Grafikproblem i Battlefield 4

Permalänk
Medlem

Grafikproblem i Battlefield 4

Tja!

Jag har problem med grafiken i BF4. Problemet är att Low ser bättre ut än High/Ultra. Köpte ny dator för 1 månad sen och spelade på high i 1080p med runt 60 FPS tills nu här i dagarna när jag testade spela på low för att se om det blir någon skillnad , alltså om man ser fiender bättre. Sen dagen efter så bytte jag tbax till high och då ser det "fulare" ut än low. Testade då att sätta allt på MAX och det ser likadant ut som på high. Alltså det ser inte ut som det blir i 1080p , typ 1650x1050. Tycker det är jättekonstigt för jag har inte gjort något speciellt förutom att ändra mellan de två. Kan det var något hårdvarufel?

Har testat att installera om spelet och uppdatera till de nya Nvidia Beta drivrutinerna. Har även testat om det blir samma problem i Skyrim , men där blir ser det ut som det ska på de olika grafikinställningarna.

Specs: i5 4670K
MSI GTX 760 2 GB ( referens )
MSI B85M-E45
Crucial 8 GB
Samsung 120 GB SSD ( BF4 och W8.1 på den )
Toshiba 1 TB
Cooler Master 500W

Datorn är köpt färdigbygg på Komplett.

Gott Nytt År på er och tack på förhand!

Permalänk
Medlem

I videoinställningar finns det en option som kallas "Resolution scale". Se till att lägga den så högt som du kan utan att det laggar, men då minst 100%.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |