Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Någon som vet om seagatedisken för 300:- går att slakta?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Min nuvarande teori är att detta är ett erbjudande som ska dyka upp under lucka ett i deras julkalender men som aktiverats lite för tidigt. Hoppas på det bästa.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Någon som vet om disken går att slakta?

Finns en ynka recension på prisjakt som börjar med:

Skrivet av prisjakt:

Kabinettet håller hög finish och känns gediget. Gränsnittsadapten SATA/USB baktill är löstagbar och går att använda på vilken 2.5" SATA disk som helst. Vilket gör att det även går att byta disk inuti kabinett om man så vill.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Beställde precis, fick den för 299 kr. Det här är vad jag kallar för fynd. CDON brukar ju vara snälla och skicka iväg beställningar, även om man fått de till fel pris

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[vEX:

;14142509']Min nuvarande teori är att detta är ett erbjudande som ska dyka upp under lucka ett i deras julkalender men som aktiverats lite för tidigt. Hoppas på det bästa.

Kan nog stämma alldeles utmärkt ja.

Edit: Japp det var dagens lucka i julkalendern.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Passe:

Är det någon som förstår sig på hur man gör för att utnyttja Webbhallens aktuella kampanj på nätet? Är inloggad men priset förblir detsamma även om jag lägger till den i varukorgen.

Webbhallens aktuella kampanj

Skrivet av anders190:

Det fungerar här iallafall.

Funkar här också.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Beställde oxå seagate disken men det blev 399kr. Dra deal ändå.

Edit: La en till beställning. Fick den för 299:- denna gången.

Permalänk

Beställde en disk jag med, 299kr.
De verkar ha någon bugg med rabatten då den hoppar mellan 399 och 699, var liknande under black friday-rean, men det var bara att ladda om sidan några gånger.

Permalänk
Avstängd

Hur portabel är hårddisken?

Edit: vad dum jag är, den heter portabel!

Edit2: beställde en jag också, nu kan jag äntligen göra mig av med min gamla feta externa hdd på 250gb och köra på 1tb!

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

299 kostar den med frakt inget annat.

Använd rätt kod så kommer det blir bra.

Står det fel så byt webbläsare.

Jag använde båda, la till ett par hörlurar för 129:- till beställningen med Xmas koden. (100kr rabatt om man handlar över 500kr)

Blir ny sekundär HD i laptopen om den passar.

Permalänk
Moderator
Moderator

Och så har vi rensat bort en jäkla massa diskussionsinlägg i fel tråd återigen... fantastiskt. <_<

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Jag använde båda, la till ett par hörlurar för 129:- till beställningen med Xmas koden. (100kr rabatt om man handlar över 500kr)

Blir ny sekundär HD i laptopen om den passar.

Beställde en seagate för 299:- jag med. Försökte köpa en musmatta så jag hamna över 500 och använda Xmas också, men det fungerade inte för mig!? Står att man bara kan använda en kod per order.. Hur använder man flera koder?

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Var hittar ni disken?
Kommer inte åt den, länken från kalendersidan funkar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av istorage:

Var hittar ni disken?
Kommer inte åt den, länken från kalendersidan funkar inte.

Den är slut

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 3770K | Corsair 4x8 GB 1600Mhz | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC | Fractal Design Newton R3 600W | Noctua NH-D14 (moddad) | Win8 Pro | Samsung SSD 840Pro 256Gb | Barracuda 3TB | Samsung DVD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Daemon:

Och så har vi rensat bort en jäkla massa diskussionsinlägg i fel tråd återigen... fantastiskt. <_<

Helt j-vla otroligt att det fortfarande blir diskussioner i tråden.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Beställde en seagate för 299:- jag med. Försökte köpa en musmatta så jag hamna över 500 och använda Xmas också, men det fungerade inte för mig!? Står att man bara kan använda en kod per order.. Hur använder man flera koder?

Glömde skriva att jag gjorde 2 beställningar, en kod per betällning.

Permalänk

En FET blaffa med varning om ban är nog det som krävs för att slippa diskussion i den andra tråden. Mindre jobb för moderatorer samt mindre huvudvärk för skötsamma användare, win för alla utom stolpskotten?

Permalänk
Medlem

Vad hjälper en ban? Bara regga ny user och posta vidare.... :/

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MrJiM:

Vad hjälper en ban? Bara regga ny user och posta vidare.... :/

Det skulle självklart inte vara en permanent ban.

Har man blivit avstängd från forumet i ett par dagar så förstår nog de flesta att de gjort något fel och gör förhoppningsvis inte om det.

Sen är det även emot reglerna att skapa ett nytt konto om man blivit avstängd.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJiM:

Vad hjälper en ban? Bara regga ny user och posta vidare.... :/

Får väl bli som Övriga ämnen isf, "För att få skriva här måste du ha varit medlem i tre månader."

