Permalänk
Medlem

DayZSverige #2 Epoch Taviana

DayzSverige öppnade i dagarna sin andra server, som till skillnad från vanliga Dayz Epoch utspelar sig på kartan Taviana.
Taviana är en väldigt stor map, med många olika städer och massvis med heta PvP-zoner.

Hur som helst, för att presentera servern lite. Den bygger som sagt på Epoch, vilket innebär att den har allt Epoch erbjuder, du kan alltså bygga baser etc. Utöver det så finns det även scripts inlagda så som; Self bloodbag, Take Clothes, Tow and Lift med flera.

I dagsläget finns inga custom-byggnader på servern, men det kommer att läggas in i början av nästa vecka.

För att spela på servern behövs att man gör några små ändringar i DayZCommander, samt laddar ned spelfilerna för Epoch Tavi.

1. Se till att ha uppdaterat Epoch till 1.0.2.5
2. Ladda ner följande fil: http://cdn.hfbservers.com/Support%20Files/Epoch/%40Tavi_DZE.7...
3. Packa upp filen i din Arma2 OA mapp (där andra @-mappar ligger)
4. Borde se ut såhär; (\ArmA 2 OA\@Tavi_DayZ_Epoch) Har du steam ser det ut såhär: (\Steam\SteamApps\common\Arma 2 Operation Arrowhead\@Tavi_DayZ_Epoch)
5. Gå in i Dayzcommander, tryck på settings och lägg in följande i launch parameters; "-mod=@DayZ_Epoch;@Tavi_DayZ_Epoch" (utan ")
6. Joina servern via Dayzcommander.

Servern ligger på följande adress: 37.59.90.94:2312

I övrigt så har vi även en TS för alla som vill sitta på den,
Host: ts.lemuren.nu
Pw: musfis

Har ni några frågor? Hojta bara till!

Permalänk

in och spela bara

Permalänk
Medlem

PÅ de "ej orginalmaps" jag spelat på av just Epoch så har vissa områden buggat ut totalt, att folk DCar om dom kommer in i det området, inget sånt här va? "Sector B "är ett standardområde med buggar

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Epoch verkar intressant på många aspekter. Förutom just då NPCs samt safezones. Hade det inte funnits så hade jag spelat. Precis som Rocket anser jag att det passar inte alls in i DayZ

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Jag och en kompis har fixat men servern är ju tom! Gör lite reklam för den på det officiella dayzforumet!

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 | CPU: Ryzen 5 3600 | GPU: EVGA GeForce RTX 3060 Ti XC GAMING | MB: MSI B450-A PRO MAX | RAM: 16GB | Lagring: Corsair Force LX 512GB, Intel 330 120GB SSD, OZC Vertex 240GB SSD, 1TB Samsung HDD | PSU: EVGA 850 G2 |

Permalänk
Medlem

@Ipzen.

Du blandar ihop Tavi med Origins. På Tavi 2.0 finns varken Sector B eller de områden du nämner. Vi är även väldigt strikta på glitching, och gör man det åker man ut.

@Atlas Tasume.

I dagsläget finns varken NPCs eller Safezones, vi är osäkra på om vi kommer köra safezones, och om vi gör - i vilken utsträckning. Vi kommer dock självklart inte att safezone alla traders, bara de mest basic där nybörjare rör sig.

@FirstEdge.

Halloween-helgen har vart riktigt seg på servern, inte alls många besökare. Det tycks dock vara en trend som gällt för de flesta andra svenska servrarna om jag kollar på lite statistik. Vi hoppas dock på att den kommer igång. Om du har en länk och tips om vart vi kan annonsera, skicka mig gärna ett PM.

Mvh