Jailbreak för Apple Ios 7 kantas av kontroverser

Permalänk
Medlem

Tror att jag kör på min gamla ios 4 jailbreak, eller uppdaterar till ios 7 och kör på det tills vidare, dom har ju tydligen fixat en hel del av sitt värdelöst låsa OS sen några år sedan.

Om jag skulle installera ios 7 utan jailbreak, skulle jag kunna lägga in filmfiler från datorn utan itunes samt spela dom på telefonen? ska kunna klara många filformat.

Skrivet av warh0g:

Spontant känns det ju som att "kunna ändra inställningar" är ett svepskäl för att kunna köra piratkopierade appar på iOS. Har själv en iPad och ser ingen anledning till att jailbreaka?

Jag har kört jailbreakad iphone sedan 3gs kom och har typ piratkopierat 3 appar som jag öppnade en gång och sedan tog bort, typ. Att kunna tanka crackade appar var intressant precis i början, men väldigt snabbt så blev det ointressant och det var alla cydiagrejer man använder istället.

Skrivet av Buzz996:

Jailbreak har ju liksom alltid varit en "skadlig" kod ju.

va? nej.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Dock är det där java applets och inte vanlig java som i Android.

De kanske skall fundera på att byta till vanliga Java. Min Android telefon kan man surfa på di.se och andra sidor som kräver Java. Min Ipad 3 med iOS 7.04 kraschar titt som tätt när man surfar på sidor som kräver Java. iOS 6 hade inte dessa problem men om jag fattar det hela rätt så går det inte att gå tillbaka till iOS 6 utan att använda något typ av piratprogram.l

Permalänk
Skrivet av orka_krull:

Man kanske inte vill ha en plastleksak som kör java?

Skickades från m.sweclockers.com

Tja o sen har du ju HTC One t ex som imo är snyggare, har bättre prestanda och överlag bättre kvalitetskänsla än någon iPhone...

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Så folk e gnälliga på att det är annan skadig kod i den skadliga koden dom/ni kör in i lurarna/Paddorna?
Hade JB varit "ok" hade man förstått att det är Tabu att lägga in en butik som direkt går till piratkopierade appar, men då det är 90% av vitsen med JB är det väll inte så förvånande, särskillt när Apple reagerar så starkt mot JB överlag, och.. Den största skillnaden verkar vara att dom har med en annan "butik" jämfört med den vanliga, sen är det varken bekräftat eller dementerad att denna kod är sladlig, men vi hoppar på hate train allihopa och skriker tills dom byter tillbaka till butiken vi är vana med.
Det hart alltid varit risker med rootning och JB, och man bryer garantin, det är en risk man är villig och ta och tills detta är uppklarat spekulerar ni bara runt lösa rykten.

Makes sense, as much as everything Apple...

Permalänk
Medlem

Verkar ju bara vara ett problem för kineserna, om det nu stämmer att TaiG är malware.
https://twitter.com/pod2g/statuses/415117168209330176

TaiG installeras inte om du inte har kinesiska som språk.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av The Slayer:

Tja o sen har du ju HTC One t ex som imo är snyggare, har bättre prestanda och överlag bättre kvalitetskänsla än någon iPhone...

Prestanda? Tror du på fullt allvar att du märker någon som helst skillnad telefonerna emellan när båda inte ens kör samma OS? Benchmarks måhända påvisa skillnader men i vardagligt användade så knappast, men det är klart man måste ju vara lite underground och hata på iOS/Apple/iPhone bara för att man tror att man är smartare än svensson eftersom ens egen telefon kan göra något den andra inte kan.

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av warh0g:

Spontant känns det ju som att "kunna ändra inställningar" är ett svepskäl för att kunna köra piratkopierade appar på iOS. Har själv en iPad och ser ingen anledning till att jailbreaka?

Skrivet av raxxor:

Ser inte heller vitsen med jailbreak.
Har förvisso jailbreakat min ipod touch 4gen, bara för att ha provat och jailbreaka.

Varken min iphone5, eller ipad4 är jailbreakad. Ser ingen nytta med det.

Jag skulle gladeligen jailbreaka enbart för att få filhantering och framförallt slippa det förbannade iTunes.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alienware:

Prestanda? Tror du på fullt allvar att du märker någon som helst skillnad telefonerna emellan när båda inte ens kör samma OS? Benchmarks måhända påvisa skillnader men i vardagligt användade så knappast, men det är klart man måste ju vara lite underground och hata på iOS/Apple/iPhone bara för att man tror att man är smartare än svensson eftersom ens egen telefon kan göra något den andra inte kan.

Är det underground att hata på iPhone som har 20% av marknaden medans Android ligger runt 80%?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag skulle gladeligen jailbreaka enbart för att få filhantering och framförallt slippa det förbannade iTunes.

