Permalänk
Medlem

Problem med nya komponenter.

Hej.
Vet inte om detta är rätt stället att fråga men admin får väl flytta till rätt ställe isåfall.

Jag köpte nytt moderkort, processor och H110 kylare för någon dag sedan.
Inkopplingen gick bra men när jag skall starta så får jag ingen bild?

Jag kopplade in allting som man ska göra och så men jag formaterade inte datorn innan jag bytte för tänkte göra det efter jag har kollat så allting funkar ordentligt men är svårt utan bild.

Bytte från Asus Sabertooth p67 , i7 2600K och H60 v1 kylare till MSI Z87-G45 , i7 4770K och H110.

Övriga saker i datorn är Corsair Vegaence 1600MHz, 2 st SSD Corsair Force 3 60GB och 120GB, Corsair CX 750 nätagg och XFX 7970 XT2.

Jag har flyttat över SSDn med operativsystetmet till min HTPC för att snabbformatera den för fick det tipset men funkade inte, har även testat alla mina RAM stickor i alla olika slots för fick det tipset också.

Om ni inte förstår mitt problem så får jag förklara bättre.
Efter 2 dagars jävlande så vänder jag mig till er och hoppas på seriösa svar.

Hälsningar gråtfärdig bf4 spelare. :'(

Visa signatur

i7 4770K 4.7 GHz, MSI Z87-G45 GAMING, DDR3 16GB 1600MHz, EVGA GTX 980 SLI, CX 750w, Corsair Force 3 SSD 60GB, Samsung 840 EVO SSD 250GB x2, FD Define S.

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem när jag bytte processor och moderkort. Jag löste mitt genom att koppla ur alltihop förrutom det väsentliga dvs att ha kvar ett RAM-minne och en ssd. För att kanske bli tydligare ska du koppla ur alla onödiga hårddiskar, minnen, grafikkort. Nu måste du alltså koppla in din skärm till moderkortet. Hoppas det löser sig och att du kan spela BF4 som i för övrigt inte är stabilt för 5 öre så se inte fram emot det för mycket för det kommer crasha stup i kvarten. Glöm inte att du alltid måste ominstallera windows när du bytt hårdvara såsom CPU och GPU i bland också vid ram byte/påfyllnad.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem

Jag har också ett Z87-G45 men jag fick bild från grafikkortet automatiskt. Som Zadrok säger så kan du förmodligen lösa det genom att dra ut grafikkortet och köra bild genom moderkortet. I Bios får du sen aktivera att bildne ska komma ifrån grafikkort och inte det integrerade.

Visa signatur

RTX 3080/ 7700X

Permalänk
Inaktiv

är inte helt hundra på om jag missförstått dig men är disken helt ren? om inte omformatera så inte de gamla drivrutinerna ligger kvar för det är de ända jag kan klura ut förutom att ta ut onödiga komponenter som de ovan haft som förslag

Permalänk
Medlem

Bios

Du kan alltid försöka att uppdatera bios!
Jag har också ett Msi-moderkort. Fläktarna snurrade typ en sekund och sen gjorde de det det ända tills man stängde av den genom att hålla ner startknappen i ca 4 sekunder.
Jag skickade in min PSU först men det funkade inte. sen skickade jag in mitt moderkort men de sa att det inte var något fel på den...... det var inte alls kul...... men sen lämnade jag in datorn till 1999it. De fick samma prognos som mig enda tills de uppdaterade biosen.
Man får flasha biosen med en usb-sticka. Det är bara att gå in på Msi´s hemsida och söka på modellen och sen leta efter drivers och bios.

Permalänk
Medlem

Det enda som är inkopplat nu är CPU kylare, en SSD, ett ram minne i DIMM 2 och strömmen.
SSDn som är inkopplat är helt ren efter en snabb formatering med hjälp av min HTPC.

Hur ska jag lyckas uppdatera bios eller formatera disken utan skärm?
Den står bara och blinkar och letar efter signal.

Visa signatur

i7 4770K 4.7 GHz, MSI Z87-G45 GAMING, DDR3 16GB 1600MHz, EVGA GTX 980 SLI, CX 750w, Corsair Force 3 SSD 60GB, Samsung 840 EVO SSD 250GB x2, FD Define S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadrok:

Hade liknande problem när jag bytte processor och moderkort. Jag löste mitt genom att koppla ur alltihop förrutom det väsentliga dvs att ha kvar ett RAM-minne och en ssd. För att kanske bli tydligare ska du koppla ur alla onödiga hårddiskar, minnen, grafikkort. Nu måste du alltså koppla in din skärm till moderkortet. Hoppas det löser sig och att du kan spela BF4 som i för övrigt inte är stabilt för 5 öre så se inte fram emot det för mycket för det kommer crasha stup i kvarten. Glöm inte att du alltid måste ominstallera windows när du bytt hårdvara såsom CPU och GPU i bland också vid ram byte/påfyllnad.

