Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Jo man vill gärna höra bägge sidor av historien. Har en vän i branschen som berättar om rätt desperata försök att reklamera saker man gjort sönder själv.
Men om någon avbokar så kommer jag ju ett snäpp längre fram i kön

Skickades från m.sweclockers.com

och av vilken anledning skulle man vilja byta ut en övrigt fullt fungerande kontroll?
Gjort sönder? Är det svenska verkligen?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av saturn5:

En kompis till mig gick idag till en av era butiker för att få reklamera en DS4-kontroll som "gummit" på vänstra spaken redan hade börjat släppa på efter bara 25-timmars spelande, personen i butiken nekade honom att reklamera varan, kommentar till det?
Måste säga att hur ni svarar på den frågan kommer avgöra om jag tar bort min bokning hos er eller inte, känns oseriöst att man inte ska få reklamera en vara som högst kan vara en månad gammal och som bevisligen har kvalitetsproblem.

Trodde ni va en riktig spelbutik =(

Utan att ha sett handkontrollen är det omöjligt för mig att avgöra såhär via internet bara.
Om din vän tycker att beslutet är felaktigt kan han höra av sig till vår kundjänst och beskriva sitt ärende:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss

Jag har personligen inte hört några rapporter om kvalitetsproblem med handkontrollerna, troligen inte butikspersonalen heller, men om det är ett allmänt känt problem så får vi se över det såklart.
(Jag ser ju t.ex. nu om jag googlar att det inte verkar helt ovanligt.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av pjarsan:

En liten nyfiken fråga bara hur många är det som förbokat eu versionen? 10-50-100-? liksom det verkar vara så mycket problem att få tag på några? vissa har kanske beställt en "ren" version och 1st spel...finns ju nu bundles med en del spel?... ursäkta mitt tjat.

Betydligt fler än så.
Och ja tyvärr är det extrema problem att få tag på några, ser fortsatt dystert ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Utan att ha sett handkontrollen är det omöjligt för mig att avgöra såhär via internet bara.
Om din vän tycker att beslutet är felaktigt kan han höra av sig till vår kundjänst och beskriva sitt ärende:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss

Jag har personligen inte hört några rapporter om kvalitetsproblem med handkontrollerna, troligen inte butikspersonalen heller, men om det är ett allmänt känt problem så får vi se över det såklart.
(Jag ser ju t.ex. nu om jag googlar att det inte verkar helt ovanligt.)

Ett mycket proffsigt svar, jag berättar detta för min vän så får han gå vidare med saken

Permalänk

Min fråga rör ej konsolerna, utan ett tillbehör. Hoppas det går bra att jag ställer min fråga här ändå.

Har ni någon förväntad leveransdatum för PlayStation Camera?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sötpotatis:

Min fråga rör ej konsolerna, utan ett tillbehör. Hoppas det går bra att jag ställer min fråga här ändå.

Har ni någon förväntad leveransdatum för PlayStation Camera?

Vi har ett gäng på ingång nu i veckan, den leveransen är nästan helt fullbokad men om du drar in en order idag lär du absolut komma med på den.
Leveransen efter det kommer i mellandagarna eller strax efter nyår.
(OBS ovan info handlar alltså om kameran innan någon får för sig något annat.)

Visa signatur

Permalänk

Ang. December-leverans innan jul

Hej Webhallen! Jag är informerad om att ni har fått in leveransen av December nu i början av månaden, men att det kunde eventuellt dyka upp en mindre leverans till innan jul.

Så jag undrar lite, min PS4 beställdes 16 September och vad jag har fått information om så börjar min kö-plats närma sig. Hur tror ni det ser ut med en liten leverans till nu i December?

Stort tack på förhand!

Permalänk

Är det hemligt hur många som står på er PS4 kölista eller? Tänkte om man ska beställa via er eller inte.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av hpehrsson:

Hej Webhallen! Jag är informerad om att ni har fått in leveransen av December nu i början av månaden, men att det kunde eventuellt dyka upp en mindre leverans till innan jul.

Så jag undrar lite, min PS4 beställdes 16 September och vad jag har fått information om så börjar min kö-plats närma sig. Hur tror ni det ser ut med en liten leverans till nu i December?

Stort tack på förhand!

Det kommer en liten (väldigt liten med våra mått mätt) leverans denna vecka. Vi är som sagt framme på någonstans runt 10:e September i kön och jag vågar inte lova att den räcker fram till att täcka upp fram till och med 16:e.
Men HELT omöjligt är det inte. Fingers crossed!

Skrivet av Dirty Dancer:

Är det hemligt hur många som står på er PS4 kölista eller? Tänkte om man ska beställa via er eller inte.

