DayZ Standalone ute! (ALPHA)

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Det roliga är att jag ser bättre med Clouds avstängt under nattetid.

Yes, Samma sak med till exempel Skuggor, Postprocess, Alpha to coverage. Dom gör grafiken bättre men gör det svårare att se andra players, Därför är det i princip ingen som kör med dom inställningarna på

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Du har förmodligen "clouds" på, Stäng av det så försvinner lagget

Vill framföra ett stor tack till dig. Har felsökt i dagar, läs dagar... gällande detta problem. Ingenstans har någon nämnt molnen. Testade givetvis direkt och det blir inga "lag spikes" längre.

Ännu en gång. Tack!

Permalänk
Skrivet av challemann:

sceneComplexity=100000;
shadowZDistance=100;
viewDistance=700;
preferredObjectViewDistance=500;

ändra till dessa i nickname.dayzprofile under my documents.

även de sedvanliga - video memory måste stå på default, launchparameters samt renderaheadlimit.

Har fått till ganska duglig fps med min dator i sign.. 60 med vsync i wilderness, 20-40 i städer beroende på var man är etc.

Fast, hur kul är det att springa runt med 700 viewdistance?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Growth:

Vill framföra ett stor tack till dig. Har felsökt i dagar, läs dagar... gällande detta problem. Ingenstans har någon nämnt molnen. Testade givetvis direkt och det blir inga "lag spikes" längre.

Ännu en gång. Tack!

Om du får problem, Kika runt lite på forumet (http://forums.dayzgame.com/) eller Bugtrackern (http://feedback.dayzgame.com/)

Sedan kan du även följa Dean Hall på Twitter där det ofta diskuteras intressanta saker (Lösningar på buggar osv) @Rocket2Guns på Twitter

Visa signatur

Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Om du får problem, Kika runt lite på forumet (http://forums.dayzgame.com/) eller Bugtrackern (http://feedback.dayzgame.com/)

Sedan kan du även följa Dean Hall på Twitter där det ofta diskuteras intressanta saker (Lösningar på buggar osv) @Rocket2Guns på Twitter

Har varit inne på båda dom med lyckats missa just den informationen

Tack igen!

Permalänk

Igår köpte DayZ men nu när jag laddat ner det och installerat spelet kan jag inte spela det. Skärmen blir svart och en ruta med texten ''signal out of range'' dyker upp vad kan felet tänkas vara?

EDIT: tror det är min skärm som spökar, bytte till tvn och nu fungerar det, dock crashar spelet hela tiden, jag spawnar sedan stängs spelet ner

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 REV 3.1 | intel core i5 2500K | Corsair Vengance 8GB | ASUS Radeon HD 6970 OC | Corsair CS800 | Samsung 1TB 7200rpm |

Permalänk
Medlem

Verkar som det redan finns hackers i spelet. Sprang runt i cherno och det exploderade satan. Drog och la mig på ett hus och det kommer rökmoln efter explosionen. Låter som någon har en RPG eller liknande. 2a gången

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Verkar som det redan finns hackers i spelet. Sprang runt i cherno och det exploderade satan. Drog och la mig på ett hus och det kommer rökmoln efter explosionen. Låter som någon har en RPG eller liknande. 2a gången

Funnits sen dag 1, men de börjar kunna göra mer saker än esp/aimbot. Stött på 2 spelare med aimbot än så länge iaf. Den ena krälade runt på magen i en militärbas så vi såg han hela tiden, men han vände sig 180 grader så fort en av oss lutade sig ut från ett hörn...

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera en snabb fix om ni har suddig skärm i början av spelet så räcker det med att klicka på Video Options sedan ut igen så blir det inte ''blurry''.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Funnits sen dag 1, men de börjar kunna göra mer saker än esp/aimbot. Stött på 2 spelare med aimbot än så länge iaf. Den ena krälade runt på magen i en militärbas så vi såg han hela tiden, men han vände sig 180 grader så fort en av oss lutade sig ut från ett hörn...

hmm.. smidigt. det exploderade i 30 min på exakt samma ställe. till slut drog jag och la mig på ett hus 100m ifrån och såg bara explosionen men ingen spelare

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Ännu värre när dom siktar på en genom hus.. om man kollar i 3rd person runt ett hörn, sen lägger sig ner och ser att dom siktar ner.... :/

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

har ett tips ifall nån missat, den strandade båten vid berezino har blivit lite roligare än modden.
Har sett pistol,m4 och mosin där.

Permalänk
Medlem

Vad brukar ni göra efter att ni har fått ett någorlunda bra gear? Har aldrig stött på ett tält så antar att det inte finns än, fordon finns heller inte än så känner att jag inte har någonting att göra på spelet just nu. Att gå till Elektro och skjuta newbies är absolut inget alternativ.

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med att spelet inte starta alls? får bara en svart skärm och har försökt det mesta jag hittat på internet. Jag trycker på Dayz ikonen och sen blir skärmen svart. Efter ett tag hör jag vindbrus och mina fotsteg osv när jag springer runt. mend det går inte att få fram nån bild. nån som vet nått tips?

Intel i5 3570k
8gb ram
Geforce GTX 680 2gb

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Skrivet av Cubebenq:

Vad brukar ni göra efter att ni har fått ett någorlunda bra gear? Har aldrig stött på ett tält så antar att det inte finns än, fordon finns heller inte än så känner att jag inte har någonting att göra på spelet just nu. Att gå till Elektro och skjuta newbies är absolut inget alternativ.

"Ett någorlunda bra gear" ?

Du kan väl haffa och tvångsmata någon stackare med diverse mindre bra saker, Eller råna någon, Eller hjälpa freshspawns.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har nu spelat i två timmar och varje gång jag dör så är det någon som sitter i ett militär hus och väntar på folk samma skit som i modden survival pfft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

har nu spelat i två timmar och varje gång jag dör så är det någon som sitter i ett militärhus och väntar på folk samma skit som i modden survival pfft.

Gå inte in i militär husen?

Skulle vara nice om dom la till flashbang och smoke så man kan smoke:a, sen flasha och springa in

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Du ska alltså kasta rök i ett hus och därefter storma det!!! Känns ju som en bra taktik:)

Nu är jag officiellt bandit, har alltid varit snäll mot andra i dayz men när jag nu smygit omkring i dagar och samlat saker så blev jag påskjuten helt utan anledning vid nea.
Flydde medans kulorna ven trots att jag förmodligen hade mkt mer gear och ammo än den andre killen.
Men hat föder hat...senare igår kväll när jag smög vid balota så sprang jag på en annan kille, tömde hela m4:ans magg i han.

Kommer inte jaga andra men kommer nån nära så är det krig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hablam:

Någon som har problem med att spelet inte starta alls? får bara en svart skärm och har försökt det mesta jag hittat på internet. Jag trycker på Dayz ikonen och sen blir skärmen svart. Efter ett tag hör jag vindbrus och mina fotsteg osv när jag springer runt. mend det går inte att få fram nån bild. nån som vet nått tips?

Intel i5 3570k
8gb ram
Geforce GTX 680 2gb

Har du testa och aktivera vsync ?

Permalänk
Medlem

Asså åhh! Hur kan en person som moddar DayZ Arma 2 glömma att kan du trycka ''esc'' sedan quit, UTAN att gubben är kvar i spelet i ca 30 sec osv, dvs logga mitt i allt, så kommer folk göra det så fort de blir påskjutna! Stör mig otroligt när man ser 3 killar, skjuter den ena och de andra 2 drar bakom ett hörn och loggar ut... Har ni ingen självrespekt!?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Asså åhh! Hur kan en person som moddar DayZ Arma 2 glömma att kan du trycka ''esc'' sedan quit, UTAN att gubben är kvar i spelet i ca 30 sec osv, dvs logga mitt i allt, så kommer folk göra det så fort de blir påskjutna! Stör mig otroligt när man ser 3 killar, skjuter den ena och de andra 2 drar bakom ett hörn och loggar ut... Har ni ingen självrespekt!?

Därför att de har medvetet stängt av den funktionen på grund av mindre belastning när det släpptes?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

"Ett någorlunda bra gear" ?

Du kan väl haffa och tvångsmata någon stackare med diverse mindre bra saker, Eller råna någon, Eller hjälpa freshspawns.

Här inne kan du se vad för loot det finns i spelet; http://dayzintel.com/dayz-item-crafting och där gjorde jag också en jämförelse mellan mitt gear och vad som finns tillgängligt, så mitt gear är någorlunda eftersom det hade kunnat vara bättre ifall mer loot hade funnit tillgänglig:)

Självklart kan man göra något sånt roligt, skulle gjort det igår fast det blev aldrig, får försöka imorgon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av devildenied:

Du ska alltså kasta rök i ett hus och därefter storma det!!! Känns ju som en bra taktik:)

Smoke(så dom inte ser när dören öppnas)->Öppna dörren->kasta in en flash->Springa in (eller eventuellt kasta in en til smoke )

Dom kommer göra så att gubben är kvar (Hoppas gubben är kvar lika länge som delayen dom ska lägga till när man byter servrar, så att det blir farligare och farligare desto oftare man byter pga att gubben står kvar längre)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man kan fula sig rejält nu i spelet. Det var en fiende som lämnade spelet i en strid mot en polare, han joinade en annan server och bytte position. Sen joinade han samma server igen och dödade min polare som trodde att han fortfarande låg bakom tältet och campande. Riktigt fult agerande.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår, första gången jag spelar dayz.

Finns det någonstans man kan se uppkommande fixar i spelet eller features som kommer komma till det och så? Hade vart riktigt nice

Permalänk
Skrivet av FortuN:

Köpte spelet igår, första gången jag spelar dayz.

Finns det någonstans man kan se uppkommande fixar i spelet eller features som kommer komma till det och så? Hade vart riktigt nice

Här kan du se lite kommande features iaf: http://forums.dayzgame.com/index.php?/topic/156129-confirmed-...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Tack som fan, riktigt grymt alltså, jakt och allt. Åhh fyfan vad spelet har potential!

Permalänk
Medlem

Har där slog ännu en reset till

Permalänk

mmm skoj... hade 20timmar på min char och hade verkligen allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Har där slog ännu en reset till

Nej?

Visa signatur

CCNP