Permalänk
Medlem

Ja nu blev det omöjligt att spela mer än några sekunder. Försökte uppdatera punkbuster men det tycks inte fungera.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Ni menar att man bör avbryta uppdateringen?

Visa signatur

Stationär: Fractal R4 - MSI Z77A GD55 - i5 3570K/Antec Kühler H2O 620 - XFX Radeon 7950 3GB - Corsair Vengeance 1600MHz 16GB - Corsair TX 750 W - Crucial m4 SSD 128 gig - Seagate Barracuda 1 TB x2 Skärm: BenQ EW2430 Laptop: MacBook Pro 2011 - 256 gig SSD Musikutrustning: M-Audio Fast Track Ultra - Pro Tools 11 - AKG K240 - Dynaudio BM5A MKII - tc electronic BMC-2 DAC - Line 6 POD HD Böna

Permalänk

Måsta säga som Patrick Bach sa så fint om spelet innan release = "IT'S MAGIC"

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Det syns väl ganska väl att spelet är totalt trasigt nu, kika lite på serverlistan, 90% av servers är opopulerade !

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk
Medlem

Gissningsvis blir det någon krock eftersom patchen har släppts men inte expansionen än (11:00) och det finns något dumt samband däremellan som gör att det kraschar. Eller så är inte servrarna uppdaterade.

"The game update will start to roll out at 1AM PST/10AM UTC Dec 3, followed by the actual China Rising content around 2AM PST/11AM UTC. You can expect some downtime around these times as servers are being prepared to support this new content. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Gissningsvis blir det någon krock eftersom patchen har släppts men inte expansionen än (11:00) och det finns något dumt samband däremellan som gör att det kraschar. Eller så är inte servrarna uppdaterade.

Borde inte dom testa patchen innan dom puplicerar den ? Jag menar, det krävs en dator som startar BF4 på kontoret för att märka att den krashar direkt...

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Gissningsvis blir det någon krock eftersom patchen har släppts men inte expansionen än (11:00) och det finns något dumt samband däremellan som gör att det kraschar. Eller så är inte servrarna uppdaterade.

Inte alla som får DLC i dag. Premium har 2 veckors beta testande före alla andra att se fram emot...

Server patcher på gång strax...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Herregud ha lite tålamod, tror ni att det är så lätt att programmera/uppdatera ett av världens största spel och rulla ut samtidigt, samt att samtliga servrar måste starta om...

Permalänk
Medlem

hahahaha kaos.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Kan sätta hur mycket som helst på att de introducerar ett gäng nya buggar med denna patch. Med tanke på hur EA/Dice "styrt" upp saker förr.

Jag har aldrig sett någon sia om framtiden lika träffsäkert! +100 internet till dig
Själv har jag inte spelat en minut på tre veckor pga allt elände. Vägrar starta spelet innan dem gör det spelbart. Starkt jobbat Dicea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollickz:

Borde inte dom testa patchen innan dom puplicerar den ? Jag menar, det krävs en dator som startar BF4 på kontoret för att märka att den krashar direkt...

Vet att det är lätt att haka på det där vanliga gnället och den rådande cynismen, men de har faktiskt varnat för problem just mellan dessa tider.

Man kan åtminstone ge dem någon timmas tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvel88:

Jag har aldrig sett någon sia om framtiden lika träffsäkert! +100 internet till dig
Själv har jag inte spelat en minut på tre veckor pga allt elände. Vägrar starta spelet innan dem gör det spelbart. Starkt jobbat Dicea.

*EA

Permalänk
Medlem

Patchade precis, joinar ett game, blir kickad efter 5 sekunder. Som alla andra.... Meh...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Inte alla som får DLC i dag. Premium har 2 veckors beta testande före alla andra att se fram emot...

Server patcher på gång strax...

Nej, men klienten och servrarna får det oavsett om spelare har det aktiverat eller inte. Men ja, det är nog som så att servrarna inte uppdaterats ännu.

"The game update will start to roll out at 1AM PST/10AM UTC Dec 3, followed by the actual China Rising content around 2AM PST/11AM UTC. You can expect some downtime around these times as servers are being prepared to support this new content. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evrae:

Hoppas (trots att det inte nämns) RsoD vid laddningen av ny bana försvinner.

Fick bort det problemet efter uppgradering av beta drivarna till grafikkortet (förmodar att du har ATI, då i stor sett alla fick detta problem)
Sen att man har mer krascher än spelad tid i BF4 är ju en annan sak. Funderar på att över ge mitt 7970 ghz för en GTX 680 då problemen verkar vara lite mildare på nvidiakort.

