Nytt grafikkort, vilket ska jag köpa? (hjälp)

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort, vilket ska jag köpa? (hjälp)

Tjäna!

Nu har mitt gamla grafikkort pajat , det var Radeon 5850 xfx.
Så nu är det dags att köpa ett nytt .

Det jag använder min dator till i dagens läge är:
Kolla film, serier. Som det ser ut just nu spelar jag lite dator, men inte särskilt grafik tunga spel.
Jag spelar, Cs 1.6, Warcraft, L4Dead2, lite BF3, tänkte börja spela cs go. Saken är det att jag vill ha chansen att kunna spela nya spel, t.ex. BF4.
Jag behöver inte spela på Ultimate, low går bra, så länge det flyter på bra.
Det behöver inte vara värsta modellen, men det ska ändå passa mina krav .

Priset ska vara så lågt som möjligt.

Kom med massor av förslag, helst mellan 600 - 1000 kr , men över 1000kr går också bra.

Tack!
_______

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define XL Black Pearl//Corsair Tx 650W PSU//Intel core i5 quad processor i5-750//Corsair Xms3 DDR 1600MHz 8 gb cl9//XFX Raden HD 5850 1GB GDDR5//Western Digital Caviar Greentpower 1TB//Gygabyte GA-P55-USB3, P55, socket 1156.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yeko:

Tjäna!

Nu har mitt gamla grafikkort pajat , det var Radeon 5850 xfx.
Så nu är det dags att köpa ett nytt .

Det jag använder min dator till i dagens läge är:
Kolla film, serier. Som det ser ut just nu spelar jag lite dator, men inte särskilt grafik tunga spel.
Jag spelar, Cs 1.6, Warcraft, L4Dead2, lite BF3, tänkte börja spela cs go. Saken är det att jag vill ha chansen att kunna spela nya spel, t.ex. BF4.
Jag behöver inte spela på Ultimate, low går bra, så länge det flyter på bra.
Det behöver inte vara värsta modellen, men det ska ändå passa mina krav .

Priset ska vara så lågt som möjligt.

Kom med massor av förslag, helst mellan 600 - 1000 kr , men över 1000kr går också bra.

Tack!
_______

Lite över 1000kr men det gick ju bra sade du ju...
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/186337-powercolor_rad...

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11