DayZ Standalone ute! (ALPHA)

Permalänk
Medlem
Skrivet av frensk:

Vadå pratar era "karaktärer"??
Som i klippet där rocket blir attackerad :/

Får bara text, kör me ganska hög volym också.

Jo i vissa lägen, ofta när den har ont eller är sjuk.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Jo i vissa lägen, ofta när den har ont eller är sjuk.

Måste vara döv som missat det Tycker att jag lyckats vara sjukt och ha ont väldigt ofta :$

haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av frensk:

Måste vara döv som missat det Tycker att jag lyckats vara sjukt och ha ont väldigt ofta :$

haha

För att den ska göra mer än stön och så måste det vara riktigt illa, testa även att öka sound sources och de som det hjälper

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de finns nån legit sida där man kan köpa en nyckel till dayz billigare? Brukar ju finnas billigare sidor än steam.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Skrivet av frensk:

haha

Nä din karaktär pratar inte, Inte min iaf, Ont i huvudet osv får du om du sprintar överallt, Testa att jogga istället ^^

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

grymt tråkigt när man inte hittar något i spelet allts, dvs typ 3-4 timmar sen restart men när man väl hittar lite random saker så blir det genast roligt

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Skulle vilja ha en refund på de pengar man la på det här spelet, det säger jag inte för att spelet är buggigt, det är helt enkelt ett jääävligt tråkigt spel.

Permalänk
Medlem

Seriöst nu. Hur sällan startar servrarna om? Har försökt att spela hela dagen och bytt mellan servrar konstant. Allt är lootat. Dör av svält

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

Skulle vilja ha en refund på de pengar man la på det här spelet, det säger jag inte för att spelet är buggigt, det är helt enkelt ett jääävligt tråkigt spel.

Alpha.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

du borde kolla upp vad för spel du köper innan du köper dom

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Riktigt usel fps med 290X iaf, sämre än jag hade i modden med mitt gamla 6950.... Är det någon inställning man bör ändra? Testade ställa ner en massa tills spelet såg ut som skit men jag ligger ändå där på typ 18-30 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulle:

Riktigt usel fps med 290X iaf, sämre än jag hade i modden med mitt gamla 6950.... Är det någon inställning man bör ändra? Testade ställa ner en massa tills spelet såg ut som skit men jag ligger ändå där på typ 18-30 fps.

Testa att stänga av allt på rendering tab:en, verkar vara lite buggat med tex ambient occlussion(?) kan inte tänka mig att jag ska få 30fps med det påslaget.. (Ingen vsync osv)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Tycker det är rätt kul att smyga omkring o samla på mig saker.
Däremot så hade jag allt förväntat mig lite mer av spelet ....och ja jag vet att det är en "alpha"
Främst så tycker jag att detta med zombierna som knappt finns och är i princip helt ofarliga är det sämsta, det skulle varit det första dom la krutet på och inte att looten skall gömmas på de mest finurliga ställen.

Kommer spela på och är säker på att detta kommer bli riktigt skoj när det är klart

Permalänk
Avstängd

Nån som vet vad det kan va för problem när jag ska börja spela så är allting svart ?

Permalänk
Medlem

bästa sättet att få tillbaka HP när man spelar själv är? att käka mat är inte så lätt eftersom det oftast är lootat

Visa signatur

Permalänk

sceneComplexity=100000;
shadowZDistance=100;
viewDistance=700;
preferredObjectViewDistance=500;

ändra till dessa i nickname.dayzprofile under my documents.

även de sedvanliga - video memory måste stå på default, launchparameters samt renderaheadlimit.

Har fått till ganska duglig fps med min dator i sign.. 60 med vsync i wilderness, 20-40 i städer beroende på var man är etc.

Permalänk
Medlem

Är det vanligt att DayZ använder mer än 2gig Vram?

