Aldrig mera Komplett

Permalänk

Aldrig mera Komplett

Köpte en dator för 17 tusen med hemleverans. Får hem något fattigt skit som inte alls har de spec som jag beställde datorn med, fel chassi fel allt. Någon klåpare på komplett har lyckats skicka fel dator till mig och jag har snackat med kundservicen och skickat in bilder som bevis på att allt var fel. Jag kanske låter som en gnällig kärring men va fan, när man beställt en dator för 17 tusen så kan dom vell fan se till att inte ha någon inavlad jävel som packar ihop allt och sabbar för andra. Nu kommer jag få vänta säkert 1-2 veckor minst bara för att det är helg sedan julafton och all den skiten. Gör man misstag på mitt jobb torskar man jobbet direkt.

Vad tycker ni jag ska kräva som kompensation?

Visa signatur

CPU - i9 9900K, RAM - Corsair 16GB, MB - MSI Z390 MPG GAMING PRO CARBON, GPU - MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING TRIO, SSD - Samsung 860 EVO 1TB, PSU - Corsair HX1000i 1000W, CH -Cooler Master MasterCase H500M.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att du ska kräva något alls och istället taga ner lite och inse att alla gör misstag.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk

Tråkigt, men antagligen är det jäkligt stressigt i dessa tider att felleveranser som detta sker.

En påse juleskum kan väl vara skäligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrSwede:

Vad tycker ni jag ska kräva som kompensation?

Betalda terapisessioner för raseriutbrott?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

+1 på hallon

Istället för att lita på en "inavlad idiot" kanske du skulle byggt datorn själv då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrSwede:

Köpte en dator för 17 tusen med hemleverans. Får hem något fattigt skit som inte alls har de spec som jag beställde datorn med, fel chassi fel allt. Någon klåpare på komplett har lyckats skicka fel dator till mig och jag har snackat med kundservicen och skickat in bilder som bevis på att allt var fel. Jag kanske låter som en gnällig kärring men va fan, när man beställt en dator för 17 tusen så kan dom vell fan se till att inte ha någon inavlad jävel som packar ihop allt och sabbar för andra. Nu kommer jag få vänta säkert 1-2 veckor minst bara för att det är helg sedan julafton och all den skiten. Gör man misstag på mitt jobb torskar man jobbet direkt.

Vad tycker ni jag ska kräva som kompensation?

De är nog glada att bli av med dig som kund...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Betalda terapisessioner för raseriutbrott?

+1

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Du ska kräva en påse skumtomtar!

Antar att TS fick en mycket sämre dator än vad han beställt?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av HerrSwede:

Köpte en dator för 17 tusen med hemleverans. Får hem något fattigt skit som inte alls har de spec som jag beställde datorn med, fel chassi fel allt. Någon klåpare på komplett har lyckats skicka fel dator till mig och jag har snackat med kundservicen och skickat in bilder som bevis på att allt var fel. Jag kanske låter som en gnällig kärring men va fan, när man beställt en dator för 17 tusen så kan dom vell fan se till att inte ha någon inavlad jävel som packar ihop allt och sabbar för andra. Nu kommer jag få vänta säkert 1-2 veckor minst bara för att det är helg sedan julafton och all den skiten. Gör man misstag på mitt jobb torskar man jobbet direkt.

Vad tycker ni jag ska kräva som kompensation?

Har handlat fruktansvärt många gånger på komplett, låter helt otroligt att dom har skickat så fel....

Jag tror dom har förväxlat dator med någon annan, tror dock inte du får någon kompensation förutom pengarna tillbaka

Men så klart så kommer dom ju åtgärda sitt fel, tråkigt att det hände nu med jul och ny år och allt

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrSwede:

Köpte en dator för 17 tusen med hemleverans. Får hem något fattigt skit som inte alls har de spec som jag beställde datorn med, fel chassi fel allt. Någon klåpare på komplett har lyckats skicka fel dator till mig och jag har snackat med kundservicen och skickat in bilder som bevis på att allt var fel. Jag kanske låter som en gnällig kärring men va fan, när man beställt en dator för 17 tusen så kan dom vell fan se till att inte ha någon inavlad jävel som packar ihop allt och sabbar för andra. Nu kommer jag få vänta säkert 1-2 veckor minst bara för att det är helg sedan julafton och all den skiten. Gör man misstag på mitt jobb torskar man jobbet direkt.

Vad tycker ni jag ska kräva som kompensation?

Två steg:

1) Lugna ner dig
2) Se om Komplett erbjuder dig något
Om inget erbjuds, synd.

Sedan vet jag inte vad du har för jobb, men på de allra flesta jobb är misstag tillåtna. Med tanke på att du skriver som en 14-åring tvivlar jag på att du är hjärnkirurg.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Det är jultider. Sh*t happens.

