hårddisk krasch aktigt liksom....HJÄLP!!

Permalänk
Medlem

hårddisk krasch aktigt liksom....HJÄLP!!

eftersom jag är en totalt inkompetent, dum och en allmänt korkad person som inte fattar vad som är fel på min dator. jag har försökt att om installera mitt mandrake 9.0 sen jag råkade sabba mina x-dirvrutiner. nu finns det inget filsystem att formatera och inget att partionera. detta är fan en ond cirkel eftersom man inte kan få det ena utan det andra. karförsökt med andra OS oxå men utan resultat. har testa flera olika sker... även skruvat loss fanskappet och skakat ordentligt. dock utan resultat... fick låna en disk av en kompis nu säger den samma sak... jag är rädd att jag har sabbad den åxå...

Permalänk

använd efdisk och ta bort alla partioneringar på disken, inte fdisk utan efdisk

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

va e de för skillnad på efdisk och fdisk?

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."