SweClockers drop!

Qpad QH-90 problem, ljudet sänks när folk pratar i skype.

Permalänk
Medlem

Qpad QH-90 problem, ljudet sänks när folk pratar i skype.

Haaaaj, fick hem mitt nya QH-90 idag och allt funkar fint, förutom att ljudvolymen på min musik sänks varje gång något annat ljud skapas, t.ex. att folk pratar.
Jag har ställt in att ljudet inte ska sänkas vid kommunikationer, men ändå så sänks det.
Någon som har en lösning?

Permalänk

Har för mig att det är en inställning i windows samma sak hände för mig innan jag ändrade någon inställning.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av asgust:

Haaaaj, fick hem mitt nya QH-90 idag och allt funkar fint, förutom att ljudvolymen på min musik sänks varje gång något annat ljud skapas, t.ex. att folk pratar.
Jag har ställt in att ljudet inte ska sänkas vid kommunikationer, men ändå så sänks det.

Högerclicka på Volumemixern i taskbaren -> Playback Devices -> Communications -> Kryssa i "Do Nothing".

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Saken är att jag redan har kryssat i "Do nothing", men ändå sänks det.. wierd som fan

Permalänk
Medlem

händer det alltid eller endast när du ringer/ rings upp?

Permalänk
Medlem

Märkte nu att det inte bara gäller skype/spotify utan allt ljud. När jag spelar CS så sänks ljudet där så fort någon pratar eller något annat ljud uppstår på datorn..

Permalänk

Jag har också ett Qpad QH-90 och detta händer även mig i samma spel och spotify.
Har dock märkt att om du har högre volym på din musik än på skype så sänks det inte, fortfarande jätte störande.
Även jag har kryssat i "Gör inget" i windows.

Permalänk
Medlem

Det är exakt detta jag gjort, provat att sätta på och sen stänga av, ingen skillnad..

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag inte har haft något liknande problem med mitt QH-90. (Kanske bara är så att jag inte stör mig på det...) Låter underligt.

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem

Det är drivrutiner till ljudkortet. Jag hade exakt samma problem, köpte ett externt ljudkort för 300kr och så löste sig allt. Fick dessutom helt sjukt bra ljud. Asus Xonar DGX var det...

Visa signatur

GPU Asus GTX 780 Ti. Audio DT990, Dac/Amp combo: ican & idac
Moderkort MSI Z87-GD65 ATX CPU i5-4670k@4,6
Minne Corsair 16GB CL9 1600Mhz Nätagg be quiet 750w 80+ gold
Chassi Fractal Design R4 White Skärm Eizo Foris 24" 240hz, Dell 24" IPS
Hårddisk Samsung SSD PRO 256GB, 8 Tb lagring

Permalänk
Skrivet av Diss:

Det är drivrutiner till ljudkortet. Jag hade exakt samma problem, köpte ett externt ljudkort för 300kr och så löste sig allt. Fick dessutom helt sjukt bra ljud. Asus Xonar DGX var det...

Vad gjorde du då? För jag va nämligen tvungen att köpa ett ljudkort till mitt headset för att micen va så sjukt dålig när jag det va kopplat direkt till moderkortets ljud-kort, köpte även jag ett Asus Xonar DGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asgust:

Ta bort alla drivisar till ljudkoret. Kör med windows stock drivisar så borde det funka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Graskloss:

Vad gjorde du då? För jag va nämligen tvungen att köpa ett ljudkort till mitt headset för att micen va så sjukt dålig när jag det va kopplat direkt till moderkortets ljud-kort, köpte även jag ett Asus Xonar DGX.

Tog bort alla drivisar som fanns till ljudkortet. Blev dock så missnöjd med ljudet (även om allt fungerade) så jag köpte ett annat ljudkort. Nu funkar allt prima.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Diss:

Tog bort alla drivisar som fanns till ljudkortet. Blev dock så missnöjd med ljudet (även om allt fungerade) så jag köpte ett annat ljudkort. Nu funkar allt prima.

Ja och jag skrev ju att även jag köpte ett likadant ljudkort som du köpte. Vad gjorde du när du fick ditt nya ljudkort?

Permalänk
Medlem

Kontrollpanel - ljud - kommunikation - Gör inget

Skype - inställningar - ljudinställningar - stäng av att skype ska ändra ljud på både mic samt högtalare

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil Spectral white| Kioxia Exceria NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Graskloss:

Ja och jag skrev ju att även jag köpte ett likadant ljudkort som du köpte. Vad gjorde du när du fick ditt nya ljudkort?

Tankade hem drivisar till ljudkortet och kollade så att communication inställningen i windows inte var på.
Pillade lite i själva programmet också, gå till mixer, dra upp båda till max. I main menyn, "analog out - Headphone" Hp advance setting, ställ på exciter mode 64ohms headsets. Något annat har jag inte gjort.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Diss:

Tankade hem drivisar till ljudkortet och kollade så att communication inställningen i windows inte var på.
Pillade lite i själva programmet också, gå till mixer, dra upp båda till max. I main menyn, "analog out - Headphone" Hp advance setting, ställ på exciter mode 64ohms headsets. Något annat har jag inte gjort.

Skrivet av Maho:

Kontrollpanel - ljud - kommunikation - Gör inget

Skype - inställningar - ljudinställningar - stäng av att skype ska ändra ljud på både mic samt högtalare

Har testat att sätta på samma inställningar som du har Diss och har aldrig haft på det i skype Maho, ingen skillnad dock tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Graskloss:

Har testat att sätta på samma inställningar som du har Diss och har aldrig haft på det i skype Maho, ingen skillnad dock tyvärr.

Se till så att inga gamla drivrutiner ligger och stör.

Visa signatur

Permalänk

Skulle det kunna vara mina realtek drivrutiner från moderkortet? Borde ju inte ha någon påverkan tycker man egentligen, men ska testa att ta bort dom.

Permalänk
Medlem

Funkade för mig när jag avinstallerade realtek drivrutinerna, märker ingen större skillnad på ljudkvalitén heller. Tackar

Permalänk

Å fan, orkar inte starta om datorn just nu men då har jag kanske något att se fram emot!

Permalänk
Skrivet av Graskloss:

Å fan, orkar inte starta om datorn just nu men då har jag kanske något att se fram emot!

Fundera på SSD!