Tusentals och åter tusentals står på kö hos oss.
Om det är värt att beställa eller ej av oss: generalagenten är ju inte "dummare" än att de pyttsar ut PS4or i proportion till antalet bokningar de respektive återförsäljarna har. (Dvs har du 100 bokningar får du tio konsoler, har du 1000 bokningar får du 100 konsoler: kanske inte så exakt och siffrorna är bara exempel på du förstår principen )

Visa signatur

Permalänk

.

Då tackar jag jättemycket för svaret och hoppas på det bästa Annars är det väl Januari som jag får sikta in mig på

Permalänk
Medlem

Hej webhallen. Har inte läst om hur det går med xbox leveranser på ett tag. Hur långt i förbokning har ni kommit där, hur ser leveranser ut? Jag beställde tyvärr sent , 23 nov

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Vdlight:

Hej webhallen. Har inte läst om hur det går med xbox leveranser på ett tag. Hur långt i förbokning har ni kommit där, hur ser leveranser ut? Jag beställde tyvärr sent , 23 nov

Vi har inte levererat ett enda ännu tyvärr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har inte levererat ett enda ännu tyvärr.

okej, tråkigt att höra, men lite väntat.

Blir att titta efter på andrahandsmarknaden, EU importer finns lite på blocket har jag sett, även USA, fast det vågar man inte för garanti har jag också läst någonstans.

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge tips om den finns i lager från MS store någonstans. Och hur det går till att beställa ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vdlight:

Någon som kan ge tips om den finns i lager från MS store någonstans. Och hur det går till att beställa ?

Den är slutsåld både i MS store England och USA.

Amazon.co.uk har Xbox one (£430), men den levereras inte förrän den 8:e jan.
Amazon.de har den också (bundle med Fifa 14 eller Ghost) (529 Euro) ifall du inte orkar vänta till 8:e januari. (Skickas den 20 dec)

http://www.amazon.co.uk/Microsoft-7UV-00080-Xbox-One-Console/...
http://www.amazon.de/Microsoft-Xbox-One-Konsole/dp/B00DDMC72Q...

Permalänk
Medlem

Stort tack!!

okej, och vet att jag läst tidigare om detta. men hur funkar det med betalning och lev address?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vdlight:

Stort tack!!

okej, och vet att jag läst tidigare om detta. men hur funkar det med betalning och lev address?

Jag har aldrig haft något större problem när jag handlat från Amazon.co.uk!

Betalning brukar ske med kontokort och sedan brukar det ta ungefär 1 vecka innan det kommer hit (närmaste upphämtnings typ Coop Forum eller dylikt).

Permalänk
Medlem

lutar mot amazon.co.uk

Fungerar garanti bra mot dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vdlight:

lutar mot amazon.co.uk

Fungerar garanti bra mot dem?

Läste på nätet och många som haft bra erfarenheter av dem.

Såå. beställt och klart!
Längtar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vdlight:

Beställde sent måndag kväll från tyska ms store, dem har bara one+fifa men det gick på 4900. Får mitt paket imorgon, Busenkelt att beställa, har du ett live konto med ditt kredtkort var det bara att välja det som alternativ, sen var det bara att skriva in var det skulle levereras.

Permalänk
Medlem

Kan informera alla att leveransen ifrån MS Irland har fungerat ypperligt (cirka 6 dagar från beställning till leverans). Live fungerar som det skall och du kan enkelt använda ett svenskregistrerat visa kort för att köpa eller hyra spel eller videos.

Grymt nöjd med allt ! skicka bara ett PM om det är ngt ni undrar över.

Permalänk
Medlem

Bokade i juni, då priset var 3890, jätteschyst att jag även fick köpa den för det vid release (även fast ps4 nu kostar 4390)!

En liten nyfikenhetsfråga: Ni som beställer från utlandet, vad är det för spel ni så desperat vill spela som motiverar en akut import med eventuella merkostnader?

Själv har jag haft konsolen i över två veckor och har inte ens packat upp den (ställde seriöst in den i ett förråd utan att ens kika på den) eftersom det inte finns några nämnvärda spel till den ännu..

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Bokade i juni, då priset var 3890, jätteschyst att jag även fick köpa den för det vid release (även fast ps4 nu kostar 4390)!

En liten nyfikenhetsfråga: Ni som beställer från utlandet, vad är det för spel ni så desperat vill spela som motiverar en akut import med eventuella merkostnader?

Själv har jag haft konsolen i över två veckor och har inte ens packat upp den (ställde seriöst in den i ett förråd utan att ens kika på den) eftersom det inte finns några nämnvärda spel till den ännu..