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

För att se tråden måste du varit medlem i över ett år är mitt förslag. Då blir det lite mer Sweclockers only känsla

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon:

Och så har vi rensat bort en jäkla massa diskussionsinlägg i fel tråd återigen... fantastiskt. <_<

Skrivet av ilstallione:

Helt j-vla otroligt att det fortfarande blir diskussioner i tråden.

Nu är det kanske inte världens smidigaste lösning men kanske alternativet att Dagens-fynd-tråden är låst för vanliga medlemmar och vissa beprövade får rätt att posta i tråden. Tipsen postas istället i denna tråden och de som anses vara bra flyttas till den riktiga fyndtråden och då får de som endast bevakar den enbart fynd och slipper diskussionen helt. Halva problemet med dagens fynd-tråden är nog just att den går att posta i och folk inte riktigt inser vilken tråd de är i.

Nu kan jag ju inte längre själv se exakt hur mycket arbete den tråden ger men med tanke på att andelen godkända tips inte är överdrivet hög så borde det nog minska arbetstyngden något? De som har posträtt behöver nog inte nödvändigtvis vara moderatorer heller. Citerar de inlägget från diskussionstråden så är det ju bara att välja in medlemmar som ni anser förstår hur tråden fungerar och det hela mer eller mindre auto-modereras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nu är det kanske inte världens smidigaste lösning men kanske alternativet att Dagens-fynd-tråden är låst för vanliga medlemmar och vissa beprövade får rätt att posta i tråden. Tipsen postas istället i denna tråden och de som anses vara bra flyttas till den riktiga fyndtråden och då får de som endast bevakar den enbart fynd och slipper diskussionen helt. Halva problemet med dagens fynd-tråden är nog just att den går att posta i och folk inte riktigt inser vilken tråd de är i.

Nu kan jag ju inte längre själv se exakt hur mycket arbete den tråden ger men med tanke på att andelen godkända tips inte är överdrivet hög så borde det nog minska arbetstyngden något? De som har posträtt behöver nog inte nödvändigtvis vara moderatorer heller. Citerar de inlägget från diskussionstråden så är det ju bara att välja in medlemmar som ni anser förstår hur tråden fungerar och det hela mer eller mindre auto-modereras.

Det bör vara betydligt enklare att ställa krav på det man skriver istället. Låt säga att man framöver måste posta en länk till Prisjakt tillsammans med fynd-tipset. Alternativt att ett svar i FYND-tråden måste innehålla en länk. Om någon postar i tipstråden utan länk så får man en popup med tydlig text om att krav om länk samt att ENDAST TIPS får postas.

Lösningen om några utvalda medlemmar kommer ej hålla då många faktiskt är duktiga på att posta tips men kanske endast 1 varannan månad eller så.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xtQ:

Det bör vara betydligt enklare att ställa krav på det man skriver istället. Låt säga att man framöver måste posta en länk till Prisjakt tillsammans med fynd-tipset. Alternativt att ett svar i FYND-tråden måste innehålla en länk. Om någon postar i tipstråden utan länk så får man en popup med tydlig text om att krav om länk samt att ENDAST TIPS får postas.

Lösningen om några utvalda medlemmar kommer ej hålla då många faktiskt är duktiga på att posta tips men kanske endast 1 varannan månad eller så.

Nej, jag håller inte med. Så här ser första inlägget i Dagend Fynd-tråden ut:

Skrivet av rickard1989:

När man hittar ett erbjudande som man anser vara billigt och som avser datorkomponenter kan man väl skriva i denna tråd?

Regler

  1. Ange vilken produkt/rea det handlar om. I fallet rea: ange exempel på fynd som ingår i kampanjen.

  2. Ska vara lägsta pris.

  3. Om möjligt: ange hur länge priset gäller.

  4. Om möjligt: direktlänk till fyndet ska finnas med.

  5. Ingen diskussion får förekomma i denna tråd, enbart tips! Se nedan.

Diskussion om fyndtips
Det är många som prenumererar på denna tråd och får påminnelse varje gång den uppdateras. För att hålla nere brus och samtidigt ge möjlighet till diskussion om tipsen finns en separat diskussionstråd. Gå dit om ni har frågor eller något annat att säga om specifika tips.

Övrig information

  • Håll er till lägsta pris utan att involvera hur bra företagen är, hur hög frakten är, etc. Man kan ju som kund exempelvis använda sig av gratisfrakt som förmån och beställa fler produkter för att få det mer prisvärt. Tipsa givetvis inte om uppenbara "blufföretag", men i övrigt är det upp till läsaren att göra en bedömning (minns återigen diskussionstråden).