Permalänk
Medlem

Innan du spyr ut dit hat så kan du väl vänta på svar från komplett. Fick själv hem bara en sak när jag beställde 2, då den andra saken var en utgående produkt. Fick 100 kr i kompensation och fri frakt på nästa order.

Permalänk

Ja kan hålla med om att jag blev lite väl arg. När det gäller pengar om 17 tusen kronor som för mig är väldigt mycket pengar kan man ju tycka att man borde få rätt saker. Sen vill jag inte höra någon här inne att säga till mig och tagga ner.

Visa signatur

CPU - i9 9900K, RAM - Corsair 16GB, MB - MSI Z390 MPG GAMING PRO CARBON, GPU - MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING TRIO, SSD - Samsung 860 EVO 1TB, PSU - Corsair HX1000i 1000W, CH -Cooler Master MasterCase H500M.

Permalänk
Medlem

Men allvarligt?

Kommer det gå fortare för att du går in på ett forum och beter dig illa som nån gaphals och kallar någon för inavlad idiot?

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Två steg:

1) Lugna ner dig
2) Se om Komplett erbjuder dig något
Om inget erbjuds, synd.

Sedan vet jag inte vad du har för jobb, men på de allra flesta jobb är misstag tillåtna. Med tanke på att du skriver som en 14-åring tvivlar jag på att du är hjärnkirurg.

Med tanke på hur förbannad jag är tycker inte jag att jag måste skriva exemplariskt. Gör man misstag på mitt jobb kan man sätta andra i direkt fara för dens liv. Är man en BASSE åker man ut direkt.

Visa signatur

CPU - i9 9900K, RAM - Corsair 16GB, MB - MSI Z390 MPG GAMING PRO CARBON, GPU - MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING TRIO, SSD - Samsung 860 EVO 1TB, PSU - Corsair HX1000i 1000W, CH -Cooler Master MasterCase H500M.

Permalänk

Om du är trevlig i ditt support ärende finns det nog chans att du får kompensation men om du låter like otrevlig som här så blir det nog inget.

Permalänk

Alla kan göra fel, däremot så tycker jag att företaget skall göra en extra insats för att lösa sånt här EX.bygga ihop med rätt komponenter sedan budbil ut.
Jag jobbar inte i databranschen men nått liknande detta exempel får vi göra om vi strular till på mitt jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrSwede:

Ja kan hålla med om att jag blev lite väl arg. När det gäller pengar om 17 tusen kronor som för mig är väldigt mycket pengar kan man ju tycka att man borde få rätt saker. Sen vill jag inte höra någon här inne att säga till mig och tagga ner.

Varför spyr du galla över ett helt företag, när antagligen en (1!) person gjort fel...
Och sen skriver på ett forum om det, om du inte vill höra andras åsikter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

+1 på hallon

Istället för att lita på en "inavlad idiot" kanske du skulle byggt datorn själv då?

Man förväntar sig att ett företag skall anställa kompetenta människor inte inavlade idioter, jämnställdhets idiotin i all ära här... men det får faktiskt finnas gränser.

@TS

Jag skulle också ha blivit, om inte förbannad, så besviken, att det sedan är medlemmar här som påstår att de inte skulle bli det är rent skitsnack, så ta vad de säger med en nypa salt. Ibland så behöver man också få skriva av sig och ventilera och det är helt OK.

Du skall naturligtvis kräva att Komplett står för fraktkostnaden, något som jag av hävd kan säga inte är något självklart, du bör också kunna förvänta dig (dock ej kräva) en kompensantion i form av en rabatt el liknande, det skulle jag själv tycka vara skäligt.

Alt att du häver köpet, det är helt och hållet upp till dig.

Permalänk
Skrivet av HerrSwede:

Ja kan hålla med om att jag blev lite väl arg. När det gäller pengar om 17 tusen kronor som för mig är väldigt mycket pengar kan man ju tycka att man borde få rätt saker. Sen vill jag inte höra någon här inne att säga till mig och tagga ner.

Luuuuugn!

Permalänk
Medlem

Hehe...någon sitter ju helt otroligt glad just nu med en betydligt bättre dator än vad den människan beställt.

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Två steg:

1) Lugna ner dig
2) Se om Komplett erbjuder dig något
Om inget erbjuds, synd.

Sedan vet jag inte vad du har för jobb, men på de allra flesta jobb är misstag tillåtna. Med tanke på att du skriver som en 14-åring tvivlar jag på att du är hjärnkirurg.

Skrivet av Yooriitzz:

Men allvarligt?

Kommer det gå fortare för att du går in på ett forum och beter dig illa som nån gaphals och kallar någon för inavlad idiot?

Jag har redan erkänt att jag överreagerade. Jag vill bara berätta om vad som har hänt här så folk kanske väljer ett annat företag nästa gång.

