Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Vad menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Dom är inte värda så mycket, dom är inte på månen heller

Permalänk
Skrivet av Bjebbosten:

Vad menar du?

BTC- och LTC-communityn är lite väl seriösa. Visserligen så finns det folk här som vill tjäna pengar men de flesta är här för skojs skull. Vi borde fortsätta på så sätt, annars kommer DOGE att dö - med andra ord, INGEN MÅNRESA!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Precis, alltså kommer man inte att torska. Man kan komma att torska. Vissa klara sig bra, andra går det mindre bra för. Men du fick det till att låta som att alla kommer att gå minus, vilket uppenbarligen inte är sant

Alla som gr en insats i ett spel med negativt förväntat värde förlorar pengar. Det går att undkomma detta genom att öka variansen och hoppas på att man har tur. Men ett system so martingale som bygger på att göra många insatser bidrar snarare till en minskad varians vilket är helt i strid med det.

Nåväl, such OT, wow, good monies, much good

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Nu verkar det stabilisera sig Så passade på att gissa mig till hur det kommer fortsätta, se bild:

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Skrivet av HElephant:

BTC- och LTC-communityn är lite väl seriösa. Visserligen så finns det folk här som vill tjäna pengar men de flesta är här för skojs skull. Vi borde fortsätta på så sätt, annars kommer DOGE att dö - med andra ord, INGEN MÅNRESA!

Doge kommer dö ut/ bli ointressant rätt snabbt när svårigheten ökar. Det som gör att den inte skulle dö ut är värdet. Både BTC och LTC skulle dött ut/vara ointressanta om de inte hade de värdet de har. Seriöst community är bra, folk borde inte tänka på värdet och pengar, istället borde folk använda valutan till att handla med.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Viss skillnad på seriöst community och ett community som gör det för att försöka tjäna pengar sen lägga ner. Kolla på t.ex. IFC, riktigt bra community, bra utvecklare och stabilt ökande kurs.

Lägger hellre mina pengar på IFC än något skit som kommer och går. Hela grejen är ju lite pinsam för hela krypto-marknaden.

Visa signatur

KVM - Core i7 3,4Ghz - 32GB ram
Miner #1 - 2x XFX 7950
Miner #2 - 3x Sapphire R9 290

Permalänk
Medlem

Vart kan man handla doge?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Vircurex: https://vircurex.com/welcome/index?alt=doge&base=btc
CoinedUp: https://coinedup.com/OrderBook?market=DOGE&base=BTC
Cryptsy: https://www.cryptsy.com/markets/view/132 (massive deposit issues right now, not recommended)
Coins-E: https://www.coins-e.com/exchange/DOGE_BTC/
Buy, Sell, and Trade (ad hoc): http://doges.org/index.php?board=3.0
Buy and sell (ad hoc): http://www.reddit.com/r/dogemarket
Dogecoin marketplace: http://dogelist.com/
PMToCoins - Buy coins with Fiat: www.pmtocoins.com

Permalänk
Medlem

Den jäkla miner går ju inte att ladda ned! Finns det ingen annan host-sida för den?

EDIT: Finns det klient för att mina med processor också?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Den jäkla miner går ju inte att ladda ned! Finns det ingen annan host-sida för den?

EDIT: Finns det klient för att mina med processor också?

Klart det finns

GPU miner: http://sourceforge.net/projects/scryptguiminer/files/ (v.0.04 fungerar bra)

CPU miner: https://bitcointalk.org/index.php?topic=55038.0

Det är stor skillnad att mina på ett bra grafikkort än att mina på e en schyst CPU. Säg till om du behöver hjälp att komma igång.
-------
Doge Tip maybe:
DLn2fbPmQjSEjrkXv45gFDmRwpJMr21EdQ

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Hur säljer man på ett vettigt sätt? Vad gör ni med era dogecoins?

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneoff:

Klart det finns

GPU miner: http://sourceforge.net/projects/scryptguiminer/files/ (v.0.04 fungerar bra)

CPU miner: https://bitcointalk.org/index.php?topic=55038.0

Det är stor skillnad att mina på ett bra grafikkort än att mina på e en schyst CPU. Säg till om du behöver hjälp att komma igång.
-------
Doge Tip maybe:
DLn2fbPmQjSEjrkXv45gFDmRwpJMr21EdQ

Tackar hjärtligast! Har prövat lite bitcoin mining förut, men det var ytterst lite och jag har inget minne alls av hur jag gjorde.

Tips på pool och vart jag ska regga mig? Minns som sagt inget. Har fått igång plånboken och den är nu synkad.

EDIT: Hittade en pool att pröva med, så försöker nu få igång skiten.

EDIT2: Ne, jag får fan inte igång det. Vilket användarnamn och lösenord ska jag använda i minern, det för mitt inlogg till poolen eller till workern? Vad ska man ha för flags, etc?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Hur säljer man på ett vettigt sätt? Vad gör ni med era dogecoins?

Spelar bort skiten på such gamble och Doge-Dice.com...

Spelat bort typ 45-50K

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

min fastnar bara på starting, kör CUDA miner. Vad gör jag för fel?