Men det är ju kul med patchar för det är ju väldigt mycket som måste fixas i detta underbara spel när det väl fungerar.

Tror det var i 13.11 Beta8 problemet försvann för mig.
http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/latest-catalys...

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Det som ni beskriver inträffade mig redan igår kväll runt klockan 21-22. Blev först utsparkad ur en server utan något meddelande, hoppade in i samma server och blev utsparkad igen efter 10 sekunder. Försökte med en ny server och kom inte ens förbi laddningsskärmen innan jag blev kickad. Slutligen fick jag bara upp meddelandet "Could not join server". Förhoppningsvis har det ingenting med patchen att göra.

Jag har inte möjlighet att utvärdera patchen förrän ikväll, skulle någon vänlig själ kunna bekräfta att one-hit-kill buggen är fixad? eller ifall det åtgärdat att man känner av alla skotten som avfyras mot en och inte bara två av fyra-fem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lamerman:

-_-

Kanske ska fixa Multiplayerns alla krasher istället. Hur kan man prioritera en SP-bugg som förmodligen ingen lider särskilt mycket av? Ibland blir man bara förvånad.

Kan ju vara samma bugg som kraschar multiplayern på klient sidan. Jag har inte haft några klientkrasher sen senaste patchen. Bara servers som kraschar för min del

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Det kan vara punkbuster som spökar, om det är en ny verson så kanske inte alla servrar/clienter hunnit uppgradera sig och då blir man kickad helt random. Testa och se ifall det finns en ny verson
http://websec.evenbalance.com/downloader/download.php?file=1

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk

Skulle expansionen komma kl 11 eller ?

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem

Hej, hoppas någon kan hjälpa mig. Efter jag laddade ner uppdateringen ( har inte spelat på 1 vecka )

Kommer in på en server som vanligt, hinner spela 30 sec sen blir det svart skärm med loadinggrejen uppe i höger hörn. Sen stängs det bara ner, helt random.

Förstår inte, har testat installera om webplugin och uppdaterat grafikkortsdrivrutiner.. va kan det vara för fel? Har fungerat flawless innan..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Hej, hoppas någon kan hjälpa mig. Efter jag laddade ner uppdateringen ( har inte spelat på 1 vecka )

Kommer in på en server som vanligt, hinner spela 30 sec sen blir det svart skärm med loadinggrejen uppe i höger hörn. Sen stängs det bara ner, helt random.

Förstår inte, har testat installera om webplugin och uppdaterat grafikkortsdrivrutiner.. va kan det vara för fel? Har fungerat flawless innan..

Du måste börja läsa några inlägg innan du skriver ditt.....

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

Fick bort det problemet efter uppgradering av beta drivarna till grafikkortet (förmodar att du har ATI, då i stor sett alla fick detta problem)
Sen att man har mer krascher än spelad tid i BF4 är ju en annan sak. Funderar på att över ge mitt 7970 ghz för en GTX 680 då problemen verkar vara lite mildare på nvidiakort.

Men det är ju kul med patchar för det är ju väldigt mycket som måste fixas i detta underbara spel när det väl fungerar.

Tror det var i 13.11 Beta8 jag fick bort det problemet.
http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/latest-catalys...

Ja, jag gick in och kollade AMDs hemsida igår efter nya drivrutiner och tankade 13.11, och nu (igår när jag spelade) är RsoD borta! Superskönt! Förutom den biten har spelet alltid (nästan) funkat klockrent för mig, kör också en 7970 (dock inte ghz).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollickz:

Du måste börja läsa några inlägg innan du skriver ditt.....

Jag måste nog lära mig det.. Känns lite bättre nu iaf att fler har problemet, dock surt just nu när det är double xp..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tankar ner china rising nu via origin, skall bli kul at se 4 nya kartor ! lessnat lite på vanilla redan

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk
Medlem

Går att spela om ni hittar en server med den gröna lilla bilden ( china rising ikonen). Dessa servrar är uppdaterade och klarar för spel, dom som inte har de och visar att dom spelar kartorna kraschar hela tiden.
Expansion nerladdningen är på ca 4,5 gb om ngn undrar.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Skrivet av iskalle:

Går att spela om ni hittar en server med den gröna lilla bilden ( china rising ikonen). Dessa servrar är uppdaterade och klarar för spel, dom som inte har de och visar att dom spelar kartorna kraschar hela tiden.
Expansion nerladdningen är på ca 4,5 gb om ngn undrar.

