Permalänk
Medlem

Dvd regioner?

Jag har just fixat en dvd gammal men den funkar iaf. En Compaq/hitatchi gd-2500. I inställningarna till den i enhetshanteraren står det att man bara kan byta region 4 gånger. Hur göra så man alltid kan hoppa fritt mellan regionerna? Någe program fix som grejar det?

/Robin

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns hackade firmwares till de flesta spelare, sök lite på modellbeteckning och firmware eller nåt så hittar du det.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

hittade det här:http://forum.firmware-flash.com/dl_firmware.php?category=1&ma...

Men hur vet jag vad för firmware jag har?!

Permalänk
Hedersmedlem

finns verktyg för det på den sidan.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
finns verktyg för det på den sidan.

oki tackar ska kolla nu 8)

Permalänk
Medlem

det programet funkade inte för mig 8(
står "ASPI driver not installed"

Permalänk
Medlem

Nu har jag hittat filer mm för att göra detta men det går icke!

detta är texten: To upgrade GD-2500 drives please follow these instructions.

1. Remove any discs in the drive.
2. Boot your PC into DOS.
3. From the directory where you extracted this file, run our firmware upgrade
utility named FLASHUP. The syntax for this process is below:

FLASHUP (drive letter):(path)2512hqap.DLD 2 /a

This assumes the drive is connected as secondary master. If no drive is
found, then your drive is not the secondary master and you will need to
try other drive locations as listed below until the drive is found.

0:primary master
1:primary slave
2:secondary master
3:secondary slave

Jag skrev i kommandotolken: flashup.exe e: d:\dvd\gd2500\2512hqap.dld 2 /a fick bara upp en massa val vad man kunde göra. Jag testade alla nummer.

Vad har jag gjort fel?

Permalänk
Hedersmedlem

Behöver du ASPI-drivare finns det här: http://www.nu2.nu/aspi/

Vad jag förstod av texten du klistrade så;
1: Ta reda på var din DVD sitter. bios brukar spotta ur sig det när datorn startar.
2: boota till dos. om du inte kan ordna det så besök www.bootdisk.com
3: flashup.exe d:\dvd\gd2500\2512hqap.dld 2 /a
Om d: är en ntfs-disk måste du ha en bootdisk som fixar stöd för det, alt. rensa ut lite skräp och lägg firmwaren på disketten.
4: nu borde det hända saker? jag rekommenderar att du kollar noga så du fått rätt firmware.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har kollat noga och dett är rätt firmware ska göra som du sa imorrn måste köpa diskett vem fan säljer sån nuförtiden?

tackar!

Permalänk
Hedersmedlem

Har du inga disketter hemma?
går säkert att hitta en bootbar cd-image om du letar lite annars..

Visa signatur