Har spelat BF4 länge utan problem så jag ser fram emot det mycket

Visa signatur

i7 4770K 4.7 GHz, MSI Z87-G45 GAMING, DDR3 16GB 1600MHz, EVGA GTX 980 SLI, CX 750w, Corsair Force 3 SSD 60GB, Samsung 840 EVO SSD 250GB x2, FD Define S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lajvN:

Hej.
Vet inte om detta är rätt stället att fråga men admin får väl flytta till rätt ställe isåfall.

Jag köpte nytt moderkort, processor och H110 kylare för någon dag sedan.
Inkopplingen gick bra men när jag skall starta så får jag ingen bild?

Jag kopplade in allting som man ska göra och så men jag formaterade inte datorn innan jag bytte för tänkte göra det efter jag har kollat så allting funkar ordentligt men är svårt utan bild.

Bytte från Asus Sabertooth p67 , i7 2600K och H60 v1 kylare till MSI Z87-G45 , i7 4770K och H110.

Övriga saker i datorn är Corsair Vegaence 1600MHz, 2 st SSD Corsair Force 3 60GB och 120GB, Corsair CX 750 nätagg och XFX 7970 XT2.

Jag har flyttat över SSDn med operativsystetmet till min HTPC för att snabbformatera den för fick det tipset men funkade inte, har även testat alla mina RAM stickor i alla olika slots för fick det tipset också.

Om ni inte förstår mitt problem så får jag förklara bättre.
Efter 2 dagars jävlande så vänder jag mig till er och hoppas på seriösa svar.

Hälsningar gråtfärdig bf4 spelare. :'(

Testa koppla in skärmen på moderkortet och se om du får bild får du det så måste du in i bios och ändra så den visar bild på ditt andra grafikkort. PEG/PCI har jag att välja på mitt gigabyte moderkort. Har inte något inbyggt grafikkort eller något sådant heller i CPU och inte grafikkortsutgångar.

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av modaset:

Testa koppla in skärmen på moderkortet och se om du får bild får du det så måste du in i bios och ändra så den visar bild på ditt andra grafikkort. PEG/PCI har jag att välja på mitt gigabyte moderkort. Har inte något inbyggt grafikkort eller något sådant heller i CPU och inte grafikkortsutgångar.

Har provat med och utan grafikkort med hdmi, dvi och vga.
Skärmen blinkar bara mellan svart och grått och söker mellan hdmi, analog och digital.

Om jag köper nu hårddisk och kopplar in endast den, skärmen och strömmen kommer det funka då tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K 4.7 GHz, MSI Z87-G45 GAMING, DDR3 16GB 1600MHz, EVGA GTX 980 SLI, CX 750w, Corsair Force 3 SSD 60GB, Samsung 840 EVO SSD 250GB x2, FD Define S.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lajvN:

Har provat med och utan grafikkort med hdmi, dvi och vga.
Skärmen blinkar bara mellan svart och grått och söker mellan hdmi, analog och digital.

Om jag köper nu hårddisk och kopplar in endast den, skärmen och strömmen kommer det funka då tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

känns jävligt onödigt att köpa ny hårddisk.. har du någon annan som r tom kan du ju testa men tror nog på de någon ovan sa att du bör testa att uppdatera bios för de har jag för mig har löst detta problemet för nån annan här på sweclockers..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lajvN:

Har provat med och utan grafikkort med hdmi, dvi och vga.
Skärmen blinkar bara mellan svart och grått och söker mellan hdmi, analog och digital.

Om jag köper nu hårddisk och kopplar in endast den, skärmen och strömmen kommer det funka då tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan ju inte säga att du har provat utan grafikkort (hur ska du då få bild)

Ta ut grafikkortet ta ut allt onödigt och ha ett minne i datorn bara sen testar du din dvi-anslutning direkt ifrån moderkort (ja det är grafikkort i cpu)

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av modaset:

Du kan ju inte säga att du har provat utan grafikkort (hur ska du då få bild)

Ta ut grafikkortet ta ut allt onödigt och ha ett minne i datorn bara sen testar du din dvi-anslutning direkt ifrån moderkort (ja det är grafikkort i cpu)

Menar givetvis att jag testat med det inbyggda och inte utan.