Undrar jag också. Jag har spelat lite Resogun men det är väl kört snart när 2 veckors free PS-Plus är slut.
Sitter och väntar på att lite billiga lir på blocket ska ploppa upp. Är väl egentligen bara Killzone jag är någorlunda sugen på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Håller med ang PS4 , själv kör man ju Xbox där jag personligen tycker spelutbudet är lite mer lockande i form av Forza , Ryse, killer instinct och Dead Rising 3
Å andra sidan är det ju så att det finns förmodligen en del här inne som tycker killzone eller något annat PS4 spel är lockande, annars skulle dom nog inte importerat? Alltid svårt att prata för andra , frågan är varför du bokade om du inte tycker det var värt det? , vore ju schysstare att en som ville ha konsollen nu fick spela än att den står i din källare och samlar damm....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Skrivet av BasseBaba:

Undrar jag också. Jag har spelat lite Resogun men det är väl kört snart när 2 veckors free PS-Plus är slut.
Sitter och väntar på att lite billiga lir på blocket ska ploppa upp. Är väl egentligen bara Killzone jag är någorlunda sugen på.

Skrivet av eSlave:

Håller med ang PS4 , själv kör man ju Xbox där jag personligen tycker spelutbudet är lite mer lockande i form av Forza , Ryse, killer instinct och Dead Rising 3
Å andra sidan är det ju så att det finns förmodligen en del här inne som tycker killzone eller något annat PS4 spel är lockande, annars skulle dom nog inte importerat? Alltid svårt att prata för andra , frågan är varför du bokade om du inte tycker det var värt det? , vore ju schysstare att en som ville ha konsollen nu fick spela än att den står i din källare och samlar damm....

För många är det nog bara känslan av att ha en PS4 så tidigt när den är så efterfrågad. Jag bokade min ganska sent, men enda anledningen till att jag vill ha min PS4 nu är för NBA 2K14. Det spel jag spelar allra mest är NHL, och eftersom det spelet inte finns som next-gen så berör det mig inte så mycket att jag inte får konsolen innan jul. I slutändan är jag nog ganska glad för att Webhallen gör som de gör, att de inte tar in bundles som ska säljas för 7000:- som en annan sida gör. Får nog ge Webhallen plus i kanten för det, även fast många vill ha en konsol innan jul.

Permalänk
Medlem

Jag känner att jag gärna vill lira framförallt Dead rising 3, har spelat alla DR och älskar dem och detta verkar helt otroligt bra när jag tittar på Gameplay vids. Sen är det Forza 5, extremt bra det också.

Jag är inte en gamer som spelar alldeles för många timmar eller hur man nu ska utrycka sig, så dessa två kommer räcka ett antal månader för mig.

Men, ni nämner MS store. Har jag gjort ett misstag som köper från amazon av någon anledning ? Mer än frakttid.. får mitt (som sagt nu iaf) slutet januari, nöjd med det. 6000 för konsoll + DR3 + Forza5 + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vdlight:

Jag känner att jag gärna vill lira framförallt Dead rising 3, har spelat alla DR och älskar dem och detta verkar helt otroligt bra när jag tittar på Gameplay vids. Sen är det Forza 5, extremt bra det också.

Jag är inte en gamer som spelar alldeles för många timmar eller hur man nu ska utrycka sig, så dessa två kommer räcka ett antal månader för mig.

Men, ni nämner MS store. Har jag gjort ett misstag som köper från amazon av någon anledning ? Mer än frakttid.. får mitt (som sagt nu iaf) slutet januari, nöjd med det. 6000 för konsoll + DR3 + Forza5 + frakt

Känns som att det blir lättare med att få hjälp om du köper från ms, bara att ringa svenska supporten så hjälper dem till, Sen fick vi gratis frakt också

Permalänk
Medlem
Skrivet av tweepey:

Känns som att det blir lättare med att få hjälp om du köper från ms, bara att ringa svenska supporten så hjälper dem till, Sen fick vi gratis frakt också

Oj, var nog lite otydlig. Menar att det var 6000 för rubbet!

Men angående support och garanti så har väldigt positivatill bemötandet med amazon läste jag kigår. Borde inte vara annorlunda bara för att det är ett x1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludvigm:

För många är det nog bara känslan av att ha en PS4 så tidigt när den är så efterfrågad. Jag bokade min ganska sent, men enda anledningen till att jag vill ha min PS4 nu är för NBA 2K14. Det spel jag spelar allra mest är NHL, och eftersom det spelet inte finns som next-gen så berör det mig inte så mycket att jag inte får konsolen innan jul. I slutändan är jag nog ganska glad för att Webhallen gör som de gör, att de inte tar in bundles som ska säljas för 7000:- som en annan sida gör. Får nog ge Webhallen plus i kanten för det, även fast många vill ha en konsol innan jul.

Håller med till 100% , de som vill ha en importerar - de andra väntar på webhallen, som dessutom kommer leverera i rimligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vdlight:

Oj, var nog lite otydlig. Menar att det var 6000 för rubbet!

Men angående support och garanti så har väldigt positivatill bemötandet med amazon läste jag kigår. Borde inte vara annorlunda bara för att det är ett x1

Låter helt okej, köpte ghost bundle för 4800 - fri frakt.
Vill du ha ghost eller fifa plus forza och DR3 föreslår jag bundle istället då hamnar du på 6000 fast med ett extra spel.