Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

Legomod

Hehe.. Jo jag sitter här hemma å har inte så mkt för mig om dagarna... men så fick jag syn på en liten ful legogubbe som jag mixtrade lite med.... här kommer 4 urusla bilder iaf.. (hatar min webcam så klaga inte)

Evil Gandalf

Gubben drivs på en USB-kabel.....

Visa signatur

”Datorn är den logiska vidareutvecklingen av människan: intelligens utan moral.”
John Osborne
TRiXTeR.org | mods.TRiXTeR.org | MBM Stats

Permalänk
Medlem

mysig...

Visa signatur

Som dator finner jag din tro på teknologi underhållande =)

Permalänk
Avstängd

Hahaha....Måste göra en sån tufft som satan..

Visa signatur

I want a lover I don't have to love,
I want a girl who's too sad to give a fuck.

Permalänk
Medlem

Hehhe, läckert Trixxter

Permalänk
Medlem

underbart cool!!

ska gör en med blåa eller röda ögon...
tar kort om så blir

Visa signatur

copyright toffie, citera mig om du vill ha ett svar..

Permalänk
Medlem

CooL

Visa signatur

Party Party !! || Stolt dyslektiker
Amd 64 3000+ Winchester -|- 1024mb DDR 3200 -|- GF 6800LE @ 399/800 -|- Msi K8N Neo2 Platinum Server Druon 900 på något MSI mobo -|- 1024mb PC133-|- 4st 120gb 2st 200gb 1st 250gb och en 40gb

Permalänk
Medlem

kan man få se en bild på insidan och bygget???

Visa signatur

|| Ola Ekegren || Xog.gy || INITIAL D Fan ||
|| IBM Aptiva 2176 Retromod || Acid Burn ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xog
kan man få se en bild på insidan och bygget???

Har varit tvungen och limma fast huvvet... men det enda jag har gjort är att byta ut den där knoppen som huvvet sitter på mot en diod å sen har jag borrat hål för ögonen å sen drage ner kablarna genom kroppen.... så det går asså bara 2 kablar ut genom röven.... så det ä inte så intressant.....

[edit] Glömde nämna motståndet på 150Ohm som sitter längst ut på USB kabeln... [/edit]

Visa signatur

”Datorn är den logiska vidareutvecklingen av människan: intelligens utan moral.”
John Osborne

Permalänk
Medlem

Gjorde faktiskt en liknande grej för ett tag sen (jag var först? ), baserad på chilles led-stryrning från skrivarporten. Så när jag får mess på trillian/irc eller nåt så blinkar dom fint (eller så kör man dom bara på julgrans temat )

Inte riktigt lika seriöst gjorde, men ändå:

http://www.gcg.nu/majs/lego3.jpg
http://www.gcg.nu/majs/lego1.jpg

Btw, för dom som vill bygga, "hålet i huvet" på en lego gubbe är lite mer än 5mm i diameter (ganska lagom för en 5 mm diod t.ex.).

Visa signatur

turbodesign.se
aka turboant aka a3R

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt, måste köpa Lego igen för första gången på 20år

Visa signatur

[size="1"]AMD XP1800+ | MSI KT3 Ultra | 512MB PC2700 | POV GF4 Ti4200 SE | 11615p 3Dmark2001SE
"Moments get lost in time, like tears in the rain."[/size]

Permalänk

*grrr* Å här kommer jag å tror jag kommit på nått helt eget...... *tjurar som satan*

Visa signatur

John Osborne

Permalänk
Medlem

Lol, Trixter, du kan ju vara stolt så länge du inte visste om att någon hadde gjort det tidigare. Men det är ju fortfarande din ide. Kanske blir mindre orginell men shitt hapens

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CseeZ
Lol, Trixter, du kan ju vara stolt så länge du inte visste om att någon hadde gjort det tidigare. Men det är ju fortfarande din ide. Kanske blir mindre orginell men shitt hapens

hehe.... jag fick va stolt i ett par timmar iaf..... eller ä fortfarande stolt över min nya polare... Nisse heter han.... Han har iaf inte stora ögon.... å han ä inte vinnögd......

Visa signatur

John Osborne

Permalänk
Medlem

fortfarande trixter enligt mig som var först...
kommer inte ihåg att an123on postat något om det

iaf...
an123on
vad är det för något på första bilden röda nere på bilden??

Visa signatur

copyright toffie, citera mig om du vill ha ett svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TRiXTeR[o]

hehe.... jag fick va stolt i ett par timmar iaf..... eller ä fortfarande stolt över min nya polare... Nisse heter han.... Han har iaf inte stora ögon.... å han ä inte vinnögd......

Jaja, alla har vi kanske inte lyckas att inte spräcka alla borrar under 10 mm

toffie: det är en "grillad lego" eller nåt.

Se på den här bilden så kanske du förstår: (ser bättre ut i verkligheten)
http://www.gcg.nu/majs/lego4.jpg

o toffe: kolla när bilden e skapad (höger klicka > egenskaper) (okej inte så såvrt att ändra det, men varför bygga en julmod nu? )

Visa signatur

turbodesign.se
aka turboant aka a3R

Permalänk
Medlem

Fy fasen att man skall bygga en kamoflerad dator i form utav en legoborg. Måste plocka fram mina gamla legobitar

Permalänk
Medlem

Kan inte nån stoppa in en högintensiv diod i ett sånt där självlysande spöke? Det lär ju se otäckt ut...

Visa signatur
Permalänk

Jo jag ska ha en högintensiv i nästa jag gör.... men har inga hemma just nu..... väntar på saker från Elfa så det kommer nog snart...... fast tror iofs det kommer lysa igenom hela huvvet...... :/

Visa signatur

John Osborne