Hjälp - Problem med signal/hastighet (router/inställningar?) Asus RT-N56U

Permalänk

Hjälp - Problem med signal/hastighet (router/inställningar?) Asus RT-N56U

Hejsan!
Jag skulle behöva lite hjälp från er som kan detta.

Det är så att jag har inskaffat en ny router " Asus RT-N56U ". Det är så att jag upplever mycket störningar och anslutningsproblem. Det kan hända att nätverket tappar koppling ibland. Jag och familjen upplever även att nätverket är väldigt seg, vi kör på 100/100 hastighet från bahnhof. Just nu sitter jag med 5mbit/s i nedladdningshastighet och 5mbit/s i uppladdningshastighet.

Vad är problemet? Kan det bero på inställningarna i routern eller ligger problemet hos leverantören?

Tacksam för svar!
Uppskattar er tid.

Permalänk
Medlem

Antar att du kör trådlöst? Kolla med inSSIDer hur mycket andra trådlösa nät som finns i närheten. Kan hjälpa att byta kanal.

Permalänk
Skrivet av Tanis:

Antar att du kör trådlöst? Kolla med inSSIDer hur mycket andra trådlösa nät som finns i närheten. Kan hjälpa att byta kanal.

Ja, det är trådlöst.
Prövade att ändra på kanalerna, det mesta jag kan få ut av hastigheten är 35mbit/s. Finns det något annat än att ändra på kanalen som kan justeras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hengii:

det mesta jag kan få ut av hastigheten är 35mbit/s.

Vilket är helt normalt om du inte sitter riktigt nära routern. Om du har klienter som stödjer det kan du testa 5Ghz-bandet o 40MHz kanalbredd.

Permalänk
Rekordmedlem

Gör referensmätnnigar med kabel så du vet om det beror på wifi eller annat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Gör referensmätnnigar med kabel så du vet om det beror på wifi eller annat.

Med kabel så uppnås 100mbit/s ibland, vilket verkar lovamde. Det måste bero på wifi.
Hjälp!

Permalänk
Rekordmedlem

Ja då vet du att du inte ska klaga på ispn utan att du äger problemet själv och att det beror på wifin, skanna av omgivningarna med inssider (som redan föreslagits) och posta en skärmdump om du behöver hjälp med att tolka det och se ev problem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Ja då vet du att du inte ska klaga på ispn utan att du äger problemet själv och att det beror på wifin, skanna av omgivningarna med inssider (som redan föreslagits) och posta en skärmdump om du behöver hjälp med att tolka det och se ev problem.

tror inte jag behöver hjälp med att tolka det, jag analyserade anslutningen och det enda de bad mig att göra var att switcha på kanalen, vilket jag gjorde. sen upptäckte det att signalstyrkan var för dålig när jag väl bytte på det och bad mig sedan att ändra på kanalen igen. Till slut så satte jag tillbaka kanalen till automatisk precis som den var från början.

Permalänk
Rekordmedlem

Då får du skaffa en accesspunkt eller bättre antenn om du ska köra med wifi.

Visa signatur