Tävla och vinn datorsystem med Fractal Design och Dustin PC

Permalänk

Min datorhörna med TV:n tillkopplad samt en fotvärmare.^^

Permalänk
Medlem

Min nörd hörna !

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkig spel hörna. Borde verkligen måla om rummet http://imgur.com/a/qhJ9k

Permalänk
Medlem

Vattenflaska: Sigg
Möss: Logitech g500 och g600 - med eller utan mmo knappar
Tangentbord: ducky shine2 brunda brytare och tillhörande handledsstöd
Kaffebryggare: Moccamaster - inflyttad från köket
Kaffemugg: Tiffany&Co - Fifth Avenue Mug
Mic: Blue Yeti
Pimp: Playset Snapcaster Mage NM
Pimp: Plastgubbe - Marv från SinCity
Pimp: Pennor att snurra med - privat

Permalänk
Medlem
Skrivet av xNidas:

Jag ser att du har Pug&Play

Hahaha! den var bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk

Att man kan äta och skita samtidigt är väldigt mystiskt. Jag blir i alla fall inte sugen på mat av att sitta på en toalett. :/ Vidrigt bidrag. Det gäller alla er med toaletter. Fattar inte varför ni är så kära i toaletter?

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

ordning och reda gaming på fredag!

Razer Mamba
Razer Black Widow
Razer Black Shark
Razer Goliathus
Corsair högtalare

corsair carbide air 540 med Msi moderkort och i5 processor och gigabyte gtx 760, inget speciellt ska uppgraderas så fort som möjligt

Visa signatur

SSD: Kingston SSDNow V300 120GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 760 2GB CPU: Intel Core i5-2320 CPU-kylare: Cooler Master Seidon 120M RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB MOBO: msi p67a-gd65 PSU: Corsair CX 600W Chassi: corsair carbide air 540 OS: Windows 8.1 Pro 64-bit Headset: Razer Black Shark Mus: Razer Black Mamba Tangentbord: Razer Black Widow Tablet: Sony Xperia Z

Permalänk

Vår myshörna

Permalänk
Medlem

Gaming i garderoben

http://imgur.com/a/mBwnM

550 ti med i5 och msi moderkort

Permalänk
Medlem

varför göra det för avancerat? Fredagspanel, middag, godis, läsk och popkorn

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

varför göra det för avancerat? Fredagspanel, middag, godis, läsk och popkorn
http://i.imgur.com/s8AdVZe.jpg

Felix mikro-pajer är goda grejer.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Felix mikro-pajer är goda grejer.

Helt klart

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Då har man laddat upp med Grebbestad Julmust och mer än så behövs inte för en lång BF4-spelkväll!

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Avstängd

4 St laptops. 1 32tums skärm samt en 22 tums skärm.

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk

min del :D

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Up to date...

Får hoppas man kan bli av med GAMLA Bettan 7datorår > 7hundår

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i5 4670K @ 4.6 GHz (Delid)
16,0 GB Corsair Vengeance Dubbel-Kanal DDR3 @ 1600MHz (9-9-9-24)
ASUS Z97-A
R9 290X Windforce

Permalänk
Medlem

Hörnan

Här är min hörna, kan ni gissa vad mutan ska gå till?

Visa signatur

i5 2500k, P8z77-v, G.S RJ 2*4GB 2133mhz, PX-128M3P, Gtx680 Zotac Amp!

5198.79Hz (i5/2500k) på LUFT

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | GIGABYTE X570 AORUS MASTER | 32GB Corsair Vengeance RGB PRO | Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB AORUS MASTER

Permalänk
Medlem

Som småbarnsförälder laddar man upp något annorlunda. Här är det inte så stort fokus på just bekvämlighet utan snarare fokus på att skapa en längre lugn stund.

Nu inleds det hårda arbetet med att skola dottern i alla gamla klassiker så att hon blir en gamer med god smak.

(Om ni inte redan har en backscratcher så rekommenderas det varmt)

Permalänk
Medlem

Vad jag gör för att det ska bli riktigt bekvämt inför en lång och intensiv spelhelg?
Jag tar fram alla mina konsolspel och försöker lirar så många spel jag kan under helgen då jag blir lätt uttråkad.

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 3700X | Gigabyte RTX 2070 Super | ASUS B450-I | Corsair 16GB DDR4 3200MHz | beQuiet 600W SFX-L | NZXT H210

Permalänk
Medlem

Behöver en vit låda då jag tycker att den ser snyggare ut!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

nomnom, mat, godis, pepparkaksdeg, pizza, ädelost + pepparkakor(ej i bild står på ett bord bredvid), mandelkubbar. och en Chivas regal.

Permalänk
Medlem

Pimpad och pimpad, en bekväm "hörna" i alla fall för flexibel underhållning

Permalänk
Medlem

Ska bli så himla roligt med bf4, jk mac!! :/

Permalänk

Här kommer min gaminghörna.

Allt är klart för många timmar bf4 och för de som undrar är kaktusen i hörnet är den enda växten som någonsin överlevt min sparsamma vattning. Skärmstället är ett hemmabygge i svartmålat trä och på det har jag en glasskiva för att få en högblank yta så att det matchar skärmfoten. Planerar också att byta ut sidewinder tangentbordet till ett mekaniskt.

Skulle man mot förmodan bli uttråkad går det ju alltid att skjuta en salva med airsoft m4:an för att liva upp stämningen lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Fast jag citerar bara dig så det är inga antaganden.
Jag har rätt du har fel så är det bara, punkt slut.

OK, så här ligger det till. Kommentaren "Den som har mest hårdvara när han dör vinner" var helt klart ironisk och ironi funkar inte alltid så bra på nätet. Yes, jag har ganska gott om pengar. Varenda krona jag har spenderat i mitt liv har jag personligen jobbat ihop inga arv, bidrag eller andra tillskott har förekommit.

Jag är hårt intresserad av datorer/hårdvara och även bilar och där väljer jag att spendera mina intjänade pengar. Det kan tyckas vara slösaktigt eller osolidariskt mot de som har det sämre ställt men det är mina pengar och jag väljer själv hur jag ska spendera dem. Livet är inte alltid rättvist men gör man ett bra jobb och blir belönad för det så ser jag inget fel i att spendera pengarna som man vill, givetvis kör jag en iögonfallande bil som säkert retar upp någon:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

TV-datorhörnan

Såhär illa hade man det som gräsänkling igår.
I brist på skrivbord i lägenheten har spelandet förflyttats till TVn och det gamla shabraket till dator har fått dubbla roller som spelmaskin och HTPC med hjälp av recievern som sitter i det högra skåpet. Denna kyls med 3x 60mm-fläktar och 1x 120mm för in- resp. utblås genom utstansade hål, dessa är å sin sida kopplade till ett master/slave-grenuttag så fläktarna endast är på när recievern är det. För att kunna styra recievern är en IR-bender integrerad i skåpet (mottagaren ses bredvid centerhögtalarn).
Reciever och TV styrs med IR-app i HTC One; Windows, XBMC och Steam (BP) styrs med handkontroll med assistans av Xpadder.

Så man har det ju helt okej, nu om man bara hade en riktig gaming/htpc-hybrid.. i vitt kanske...

Tack för mig!

Förtydligande bild fins Här, men förstår såklart att detta inte tas med i bidraget.

Dold text