Visa signatur

CPU - i9 9900K, RAM - Corsair 16GB, MB - MSI Z390 MPG GAMING PRO CARBON, GPU - MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING TRIO, SSD - Samsung 860 EVO 1TB, PSU - Corsair HX1000i 1000W, CH -Cooler Master MasterCase H500M.

Permalänk
Skrivet av devildenied:

Alla kan göra fel, däremot så tycker jag att företaget skall göra en extra insats för att lösa sånt här EX.bygga ihop med rätt komponenter sedan budbil ut.
Jag jobbar inte i databranschen men nått liknande detta exempel får vi göra om vi strular till på mitt jobb.

Mycket bra skrivet man kan ju hoppas att komplett har något liknande system.

Visa signatur

CPU - i9 9900K, RAM - Corsair 16GB, MB - MSI Z390 MPG GAMING PRO CARBON, GPU - MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING TRIO, SSD - Samsung 860 EVO 1TB, PSU - Corsair HX1000i 1000W, CH -Cooler Master MasterCase H500M.

Permalänk
Skrivet av Larsioni:

Man förväntar sig att ett företag skall anställa kompetenta människor inte inavlade idioter, jämnställdhets idiotin i all ära här... men det får faktiskt finnas gränser.

@TS

Jag skulle också ha blivit, om inte förbannad, så besviken, att det sedan är medlemmar här som påstår att de inte skulle bli det är rent skitsnack, så ta vad de säger med en nypa salt. Ibland så behöver man också få skriva av sig och ventilera och det är helt OK.

Du skall naturligtvis kräva att Komplett står för fraktkostnaden, något som jag av hävd kan säga inte är något självklart, du bör också kunna förvänta dig (dock ej kräva) en kompensantion i form av en rabatt el liknande, det skulle jag själv tycka vara skäligt.

Alt att du häver köpet, det är helt och hållet upp till dig.

Kändes väldigt bra att få skriva av sig hoppas inga har tagit illa upp på något sätt!

Visa signatur

CPU - i9 9900K, RAM - Corsair 16GB, MB - MSI Z390 MPG GAMING PRO CARBON, GPU - MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING TRIO, SSD - Samsung 860 EVO 1TB, PSU - Corsair HX1000i 1000W, CH -Cooler Master MasterCase H500M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrSwede:

Med tanke på hur förbannad jag är tycker inte jag att jag måste skriva exemplariskt. Gör man misstag på mitt jobb kan man sätta andra i direkt fara för dens liv. Är man en BASSE åker man ut direkt.

Seriöst om man har ett jobb som säger att man inte får göra ett ända misstag för då blir man av med jobbet så måste man ha väldigt bra betalt där efter.
Då borde inte 17k vara nått att lipa över eftersom att pengarna lär inte försvinna i tomma intet ändå.
Tagga ner säger jag med som många andra. Har du problem med ilska kan detta fås via kurator på närmaste vårdcentral.
Hoppas du inte pratade/mailade så med komplett som du gör här. Då hade i alla fall jag drygat ut på saker och ting om jag varit support för komplett!

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd

Permalänk
Medlem

När ska du inse att alla gör fel, om det så är komplett eller något annat företag. Säkert så har dom det väldigt stressigt nu runt jul, misstag händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrSwede:

Ja kan hålla med om att jag blev lite väl arg. När det gäller pengar om 17 tusen kronor som för mig är väldigt mycket pengar kan man ju tycka att man borde få rätt saker. Sen vill jag inte höra någon här inne att säga till mig och tagga ner.

Om du inte är intresserad av andras åsikter så skall du inte starta trådar på publika forum.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Skrivet av el30:

Hehe...någon sitter ju helt otroligt glad just nu med en betydligt bättre dator än vad den människan beställt.

Så är nog fallet hoppas bara jag får en ny dator sen och inte den som någon annan har öppnat.

Visa signatur

CPU - i9 9900K, RAM - Corsair 16GB, MB - MSI Z390 MPG GAMING PRO CARBON, GPU - MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING TRIO, SSD - Samsung 860 EVO 1TB, PSU - Corsair HX1000i 1000W, CH -Cooler Master MasterCase H500M.

Permalänk
Skrivet av oobum:

Om du inte är intresserad av andras åsikter så skall du inte starta trådar på publika forum.

Jag är intresserad av andras åsikter, dock så kanske man kan ha lite översikt med att folk kan vara rejält förbannade.

Visa signatur

CPU - i9 9900K, RAM - Corsair 16GB, MB - MSI Z390 MPG GAMING PRO CARBON, GPU - MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING TRIO, SSD - Samsung 860 EVO 1TB, PSU - Corsair HX1000i 1000W, CH -Cooler Master MasterCase H500M.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard