Permalänk

Inställningar på benq XL2411t

Har problem med min skärma och har haft rekommenderade inställningar sedan jag köpte den.
ex kolla länken: http://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=N92TQi7j004

Ser ni hur konstigt det är med pixlarna och så, något man kan förfina och göra något åt?
Mvh Kevin

Permalänk

installation?

Hej du.
Har också problem med tjejens skärm, min känsla är att den inte alls ger 144 Hz, eller ens 120. För jag märker ingen skillnad alls mellan 60 och 144. Det gör ont i ögonen att titta på skiten.

Har du hittat någon lösning? Som kanske hjälper oss också..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Hej du.
Har också problem med tjejens skärm, min känsla är att den inte alls ger 144 Hz, eller ens 120. För jag märker ingen skillnad alls mellan 60 och 144. Det gör ont i ögonen att titta på skiten.

Har du hittat någon lösning? Som kanske hjälper oss också..

För det första måste du vara i ett spel som ger mer än 60 fps för att se någon skillnad, för set andra måste man ställa in den ordentligt för att få den behaglig.

Kan rekommendera att använda lightboost på skärmen, det ger en mycket behagligare bild.
Kör det själv och med endast en "strobe brightnes" på 10%, visserligen är min skärm en ASUS VG248QE men det borde bli samma resultat på BenQn.
http://www.blurbusters.com/zero-motion-blur/lightboost/

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

För det första måste du vara i ett spel som ger mer än 60 fps för att se någon skillnad, för set andra måste man ställa in den ordentligt för att få den behaglig.

Kan rekommendera att använda lightboost på skärmen, det ger en mycket behagligare bild.
Kör det själv och med endast en "strobe brightnes" på 10%, visserligen är min skärm en ASUS VG248QE men det borde bli samma resultat på BenQn.
http://www.blurbusters.com/zero-motion-blur/lightboost/

Mmm, hittade inställningar i detta forum som jag sen modifierade ytterligare i mitt tycke. Jag la in lite blåare ton för att dölja känslan av en låg uppdateringsfrekvens.
Benq XL2411t är en LED skärm, men får testa lightboost om den funkar, när jag får tid över senare i veckan.

Vara i ett spel? Min Samsung på 120Hz och min laptop på 60Hz är som dag och natt i operativsystemet.
Kan man mäta hertzen på något sätt? Tvivlar starkt på att skärmen faktiskt ligger på 144, när den känns som min laptop på 60Hz även om jag började bli van efter någon dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Mmm, hittade inställningar i detta forum som jag sen modifierade ytterligare i mitt tycke. Jag la in lite blåare ton för att dölja känslan av en låg uppdateringsfrekvens.
Benq XL2411t är en LED skärm, men får testa lightboost om den funkar, när jag får tid över senare i veckan.

Vara i ett spel? Min Samsung på 120Hz och min laptop på 60Hz är som dag och natt i operativsystemet.
Kan man mäta hertzen på något sätt? Tvivlar starkt på att skärmen faktiskt ligger på 144, när den känns som min laptop på 60Hz även om jag började bli van efter någon dag.

Tänk på att dessa gaming skärmar ger normalt dålig bild i OS och allt annat du gör än spelarl, enda egentliga fördel dom har är i spel när du har över 60 fps.
En 60 hz skärm har mycket lugnare bild för ögat och upplevs behagligare även om det är en TN panel.
Sen måste du givetvis ändra inställningarna i OS för att få ökad hz, kan även behöva göra det i vissa spel.

Lightboost är riktigt bra för att få en lugn bild, går säkert med rätt inställningar också, och fungerar bra i spel.
Finns länkar till testsidor i lightboost där du även ser vilken frekvens skärmen kör i, lighboost kan max köras i 120 hz.