Det ska jag prova direkt när jag fått ned China Rising 12MB/sec så det bör inte ta så lång tid

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av apefreeze:

Patrik Söderlund gammal Diceråtta och EA Boss av något slag uttryckte sin åsikt nyligen. Han tyckte att EA måste bli bättre på att bugg-testa men att det är nästan omöjligt att få till det

Han nämnde bla GTA's release av onlinedelen som var e ren katastrof. Komplexiteten ökar nått enormt när flera hundratusentals eller miljontals loggar in samtidigt och vill börja gama.

Tycker alla ska gå ner på knä och ursäkta oss för vår frustration..

Du menar att vi ska ursäkta för att vi köper en produkt som är för avancerat för tillverkarna att skapa så det är fullt med buggar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av croon:

Jag har tillräckligt många år på nacken för att minnas när buggar som fanns i spel var där för evigt när de väl släpptes, för det fanns inte patchar som utvecklare numera använder som en krycka för att inte göra sitt jobb ordentligt.
Det finns inga ursäkter för att släppa ett spel i det skicka EA släppt sina senaste spel i (Sim City, Medal of Honor, BF3, BF4, etc. Det släpptes inte ett så dåligt spel förr i tiden, för det hade inte gått att sälja ett trasigt spel. EA visste det då också. Tro det eller ej, men de var en gång i tiden ganska bra.

Det finns absolut inga ursäkter, så försök inte göra några. Jag önskar bara att fler röstade med sina plånböcker så vi kunde slippa sånt här. Jag skyller mig själv som var svag nog att ge BF4 en chans efter BF3, och det var till och med ännu trasigare vid release. Annars har jag avstått Origin helt.

Spel idag är avsevärt mer komplexa idag än tidigare, detsamma gäller all form av mjukvara. Fler rader kod och fler funktioner innebär fler buggar. Till viss del går det att kompensera med mer personal, vilket man definitivt har idag jämfört med början av 2000-talet, men buggjakt tar tid.
Även BF2 var buggat som in i helvete vid lansering, men det har många glömt bort.

Gällande ursäkter så undrar jag vem det var som gjorde dig till auktoritet på ämnet? Vad har du för erfarenhet av AAA-utveckling eller lanseringar av global skala? Man kan tycka att spel ska fungera perfekt, 100% buggfria vid lansering, men det är inte realistiskt. Verkligheten är som så att ny mjukvara är buggig. Dels för att ingen QA-avdelning kan hitta alla buggar, dels därför att utgivaren vill börja få in pengar för att täcka utvecklingskostnaden.

Var BF4 i ett miserabelt tillstånd när det lanserades? Jupp.
Gjorde det mig irriterad? Jupp.
Är det fullständigt oacceptabelt och ursäktslöst? Nej, det är det inte.

Mjukvara skiljer sig rätt markant från hårdvara i den mening att mjukvara kan fixas till i efterhand. Early adopters av mjukvara har _alltid_ fått agera BETA-testare därför att det ligger i mjukvarans natur att strula. I den bästa av världar hade utvecklare benat ut varenda bugg som finns i sin mjukvara innan den hamnade i händerna på slutkund, men så fungerar det helt enkelt inte.

Klarar man inte av att leva med den verkligheten gör man klokt i att inte vara early adopter.

Skrivet av Megacrash:

Du menar att vi ska ursäkta för att vi köper en produkt som är för avancerat för tillverkarna att skapa så det är fullt med buggar?

Nej, han menar att man ska ha förståelse för att spel inte längre får plats på en CD-skiva. Fler rader kod = fler potentiella problem. Buggfix tar tid och är därför ett arbete som sker fortlöpande från det att man börjar kancka kod tills långt efter det att mjukvaran går att köpa.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Någon annan än mig som laddar ned uppdateringen i 17 kb/s? har 10/1.

Visa signatur

Stationär: Fractal R4 - MSI Z77A GD55 - i5 3570K/Antec Kühler H2O 620 - XFX Radeon 7950 3GB - Corsair Vengeance 1600MHz 16GB - Corsair TX 750 W - Crucial m4 SSD 128 gig - Seagate Barracuda 1 TB x2 Skärm: BenQ EW2430 Laptop: MacBook Pro 2011 - 256 gig SSD Musikutrustning: M-Audio Fast Track Ultra - Pro Tools 11 - AKG K240 - Dynaudio BM5A MKII - tc electronic BMC-2 DAC - Line 6 POD HD Böna

Permalänk
Skrivet av Adamsvard:

Någon annan än mig som laddar ned uppdateringen i 17 kb/s? har 10/1.

Nä men 12mb/s

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz