Rösta om Årets datorbutik 2013!

Permalänk
Skäggig legend

Jag har handlat på Inet 3 gånger. På webhallen har jag spenderat "Total köpsumma: 83278 kr" för det via mitt konto - av en anledning. De levererar alltid, det jag vill ha har i stort sätt alltid funnits på Sveavägen i Stockholm och nu finns de även i Täby Centrum - 5 minuter från min dörr.

Inet har strulat till 2 av mina 3 ordrar på ett år. Nej tack. Webhallen it is! <3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av tjobbo:

Känner på mig att det blir Inet i år igen? För mig blir det Webhallen

Webhallen jag med.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Inet lätt.

Finns inte många som kan leverera ett paket så att det kommer i brevlådan dagen efter ordern, på morgonen.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är skumt att man kan rösta på inet som årets utmanare? Utmanare är väl de som utmanar förra årets vinnare?
Röstade på Alina för de skötte mitt reklamationsärende perfekt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

Blev utan tvekan Webhallen för min del!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Webhallen, vet alltid med säkerhet att jag får det jag vill ha dagen det kommer ut!

Permalänk
Medlem

Prismässigt och leveranstidsmässigt så hade CDON fått min röst, men då returhanteringen är såpass usel så kan jag inte rösta på dem.

Mitt moderkort gick sönder. Det tog många turer med kund"service" innan jag ens fick fraktsedel för att lämna in skiten. När sedan ett företag vid namn "Gandalf data" eller något sådant inte gjort ett skit med ärendet på över en vecka bestämde jag mig för att beställa samma moderkort från komplett, och helt sonika begära pengarna tillbaka från CDON. Katastrof.

Nej, det är bara att grattulera Inet till segern i år igen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Han skrev inte att han röstade på Inet?

Bara att han gav dem en sista chans? Och då antar jag att han syftar på beställning.

Svårt att tolka "en sista chans" på annat sätt i en tråd som handlar om att rösta fram årets datorbutik.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SweSparky:

Jag la min röst på Cdon.com. Med tanke på deras 15% rabatt till oss sweclockare. Mycket fint insiativ av cdon. Men även komplett ska ha creed för att dom fixat fri frakt!

De finns många bra butiker. Svårt och välja ut en.

Tänk också på deras helt värdelösa service och nötterna på reklamationsavdelningen. Ett företag som aktivt skiter i grundläggande konsumenträtt har inte på listan att göra ens. De ligger på samma nivå som Pixmania. Billiga men skiter det sig är man körd. Alltså ett typiskt skojarföretag.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Inet är bokstavlingen SKRÄP, många som jag känner håller med, vi som bor i Göteborg :). Rösta på Webhallen eller Cdon!

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk

Skitsvårt att välja.

Dustin som har sitt enorma utbud av allt men har istället ett knepigt förhållningssätt till reklamationer och returer beroende på vem man pratar med och om man ringer dit som privatperson eller företagare.

Komplett brukar komplettera Dustin på produkter som inte finns men då beställer jag för sällan där ifrån för att kunna avgöra om de är bättre eller sämre.

Inet brukar ha lite av varje men har å andra sidan inte konkurrenskraftiga priser trots gratis frakt. Däremot får åtminstone jag intrycket av att när man beställer från Inet så är man i datorbutik, beställer man från Dustin eller Komplett så känns det lite som en korsning av Jula/Clas Ohlson och en datorbutik.

Netonnet är perfekt för mig om jag behöver saker akut i och med att de har ett lager i stan. Bara att åka över. Däremot skulle jag aldrig försöka få ihop en komplett dator där då utbudet av lösa delar är tämligen begränsat jämfört med deras "Andersson-sortiment".

CDON har jag handlat från en gång sedan ett år tillbaka och där störde jag mig på att det blev olika leveranstider beroende på vilken avdelning som produkterna kom ifrån. Ett Wii-spel anlände på någon dag och en hårddisk tog ett par dagar.

Utav dessa är det bara Dustin och Komplett jag har behövt reklamera/returnera produkter till så det går inte att avgöra servicehanteringen på något utav de andra företagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Tänk också på deras helt värdelösa service och nötterna på reklamationsavdelningen. Ett företag som aktivt skiter i grundläggande konsumenträtt har inte på listan att göra ens. De ligger på samma nivå som Pixmania. Billiga men skiter det sig är man körd. Alltså ett typiskt skojarföretag.

Så är det. Man ska inte beställa produkter som kan gå sönder från CDON. De vet inte vad de pysslar med.

I mitt fall var det dessutom ett moderkort som inte fungerade... Skitkul att vara helt utan dator under den tid det tog för CDON och "Gandalf Data" att behandla ärendet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Enkelt, Inet!

Beställde från Webhallen senast och fick Usel kundservice, rent ut sagt.
Beställde från Inet och fick suverän kundservice.

Har aldrig tidigare haft problem med Webhallen men denna gången fick Inet min röst tack vare Webhallens urusla kundservice.

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

När man läser ditt inlägg så är du ganska kritisk mot Inet. Ändå fick de din röst?

Ber om ursäkt för den ostrukturerade textväggen. Inser att det blev väldigt otydligt... Men såhär motiverade jag min röst iaf:

"Dustin har jag inte reklamerat något särskilt till men de får min röst för att jag har sparat några hundralappar i år på deras erbjudande och leveransen har alltid varit blixtsnabb.".