Innan jag åkte hemifrån testade jag med inbyggda grafikkortet, en tom SSD och ett minne i dimm 2. (Testat alla minnen varför sig i alla slots)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K 4.7 GHz, MSI Z87-G45 GAMING, DDR3 16GB 1600MHz, EVGA GTX 980 SLI, CX 750w, Corsair Force 3 SSD 60GB, Samsung 840 EVO SSD 250GB x2, FD Define S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

känns jävligt onödigt att köpa ny hårddisk.. har du någon annan som r tom kan du ju testa men tror nog på de någon ovan sa att du bör testa att uppdatera bios för de har jag för mig har löst detta problemet för nån annan här på sweclockers..

Har testat med tom SSD, snabbformaterad via min HTPC.
Endast ett minne och med inbyggda grafikkortet.

Hur uppdaterar man bios utan bild eller huvudtaget, aldrig gjort det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K 4.7 GHz, MSI Z87-G45 GAMING, DDR3 16GB 1600MHz, EVGA GTX 980 SLI, CX 750w, Corsair Force 3 SSD 60GB, Samsung 840 EVO SSD 250GB x2, FD Define S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lajvN:

Har testat med tom SSD, snabbformaterad via min HTPC.
Endast ett minne och med inbyggda grafikkortet.

Hur uppdaterar man bios utan bild?

Skickades från m.sweclockers.com

Testa ditt gamla moderkort igen och se om du får bild med det

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av modaset:

Testa ditt gamla moderkort igen och se om du får bild med det

Går tyvärr inte, sålt redan.
Får testa med tvn eller annan skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K 4.7 GHz, MSI Z87-G45 GAMING, DDR3 16GB 1600MHz, EVGA GTX 980 SLI, CX 750w, Corsair Force 3 SSD 60GB, Samsung 840 EVO SSD 250GB x2, FD Define S.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lajvN:

Har testat med tom SSD, snabbformaterad via min HTPC.
Endast ett minne och med inbyggda grafikkortet.

Hur uppdaterar man bios utan bild eller huvudtaget, aldrig gjort det.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av 00daka32:

Du kan alltid försöka att uppdatera bios!
Jag har också ett Msi-moderkort. Fläktarna snurrade typ en sekund och sen gjorde de det det ända tills man stängde av den genom att hålla ner startknappen i ca 4 sekunder.
Jag skickade in min PSU först men det funkade inte. sen skickade jag in mitt moderkort men de sa att det inte var något fel på den...... det var inte alls kul...... men sen lämnade jag in datorn till 199it. De fick samma prognos som mig enda tills den uppdaterade biosen.
Man får flasha biosen med en usb-sticka. Det är bara att gå in på Msi´s hemsida och söka på modellen och sen leta efter drivers och bios.

Skrivet av lajvN:

Har testat med tom SSD, snabbformaterad via min HTPC.
Endast ett minne och med inbyggda grafikkortet.

Hur uppdaterar man bios utan bild eller huvudtaget, aldrig gjort det.

Skickades från m.sweclockers.com

inte gjort detta själv så du kan ju be butiken att göra det för säkerhetskull

Permalänk
Medlem
Skrivet av lajvN:

Har testat med tom SSD, snabbformaterad via min HTPC.
Endast ett minne och med inbyggda grafikkortet.

Hur uppdaterar man bios utan bild eller huvudtaget, aldrig gjort det.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror att man stoppar usb-stickan i en ledig usb-port, när datorn är avstängd, och sen trycker på nån knapp nån stans...... annars är det bara att googla eller att kolla i manualen till moderkortet. Jag vet att det ska finnas en fysisk knapp för det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lajvN:

Det enda som är inkopplat nu är CPU kylare, en SSD, ett ram minne i DIMM 2 och strömmen.
SSDn som är inkopplat är helt ren efter en snabb formatering med hjälp av min HTPC.

Hur ska jag lyckas uppdatera bios eller formatera disken utan skärm?
Den står bara och blinkar och letar efter signal.

Va? har du ingen skärm??? Eller menar du att du att det inte kommer upp nåt på skärmen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 00daka32:

Va? har du ingen skärm??? Eller menar du att du att det inte kommer upp nåt på skärmen?

han menar att det är som tidigare ( inget händer på skärmen )

Permalänk
Medlem
Skrivet av lajvN:

Har provat med och utan grafikkort med hdmi, dvi och vga.
Skärmen blinkar bara mellan svart och grått och söker mellan hdmi, analog och digital.

Om jag köper nu hårddisk och kopplar in endast den, skärmen och strömmen kommer det funka då tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Du borde ju iallafall kunna komma in i biosen...... om du inte kan det är det ju iallafall inte SSD:ns fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

han menar att det är som tidigare ( inget händer på skärmen )

ja..... okej....