Permalänk
Avstängd

AMD E-450 deluxe APU

Nån som vet om det går att köra ful-x med den?
Letar o söker men kan inte hitta om E-serien (Eller just det specifika moderkortet) stödjer det?

Nån som vet ?

Permalänk
Medlem

"ful-x"?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd

Crossfire X

Permalänk
Medlem

Okej, du tänker dig Dual Graphics ("crossfire" med APU + ett vanligt kort)?

Såvitt jag förstår stöds det enbart med A-serien (E-serien är väl ändå så CPU-svag att jag undrar om det hade varit någon vits?).

http://www.amd.com/US/PRODUCTS/TECHNOLOGIES/DUAL-GRAPHICS/Pag...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd

Jag hade inget o göra så jag slängde ihop en liten låda med just detta moderkort och ett HD5570, döm om min förvåning när det lilla härket blev rätt så rappt.
Det va då det slog mig om man kunde köra crossfire X...
Men som ni skriver , jag kan inte hitta att E-serien skulle stödja detta.. Men jag tänkte lixom många bäckar små

Permalänk
Avstängd

Bara utdata lite !!
Det finns då inte stöd för ful-X med E-plattan...
Däremot hitta jag Lucidlogix VIRTU MVP 2.0.
vilket fick skiten o gå igång.
Från 16 fps på high med externa kortet bara (i dirt 3), så fick jag en höjning till 22-25 fps med Lucidlogix VIRTU när det körde med det interna åxå.. low settings prova jag aldrig .. det anser jag att man kan köra på ändå

Permalänk
Avstängd

Det är ju fortfarande inte gaming stuk på det!! men från att knappt klara kanal5 i hd flyter det på galet! så i miniitx/htpc syfte tyckte jag fan att det va en bra ökning