Webhallen fick en "uppstickare" då jag egentligen älskar den shoppen. De fick nog även service-rösten eftersom, ja har man varit webhallen stammis sedan man fick hem Metroid Prime till GCN 2 dagar före releasedatum så är det nog ett tecken på att man är nöjd med servicen.

Permalänk
Medlem

Som uppsalabo är det lätt att gilla Alina men faktum är att de alltid ger mig bra hjälp. Dessutom har jag flera gånger fått hjälp med att ta hem saker som de inte har i sitt ordinarie sortiment men trots det fått bra pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squall Leonhart:

Dustin som har sitt enorma utbud av allt men har istället ett knepigt förhållningssätt till reklamationer och returer beroende på vem man pratar med och om man ringer dit som privatperson eller företagare.

Jag har tyvärr samma erfarenhet. De har en tjej i kundtjänsten (reklamation) som är helt inkompetent och arrogant. Sen när man pratar med nån av killarna är det inga problem alls med reklamationen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ozzed:

Så är det. Man ska inte beställa produkter som kan gå sönder från CDON. De vet inte vad de pysslar med.

I mitt fall var det dessutom ett moderkort som inte fungerade... Skitkul att vara helt utan dator under den tid det tog för CDON och "Gandalf Data" att behandla ärendet.

De kan ju inte ens packa saker ordentligt. Farsan beställde en extern hårddisk som skickades i en tunn vadderad påse. Resultatet var en krossad kartong med ett stort hål i. När min dator levererades så var kartongen helt mosad för att de hade lagt chassit i botten och sen inte fyllt ut resten av tomrummet ordentligt. De använder dessutom väldigt billig kartong. När jag sedan efter mycket bråk fick ett nytt chassi då det första var trasigt (tack än en gång för hjälpen Fractal Design!) så fick jag än en gång ett paket med stort hål i. De verkar vara lite kända för att skicka skivor i påsar också för verkar vara många som fått krossade fodral. De seriösa skickar ju allt i paket. Har till och med fått alla sladdar från Dustin i en kartong. Nej aldrig någonsin CDON igen. Det är inte värt det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

värsta affären jag varit med om

Skrivet av swecop:

Inet är bokstavlingen SKRÄP, många som jag känner håller med, vi som bor i Göteborg :). Rösta på Webhallen eller Cdon!

kan inte annat än att hålla med detta. INET på sisjön är den värsta butik jag haft med att göra.
min röst går klockrent till WEBBHALLEN

Permalänk
Medlem

Webhallen fick min röst med. Fantastiskt sortiment (speciellt när jag skulle bygga min passivt kylda hemmaserver med väldigt specifika krav) och bra priser.

Permalänk
Medlem

Blir inet på grund av webhallens usla service, Och Netonnet som försökt segla upp som en utmanare

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog inte rösta då jag inte byggt mig en haswellrigg ännu, men sist röstade jag nog på inet.
Jag beställde lite grejer från cdon och hade väl inga problem bortsett från att det tog lite väl lång tíd och att vissa varor de hade ev inte fanns i lager. Jag fick inte de varorna men hoppas jag fick pengarna tillbaka. Cdon kan ha riktiga kap ibland, men inet är bekvämare att ha o göra med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Avstängd

Inet, helt klart. Hatar komplett för deras nya hemsida. Listorna till vänster är helt buggade, har ni andra märkt de?

Permalänk

Webhallen helt klart. Anledning:
1. Fysisk butik där jag bor (Linköping)
2. Snabb frakt och trevlig kundtjänst
3. Hittar du billigare någon annan stans så sänker dom för dig.
4. Deras medlems priser och rabatter.
5. Brett utbud av märken.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Har bara handlat på CDON i år, dom är ju inte speciellt bra. Har alltid haft felfritt bemötande av Inet.

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Känner på mig att det blir Inet i år igen? För mig blir det Webhallen

Samma här

Permalänk
Medlem

Inet med Netonnet som utmanare

Permalänk
Medlem

Gick igenom mina köp under året, ser ut som att jag dragit ihop 2 kompletta system med alla delar köpta på separata butiker, ingen av dem från Inet, troligen pga. pris och lagersaldo.

Webhallen får min röst med Dustin som starkt två. Båda hanterar reklamationer med bravur.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Inet har sån sjuk service, måste lägga min röst på dem.

Att man beställer något klockan 12:00 och 14:20 är varan packad och klar, så får man den 12:00 dagen därpå.. det är riktigt najs!

Inte bara undantagsfall heller, blivit så vid alla mina beställningar i år.

Fick även rabatt bara för att jag skrev ett brev till deras support, inte heller helt fel
Proshop fick mitt pris för utmanare, riktigt bra priser där och helt okej service!

Förutsatt att man bor i eller nedanför Stockholm

Permalänk
Inaktiv

Inet lätt

Permalänk
Medlem

Lever kvar på servicen från Komplett då jag fick ett grafikkort utbytt till ett bättre samma dag som garantin gick ut. Men Komplett har väl alltid varit mitt förstaval för komponenter, dock har Inet bättre urval at Nätagg och fläktar enligt mig.

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS