jag satt varje dag i tre veckor med racet, sen tankade jag ner en trainer.

a3t: Är på uppdrag 11 nu

Du måste ju suga totalt !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyz3po_856
Om man nu antar att Tommy var typ 30 år (om inte yngre) när han satte dit Don S , som var typ 60 år.
När Tommy själv är ca 60 år blir han dödad av Don´s män. Men Don måste ju vara över 90 år eller mer?

Nja. I slutet av TOmmys karriär så var der väl iaf mitten av 30-talet om inte senare, men kommer inte ihåg om kriget hade hunnit bryta ut eller ej. När han blev mördad så var det iaf 50-tal.

Så så gammal behövde Salieri inte vara. Fullt möjligt att han hade levt då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karamell-Kungen

Du måste ju suga totalt !

På fronterna bilspel och tålamod, ja

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Jag har fastnat - skall köra racerbanan (5 varv) men dom andra kör mycket bättre. Har provat joystick men tji.

Finns det fusk?

Det viktiga är att man tränger sig fram till första plats så fort som möjligt, sen kan man bara köra utan större misstag så vinner man.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

Jag krockade 2 ggr på sista varvet när jag vann mitt race, jag hade en motståndare på bredsidan när jag gick i mål :D. Jag behövde ca 20*1a kurvan i försök på den banan. Tog väll 1 h att spela igenom den banan :(.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bubba
Vet någon om spelets theme låt finns på mp3? Den är minst sagt atmosfärisk och underbar, äkta 30-tal

Spelet är väldigt kul, fast det finns en detalj jag inte gillar i Free Ride Extreme biten. Att man inte kan behålla den där häftiga raketbilen

Det där lät lite barnsligt

Klara uppdraget med sjöormen, du får inte raketbilen, men är det FART du är ute efter så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Klara uppdraget med sjöormen, du får inte raketbilen, men är det FART du är ute efter så...

Jag vet vilken bil du menar... Egentligen är Crazy Horse den snabbaste bilen i spelet, men det går nästan inte att komma upp i max med den. Jag provade att starta en Freeride, stängde av alla poliser, fotgängare och bilar. Sen körde jag på den långa sträckan mellan sjukhuset i New Ark och Chinatown. Ändå sladdade och välte jag oräkneliga gånger, det enda sättet att köra den stabilt är med gamingratt och min fungerar inte till Win XP

Visa signatur

Permalänk
Medlem

aha !go bil man fick

postar väl det här då..
Har lite problem med ett uppdrag man får på Freeride Extreme
det är det uppdraget när man ska följa efter en "osynlig" gubbe, efter det att man har åkt tåget och gått av så springer han över gatan till en lykstolpe och bara stannar där och gör inget. ska man göra nånting där eller e de spelet som buggar bara ??

Visa signatur

Keep in mind you should familiarize yourself with what the parameters mean and how they affect you.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dea
aha !go bil man fick

postar väl det här då..
Har lite problem med ett uppdrag man får på Freeride Extreme
det är det uppdraget när man ska följa efter en "osynlig" gubbe, efter det att man har åkt tåget och gått av så springer han över gatan till en lykstolpe och bara stannar där och gör inget. ska man göra nånting där eller e de spelet som buggar bara ??

Arrgh, hade samma problem. Han ställer sig mitt i gatan och ropar "AAH, MY GOD AAH!", "WE'RE ALL GONNA DIE". Fruktansvärt skumt!! Om man inte vore så frustrerad skulle man nog tycka att det är rejält underhållande att han bara ställer sig och gormar mitt på gatan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Arrgh, hade samma problem. Han ställer sig mitt i gatan och ropar "AAH, MY GOD AAH!", "WE'RE ALL GONNA DIE". Fruktansvärt skumt!! Om man inte vore så frustrerad skulle man nog tycka att det är rejält underhållande att han bara ställer sig och gormar mitt på gatan.

Jag läste någonstans att det är en bugg, om man har dödat någon på det stället där han börjar skrika så blir han vettskrämd, även om liket inte finns kvar. Jag själv hade inte ett enda problem med det uppdraget förutom dom oändliga försöken och slagen på tagnentbordet för att han inte syntes längre

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Exakt! asstörande, nån som vet hur man kan klara uppdraget ändå eller??

Visa signatur

Keep in mind you should familiarize yourself with what the parameters mean and how they affect you.

Permalänk
Medlem

Att ni som fuskat i det här otroligt sköna spelet kan leva med er själva....

Permalänk

Skulle vara coolt om dom gjorde en tvåa och då tommys dotter eller om han hann få nå mer barn typ dödar salieri som vissa har sagt här och ta över hela maffia inperiet själv..

Visa signatur

Skoter är livet!
Polaris RMK 600 =)

Permalänk
Medlem

tycker mafia är så grymt skönt spel, enda som jag har lite, lite emot är det något överdrivna slutet när man skall kötta ner hur många gubbar som helst.

men sen när tommy dör i slutet är nog det bästa slutet jag sett någonsin, måste erkänna att då satt jag faktiskt och grät (brukar inte gråta särskillt lätt).

Hade lite problem med den osynliga gubben på freeride extreme men bara att jag tappade bort honom.

förstår inte hur alla kan ha sådana poblem med racerbanan, verkar som om alla tror att de kör en formel1 bil med väghållning fantastisk, alla säger att de bara sladdar av och vickar, men herregud man får väll anpassa sig lite efter bilen eller?
själv klarade jag det uppdraget på första försöket.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

jag tyckte det var för kort, för lätt å klara ut, inga svårighetsgrader precis...hoppas det kommer en 2:a, fast då blir det ju ett nytt spel, helt nytt eftersom thommy dog ju. Man kanske skulle få spela det ur nån annans synpunkt?

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Medlem

Håller med Mr_cypher om det där med race banan.. om man har en bil som har typ noll gräpp... BROMSA FFS...

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk

Jag fatta inget om freeride extrem... var har man bilarna och uppdragen?

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)