När skall folk inse att man inte måste använda iTunes? Är flitig Mac, iPad och iPhone-användare och har inte öppnat iTunes på evigheter...det slutade vara ett krav för iOS enheter för flera år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alienware:

Prestanda? Tror du på fullt allvar att du märker någon som helst skillnad telefonerna emellan när båda inte ens kör samma OS? Benchmarks måhända påvisa skillnader men i vardagligt användade så knappast, men det är klart man måste ju vara lite underground och hata på iOS/Apple/iPhone bara för att man tror att man är smartare än svensson eftersom ens egen telefon kan göra något den andra inte kan.

Grejen är att det att man känner skillnad eftersom det är 2 olika OS, haha. Vardagligt bruk? vad är det för flummigt ordval? spel märker man ganska enkelt skillnaden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alienware:

Vem tror du att du är? Köper du en telefon för att leka hacker eller? Förresten är ju Android jätteöppet, eller hur var det nu igen? Host roota host..

Vem tror du att du är snorvalp? Att roota android kan du göra själv, men att jailbreaka kräver andras hjälp! Vilket är jätte säkert *host* *host*

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Tja o sen har du ju HTC One t ex som imo är snyggare, har bättre prestanda och överlag bättre kvalitetskänsla än någon iPhone...

Skrivet av Traktorsson:

Grejen är att det att man känner skillnad eftersom det är 2 olika OS, haha. Vardagligt bruk? vad är det för flummigt ordval? spel märker man ganska enkelt skillnaden.

Inte för att detta har ett dugg med Jailbreak-diskussionen att göra men ditt ("The Slayer") påstående gällande prestandan stämmer inte. Den må ha bättre prestanda än "någon iPhone" men inte den senaste allafall

Och definitivt inte för spel, speciellt inte de som kör native upplösning, då HTC One utöver ett svagare (dock inte på något sett dålig) SoC (CPU/GPU) även har högre upplösning och alltså fler pixlar att skyffla runt... Att du sen tycker den är snyggare eller upplever bättre kvalitetskänsla är ju dock upp till dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Inte för att detta har ett dugg med Jailbreak-diskussionen att göra men ditt ("The Slayer") påstående gällande prestandan stämmer inte. Den må ha bättre prestanda än "någon iPhone" men inte den senaste allafall

Och definitivt inte för spel, speciellt inte de som kör native upplösning, då HTC One utöver ett svagare (dock inte på något sett dålig) SoC (CPU/GPU) även har högre upplösning och alltså fler pixlar att skyffla runt... Att du sen tycker den är snyggare eller upplever bättre kvalitetskänsla är ju dock upp till dig

Hehe men skrev jag någon stans att HTC One var bättre eller? självklart är den inte det. Sen så har det inte bara med systemkretsen att göra också.. det har med hur spel optimeras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

När skall folk inse att man inte måste använda iTunes? Är flitig Mac, iPad och iPhone-användare och har inte öppnat iTunes på evigheter...det slutade vara ett krav för iOS enheter för flera år sedan.

Det är ett krav om du vill överföra musik till en iPod,iPhone eller iPad

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det är ett krav om du vill överföra musik till en iPod,iPhone eller iPad

Bara om du måste spela upp dem i Apples egna spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Bara om du måste spela upp dem i Apples egna spelare.

? Jag kan inte överföra musik till iPaden direkt i Windows utforskaren.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

? Jag kan inte överföra musik till iPaden direkt i Windows utforskaren.

Du gör det via mediaspelarna (alltså tredje parts spelare), de brukar ha stöd för olika överföringsalternativ så som HTTP, FTP, SMB m.fl. Du kan som sagt inte göra det till Apples inbyggda spelare, då måste du gå via iTunes. Själv kör jag dock enbart streamade tjänster (Spotify bl.a).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

..var är det för plastleksak du menar? jag har inte hört talas om någon sådan.

Jodå, det är Iphone 5C han menar..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Känner lite att liksom....

Varför köpa en iphone och jailbreaka för att få en upplåst telefon när telefonerna redan finns där? aka android

Nja, inte riktigt. Det är flera tillverkare som låser sina bootloaders och sådant. Hade du sagt t.ex. Nexus så hade det ju varit korrekt.
Sedan finns det ju folk som gillar många element i iOS.

Dock måste jag ju hålla med om att det är lite konstigt att folk tvunget vill modifiera såpass stängda system istället för betydligt mer öppna system. Det går ju helt mot den grundläggande filosofin i systemet. De jobbar ju liksom mot tillverkarna; Apple försöker stänga hålen medans utvecklarna försöker utnyttja dem.

Permalänk

När kan man tänka sig att en bättre version släpps? Tror ni Swec gör en nyhet om det?

Permalänk
Medlem

har breakat utan probsss hittills

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Vågar man köra på den versionen som är ute?

Är mest ute efter gridlock samt 5 ikoner i nederkant. Det är allt.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Vad är status för Jailbreaket till iOS 7? Är det stabilt nu? Har läst att ganska många haft problem med det.