  • Varken trådskaparen eller SweClockers ansvarar för tipsen eller möjligheten att använda dessa. Det är alltid köparens ansvar att granska huruvida varan fungerar för dennes syften. Exempel: det är ovisst huruvida nycklar köpta via G2Play fungerar på Steam eller om de bryter mot Steams avtalsregler. Detta är upp till köparen själv att bedöma.

  • RSS-feed för denna tråd.

Mvh Rickard

Redigerad av moderator

2012–09–11: Diskussionstråd tillagd, information uppdaterad.
2012–11–30: Rubrik ändrad för att förtydliga diskussionsförbudet.
2013–03–05: Disclaimer tillagd angående köparens ansvar och exempelvis G2Play (kontroll av tips).

Det är redan uppstyrt hur det ska postas i tråden. Detta följs sällan. Både Dagens Fynd-tråden och Diskussionstråden har många stammisar som förmodligen är tillräckligt intresserade av att själv vara delaktiga i att någon mån vårda tråden. Jag tycker det är rätt uppenbart med tanke på kommentarerna som riktas till de felaktiga inläggen i Fynd-tråden. Vill man nu verkligen ha alla "omodererade" tips och diskussion följer man helt enkelt diskussionstråden.

Permalänk
Medlem

Spännande att det helt plötsligt finns över 100 i lager igen
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

:s

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Nej, jag håller inte med. Så här ser första inlägget i Dagend Fynd-tråden ut:

Det är redan uppstyrt hur det ska postas i tråden. Detta följs sällan. Både Dagens Fynd-tråden och Diskussionstråden har många stammisar som förmodligen är tillräckligt intresserade av att själv vara delaktiga i att någon mån vårda tråden. Jag tycker det är rätt uppenbart med tanke på kommentarerna som riktas till de felaktiga inläggen i Fynd-tråden. Vill man nu verkligen ha alla "omodererade" tips och diskussion följer man helt enkelt diskussionstråden.

Ett alternativ är ju att rakt av ta bort alla inlägg som inte följer den uppsatta mallen.

Till en början lär det bli mängder med moderering, men det bör ju mattas av efter ett tag?

Eller så gör man om tråden till något sorts formulär, där man fyller måste fylla i varje fält innan man kan posta. Alla "formulärsvar" läggs sen i en tråd man bara kan läsa, men inte posta i.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dunder:

Ett alternativ är ju att rakt av ta bort alla inlägg som inte följer den uppsatta mallen.

Görs i rimlig mån.

Citat:

Till en början lär det bli mängder med moderering, men det bör ju mattas av efter ett tag?

Blir mer och mer moderering i tråden.

Citat:

Eller så gör man om tråden till något sorts formulär, där man fyller måste fylla i varje fält innan man kan posta. Alla "formulärsvar" läggs sen i en tråd man bara kan läsa, men inte posta i.

Låter som en bra ide.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag har fått uppfattningen att det är just den typen av moderering som genomförts, men mängden "felpostningar" verkar inte ta slut för den skull. Tanken med ett formulär är god, frågan är hur forumsmotor osv kan hantera en sån funktion/tillägg.
Oavsett så torde nog Dagens Tips-trådkonceptet vara i behov av en nystart i någon form, både för läsbarhet och ur ett modereringsperspektiv. Kanske skapa en separat tråd för kommande 2014 och kanske till och med en separat per månadsbasis. På så vis slipper man en mastodonttråd och kan arkiverar gamla trådar som helt saknar relevans.
Mitt förslag är att moderatorerna pratar ihop sig och funderar kring upplägget inför 2014 och sen lägger alla ett nyårslöfte om att läsa, förstå samt tillämpa trådreglerna (oh, wait ... det ingår visst redan medlemskapet att bete sig så).

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ilstallione:

Görs i rimlig mån.

Blir mer och mer moderering i tråden.

Låter som en bra ide.

Det jag menade var att man specificerar en mall som ska följas. I första inlägget finns egentligen bara regler och som vi sett så tolkas dessa på väldigt olika sätt.
Sen raderas alla inlägg som inte ser ut som mallen gör.

Alla som kommer in i fyndtråden kommer då se att alla inlägg ser precis likadana ut och tar man sig förhoppningsvis en funderare innan man gör ett inlägg som ser helt annorlunda ut.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Idiotsäkra så mycket som möjligt och varna att det blir en veckas ban om man inte följer mallen.

Folk som inte orkar ta sig tiden att läsa meddelandet som kommer uppnär man postar i tråden nu, såna som inte kan läsa senaste tre fyra inläggen och se att en moderator precis skrivit att det inte ska förekomma diskussion, såna människor är lata och arroganta och tillför sällan något. Ingen mår dåligt att dom blir bänkade ett tag.

Sen kan deras inlägg redigeras om till "Jag blev bannad pga ..." i avskräckande syfte, inte för att nästa stjärna kommer vara bättre på att läsa tidigare inlägg iofs.