Host är: stratum+tcp://stratum.dogehouse.org

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Skrivet av mrolabola:

Viss skillnad på seriöst community och ett community som gör det för att försöka tjäna pengar sen lägga ner. Kolla på t.ex. IFC, riktigt bra community, bra utvecklare och stabilt ökande kurs.

Lägger hellre mina pengar på IFC än något skit som kommer och går. Hela grejen är ju lite pinsam för hela krypto-marknaden.

Skulle nog tro att det mer handlar om att många inte riktigt vet vad kryptovalutor är för något men är nyfikna. Man vill prova på det hela och då passar DogeCoins in perfekt. Den kom väldigt lägligt då BitCoins nått ut till den breda massan och intresset för kryptovalutor har ökat enormt på den senaste tiden, går ju bara att se till Sweclockers som skapade en egen kategori för dessa och många inlägg görs i dessa.

Varför DogeCoins?
Det är enkelt att börja, det ger utdelning i form av coins då de är enkla att minea, man behöver inga fanzypanzy riggar för att kunna få utdelning (inte värde utan antal mynt), skönt seriöst oseriöst, finns mycket information om hur man går tillväga och hjälpsam community.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Skrivet av TTEX:

min fastnar bara på starting, kör CUDA miner. Vad gör jag för fel?

http://i.imgur.com/uzbbdYs.png

Host är: stratum+tcp://stratum.dogehouse.org

En fråga bara - varför täcker du över din worker och ditt password, det absolut värsta som kan hända är ju att någon mindre vetande bankar in dina detaljer och mine:ar till ditt poolkonto..

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av statsministern:

En fråga bara - varför täcker du över din worker och ditt password, det absolut värsta som kan hända är ju att någon mindre vetande bankar in dina detaljer och mine:ar till ditt poolkonto..

Säkerhetsåtergärd då jag inte har en aning om vad som kan hända om någon får reda på det. Men tack för infon

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Avstängd

Någon vet vad det här handlar om?

Inställningar:
cudaminer.exe -H 1 -C 2 -d 0 -i 0 -l T12x32 -o stratum+tcp://fast-pool.com:3333 -O hemligt:hemligt

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av TTEX:

min fastnar bara på starting, kör CUDA miner. Vad gör jag för fel?

http://i.imgur.com/uzbbdYs.png

Host är: stratum+tcp://stratum.dogehouse.org

Jag tror du har fyllt i fel i rutan för Host. Jag har bara skrivit dogehouse.org.

För övrigt tror jag att jag kan gissa ditt username och worker name. Ska du censurera så gör det riktigt!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=_a5Eia-GV1k - Denna guiden funkar också

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

För övrigt tror jag att jag kan gissa ditt username och worker name. Ska du censurera så gör det riktigt!

Jag tror att jag kan gissa ditt ip

Om ni har problem med att det fastnar på Starting, testa att göra en portforwarding i din router för porten som poolen använder. Hoppas ni får igång det.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem
Skrivet av subtector:

Någon vet vad det här handlar om?
http://gyazo.com/0eb8b98d91c8949cd58cdedfe0fd0f51.png

Inställningar:
cudaminer.exe -H 1 -C 2 -d 0 -i 0 -l T12x32 -o stratum+tcp://fast-pool.com:3333 -O hemligt:hemligt

Kör CMD som admin och skriv in följande, sen testa igen

setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1

Dold text
Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygman:

Kör CMD som admin och skriv in följande, sen testa igen

setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1

Dold text

Vågar jag verkligen göra det? Vad är standardvärde, och hur återställer jag det?

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

Har minat en liten stund nu, men undrar en sak.

Det står på sidan att jag har 57.xxxx "unconfirmed" och när jag kollar transactions så står det att några överföringar har statusen "orphaned" - vad betyder detta?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Har minat en liten stund nu, men undrar en sak.

Det står på sidan att jag har 57.xxxx "unconfirmed" och när jag kollar transactions så står det att några överföringar har statusen "orphaned" - vad betyder detta?

Undrar detsamma. Gissar på att den inte blev accepterad!

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av subtector:

Vågar jag verkligen göra det? Vad är standardvärde, och hur återställer jag det?

Källa: https://coinaxis.com/index.php/entry/how-to-configure-cgminer...

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag tror du har fyllt i fel i rutan för Host. Jag har bara skrivit dogehouse.org.

För övrigt tror jag att jag kan gissa ditt username och worker name. Ska du censurera så gör det riktigt!

Tack för svar, men den fastnar ändå bara på starting efter att jag bytte till bara dogehouse.org

EDIT: Får "json_rpc_call failed, retry after 15 sec" Starting

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Avstängd

Jo men jag sitter ju på Cudaminer, inte CGminer.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14215175']Spelar bort skiten på such gamble och Doge-Dice.com...

Spelat bort typ 45-50K

Tell me about it

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Har minat en liten stund nu, men undrar en sak.

Det står på sidan att jag har 57.xxxx "unconfirmed" och när jag kollar transactions så står det att några överföringar har statusen "orphaned" - vad betyder detta?

Skrivet av subtector:

Undrar detsamma. Gissar på att den inte blev accepterad!

Det betyder att två pooler har jobbat på samma block, men att det andra poolen blev färdig före din pool = ingen utbetalning för det blocket.