Vad är Exit monetization och hur får jag bort det?

Permalänk

Vad är Exit monetization och hur får jag bort det?

Vet inte om detta är det rätta stället att fråga, men jag ger det ett försök.
Jag har fått något i Chrome eller datorn som heter exit monitization.

Om jag söker på något på google och går in på en sida och vill backa tillbaka till sökningen i google så kommer jag till något som ser ut såhär

Jag vill verkligen få bort det här och jag uppsakttar all hjälp.

Permalänk
Medlem

Det är en (tror jag) så kallad Browser Hijacker och följer ofta med gratisprogram man installerar osv.
Gå in i kontrollpanelen och in på Program och sortera på vad som är installerat per datum och kolla de senast installerade.. Ser du nåt du inte känner igen prova att ta bort dom. Oftast räcker det inte med det dock.. Det finns säkert ett tillägg i Chrome du måste ta bort också.

här är en skapligt lång guide om vad man kan göra, men det är kanske inte exakt för ditt "virus" du råkat få in, men det går säkert att använda många tips därifrån:
http://malwaretips.com/blogs/hijack-searchpage-removal/

En tumregel när man installerar småprogram osv är att kolla vad det finns för checkrutor och så vidare när man installerar programmet, och läsa vad det står istället för att trycka "next next next" hela tiden.. Och välja bort allt man inte vill ha. De har en förmåga att vilja installera sök-menyer och all världens dynga om man tillåter det.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.