Upplösning 1920x1080
Textures Detail very High.
aldrig sett nått annat spel som jag spelat dragit så mycket minne Skyrim är väll det som kommit närmast dock med massa Mods.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Seriöst nu. Hur sällan startar servrarna om? Har försökt att spela hela dagen och bytt mellan servrar konstant. Allt är lootat. Dör av svält

De flesta serverna startar om var 4:e timme tror jag, men sen varierar det antagligen också från server till server. Känns som att det var en retorisk fråga dock haha.

Har du prövat spela med någon? Tror saker och ting blir enklare och roligare när man har en kompanjon, är inte säker dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Är det vanligt att DayZ använder mer än 2gig Vram?

Upplösning 1920x1080
Textures Detail very High.
aldrig sett nått annat spel som jag spelat dragit så mycket minne Skyrim är väll det som kommit närmast dock med massa Mods.

http://i.imgur.com/U8CI5Ww.jpg

Jag spelar i 1440p men mitt vram har inte "tagit slut" någon gång i DayZ
(textures osv på högsta)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av devildenied:

Tycker det är rätt kul att smyga omkring o samla på mig saker.
Däremot så hade jag allt förväntat mig lite mer av spelet ....och ja jag vet att det är en "alpha"
Främst så tycker jag att detta med zombierna som knappt finns och är i princip helt ofarliga är det sämsta, det skulle varit det första dom la krutet på och inte att looten skall gömmas på de mest finurliga ställen.

Kommer spela på och är säker på att detta kommer bli riktigt skoj när det är klart

Varken Zombies eller loot respawnar öht, Så fort dom fixat performance issues så kommer det bli fler zombies som kommer att respawna, Samt loot som respawnar

Visa signatur

Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Jag spelar i 1440p men mitt vram har inte "tagit slut" någon gång i DayZ
(textures osv på högsta)

Mitt Vram har icke tagit slut jag undrade bara om det var normalt med sån hög minneshantering med den upplösningen och uppåt,då jag icke sett sådant i spel jag spelat tidigare.

Visa signatur

Permalänk

Ett problem jag har är att det fryser till nån halvsekund till och från när jag spelar.
Detta hände även i arma modden med, nån som vet vad det kan bero på?

Har 8gb ram, i7 2600 och gtx 780 annars flyter det på riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devildenied:

Ett problem jag har är att det fryser till nån halvsekund till och från när jag spelar.

Har nog samma problem, fler som har det. Det som händer är att buskar, träd och gräs osv "resettar", dvs de får sin originalposition när vinden blåst.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

bästa sättet att få tillbaka HP när man spelar själv är? att käka mat är inte så lätt eftersom det oftast är lootat

Ät tills du blir healthy, då regennar du automatiskt, typ ett paket cornflakes eller 6 burkar mat kanske räcker. Annars är bästa sättet saline iv, det får du fullt av, men kräver en kompis såklart.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Befinner sig någon runt Vybor? Allt för länge har jag haft lite blod så nu behöver jag hjälp! Skulle du sen vilja bli min kompanjon vore det perfekt!

Känner att jag inte vågar gå fram till en survivor här i norr och fråga om hjälp, kommer säkerligen sluta med att han/hon börjar skjuta istället

Blodgrupp: "A-" så jag kan då ta emot från "A- eller O-"

Permalänk

Robert levererar, på svearikiska denna gången!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulle:

får bättre fps me mitt 770 än mitt 290

Visa signatur

Ultrawidemasterrace osv.

Permalänk
Skrivet av devildenied:

Du har förmodligen "clouds" på, Stäng av det så försvinner lagget

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Du har förmodligen "clouds" på, Stäng av det så försvinner lagget

Det roliga är att jag ser bättre med Clouds avstängt under nattetid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulle:

Skrivet av Slarr3n:

får bättre fps me mitt 770 än mitt 290

Vad har ni för settings? Vad har ni för CPU?

Jag kör med mitt 7970 och från vad jag visar ovan att jag hade för settings drog jag ner shadows och clouds till normal och post till normal, ligger ofta runt 60 FPS (+/- 5), sjunker till typ 45 på ställen där det är extremt mycket saker, har dippat ner till 20-30 men det är väldigt ovanligt och går ofta upp snabbt igen.

Visa signatur

- Ed Wood