Permalänk
Inaktiv

Feedback på PS wallpapers

Är helt ny på att använda PS men har lekt runt med det dom två senaste dagarna och det här är vad jag har gjort Skulle vara tacksam för feedback och vad som är viktigt att tänka på i början osv Tack på förhand!

Edit: Efter att ha lekt runt med PS under några månader har jag fått ihop några bilder jag är nöjd med, så bestämmde mig för att jag lika gärna kan posta dom här
-

Permalänk
Avstängd

De där var ju fina. Det här är ju i grunden ett datorforum. Har du hört talas om deviantart? Tror det är något för dig. saxar från wiki
deviantART (förkortat dA) är en av världens största konstrelaterade webbplatser. Webbplatsen samlar över 14,5 miljoner medlemmar och över 100 miljoner verk. Deviantart syftar till att ge konstnärer en plats att ställa ut och diskutera verk. Verken är organiserade i en omfattande kategoristruktur, med fotografier, digital konst, traditionell konst, litteratur, film med mera.

Sajten är gratis för konstnärer inom bland annat fotografi, målning, teckning, poesi och fanart (nästan alla media inom dator och konst). Man kan också välja att betala en summa för en prenumeration ("subscription"), vilket ger användaren tillgång till ett antal extra funktioner. Ungefär 140 000 nya verk med konst, fotografier, animation med mera tillkommer varje dag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon179444:

De där var ju fina. Det här är ju i grunden ett datorforum. Har du hört talas om deviantart? Tror det är något för dig. saxar från wiki
deviantART (förkortat dA) är en av världens största konstrelaterade webbplatser. Webbplatsen samlar över 14,5 miljoner medlemmar och över 100 miljoner verk. Deviantart syftar till att ge konstnärer en plats att ställa ut och diskutera verk. Verken är organiserade i en omfattande kategoristruktur, med fotografier, digital konst, traditionell konst, litteratur, film med mera.

Sajten är gratis för konstnärer inom bland annat fotografi, målning, teckning, poesi och fanart (nästan alla media inom dator och konst). Man kan också välja att betala en summa för en prenumeration ("subscription"), vilket ger användaren tillgång till ett antal extra funktioner. Ungefär 140 000 nya verk med konst, fotografier, animation med mera tillkommer varje dag.

Tack för tipset. Har lagt upp bilderna där, dock känns det väldigt svårt att få feedback och tips då det läggs upp tuseltals verk varje timme. Valde därför att även lägga upp dessa verk på det här forumet. Ifall de ligger under fel kategori eller helt enkelt inte tillhör detta forum ber jag om ursäkt och ber en moderator vid ta de åtgärder som krävs

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon173020:

Tack för tipset. Har lagt upp bilderna där, dock känns det väldigt svårt att få feedback och tips då det läggs upp tuseltals verk varje timme. Valde därför att även lägga upp dessa verk på det här forumet. Ifall de ligger under fel kategori eller helt enkelt inte tillhör detta forum ber jag om ursäkt och ber en moderator vid ta de åtgärder som krävs

Det var inte så jag menade. Den funkar här med även om det är mer html och java här. Tänkte mest att deviant är ett bra forum att hänga på om man fipplar med bilder. Lär känna lite folk så får mer du kommentarer- Som på alla andra ställen får man jobba lite för att komma in.

Det finns ju ett foto forum på swec också.
Och den här tråden.
http://www.sweclockers.com/forum/103-foto/1239436-fototrad-ho...

Permalänk
Medlem

Denna forumsdel är till för DIGITALT SKAPANDE; Trådskaparen borde alltså hålla sig här och INTE i foto-forumet. Håller inte med om att man ska hålla sig på deviantart, riktigt svårt att ens få någon att se sin bild där.

Är det verkligen det första du gjort? Har du följt någon guide?
Annars är det väl enkla och coola bakgrundsbilder.

Den kritik jag kan ge är att ränder inte känns som ett bra val för bakgrundsbilder. Dom irriterar lätt ögonen, iaf för mig, och jag hade inte ens haft tanken att lägga en randing bild som bagkgrund.

Den andra bilden kändes mer neutral, lite kaotiskt med texten kanske.

Tycker du har börjat bra, mycket bättre än många andra, antar att du fått inspiration från andra källor?

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Florrpan:

Denna forumsdel är till för DIGITALT SKAPANDE; Trådskaparen borde alltså hålla sig här och INTE i foto-forumet. Håller inte med om att man ska hålla sig på deviantart, riktigt svårt att ens få någon att se sin bild där.

Är det verkligen det första du gjort? Har du följt någon guide?
Annars är det väl enkla och coola bakgrundsbilder.

Den kritik jag kan ge är att ränder inte känns som ett bra val för bakgrundsbilder. Dom irriterar lätt ögonen, iaf för mig, och jag hade inte ens haft tanken att lägga en randing bild som bagkgrund.

Den andra bilden kändes mer neutral, lite kaotiskt med texten kanske.

Tycker du har börjat bra, mycket bättre än många andra, antar att du fått inspiration från andra källor?

Jag har försökt att förstå mig på PS 2 gånger tidigare, men har gett upp efter 10 minuter båda gånger då jag fann det väldigt svårt och komplicerat. Jag följde en guide på "football" bilden mest för att lära mig det här med olika "layers", men iden är min egen "Neymar" bilden har jag gjort helt själv, men fick inspiration till linjerna ifrån en annan bild, dock tänkte jag inte på att dom irriterar ögonen. Definitivt något jag skall tanka på till nästa bild.

Tack för ditt inlägg! All kritik och feedback uppskattas!

Permalänk
Medlem

riktigt snygga faktiskt! väldigt imponerande om du bara hållt på i 2 dagar.
det jag tycker du kan göra lite bättre dock är texten på den första bilden, den ser väldigt budget ut

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av morxy49:

riktigt snygga faktiskt! väldigt imponerande om du bara hållt på i 2 dagar.
det jag tycker du kan göra lite bättre dock är texten på den första bilden, den ser väldigt budget ut

Tack! Jag gillar inte heller texten särskilt mycket, men hade ingen aning om hur jag skulle förbättra den. Känns som att texter är väldigt svåra att jobba med i PS med alla dessa Layers.

Permalänk
Inaktiv

La till en ny bild jag gjorde idag

Permalänk
Inaktiv

uppdaterad med en Arsenal och Manchester City bild

Permalänk
Medlem

På bilden näst längst ner står "Fly Emirates" spegelvänt på spelarna till höger och vänster.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Piece of Cake:

På bilden näst längst ner står "Fly Emirates" spegelvänt på spelarna till höger och vänster.

Tänkte inte alls på det när jag spegelvände bilderna

Permalänk
Inaktiv

Uppdaterad med en ny Man united bild

Permalänk

Riktigt snygga!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: i7-4770K @ 3.5GHz GPU: GTX 780 OC 3GB RAM: 8GB (2 x 4GB) @ 1,333MHz MB: G1.Sniper Z87
SSD: 250GB Samsung 840 Basic HDD: WD Desktop Green 3TB PSU: CoolerMaster G750M @ 750W.

Permalänk
Inaktiv

Bestämde mig för att posta lite andra bilder jag har gjort. All feedback uppskattas!