Luci-advanced-lucid-dream-inducer, kan det vara så bra som det låter?

Permalänk
Medlem

Luci-advanced-lucid-dream-inducer, kan det vara så bra som det låter?

Hittade den här kickstarter kampanjen ikväll http://www.kickstarter.com/projects/...-dream-inducer.

Det låter ju riktigt intressant men är det för bra för att vara sant? Jag blev riktigt sugen på att slå till, framför allt när de säger att den kommer kosta 299$ efter kampanjen.

Finns det någon insatt sweclocker som tror på detta? Diskutera gärna!

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvar:

Hittade den här kickstarter kampanjen ikväll http://www.kickstarter.com/projects/...-dream-inducer.

Det låter ju riktigt intressant men är det för bra för att vara sant? Jag blev riktigt sugen på att slå till, framför allt när de säger att den kommer kosta 299$ efter kampanjen.

Finns det någon insatt sweclocker som tror på detta? Diskutera gärna!

Länken funkar inte för mig iallafall.

Men spontant så skulle jag tro att det rör sig om 100% bluff.
Hade hjärnforskningen kommit så långt att vi kunde köpa prylar för att styra våra drömmar så hade man garanterat hört mycket om det från mer seriösa källor.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Länken funkar inte för mig iallafall.

Men spontant så skulle jag tro att det rör sig om 100% bluff.
Hade hjärnforskningen kommit så långt att vi kunde köpa prylar för att styra våra drömmar så hade man garanterat hört mycket om det från mer seriösa källor.

http://www.kickstarter.com/projects/caluka/lucitm-advanced-lu...

Vsauce tog även upp den https://www.youtube.com/watch?v=nNbmMwNA0mg, osäker på om jag ser det som en säker källa men det något iaf.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk

Den fungerar nog mycket väl men du kan uppnå samma effekt utan någon apparat om du regelbundet gör så kallade "reality-checks".

Du kommer fortfarande att behöva träna på att komma ihåg drömmar med denna apparat, annars vet du inte att du har haft en dröm när du vaknar så det enda du slipper är att göra reality checks

Permalänk

Någon som faktiskt är 100% säker på att denna produkt inte kommer funka? Bevis på att detta bara är scam? Är vääääldigt sugen på att backa projektet men tvivlar lite..

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 | CPU: i5 4670k | GPU: Gigabyte 980 4GB G1 GAMING | MB: Asus Z87 - PRO | RAM: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz LP | Lagring: Corsair Force LX 512GB, Intel 330 120GB SSD, OZC Vertex 240GB SSD, 1TB Samsung HDD | PSU: EVGA 850 G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FirstEdge:

Någon som faktiskt är 100% säker på att denna produkt inte kommer funka? Bevis på att detta bara är scam? Är vääääldigt sugen på att backa projektet men tvivlar lite..

Precis samma sak här! Blir nog till att vänta tills sista dagen och backa då om dom inte blivit motbevisade.

Deras kickstarter sida har tydligen blivit utsatt för konkurrenter som skrivit skit i kommentarerna, men svårt att veta vem man kan lite på när de bara skriver massa fancy ord som vi icke insatta inte förstår.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem

Funkar det är det grymt. Mycket bättre än ny speldator
Har bara haft ett par vaken-drömmar nånsin men det är sjukt häftigt.