LG Flatron problem - DVI Power saving mode

Permalänk

LG Flatron problem - DVI Power saving mode

Tjenare!

Har stött på lite problem med min knappa 1 år gamla LG Flatron W2453.

Varje gång jag startar skärmen (från och med i morse) så fungerar den som vanligt i ca 2-3 sekunder, sedan så går den in i ett "DVI Power saving" mode och blir blank. Jag har provat olika sorters kablar samt testat skärmen på en annan dator men samma problem kvarstår.

Jag har inte installerat några updates, varken idag eller igår och drivers till denna skärm existerar tydligen inte..

Någon som har stött på samma problem eller har nån idé om hur jag ska gå till väga med skärmen?

Mvh
Lickwim

Permalänk
Medlem

Har en likadan skräpskärm. Bara att ta tjuren vid hornen och köpa en ny. Den har alltid varit så för mig. Ibland vill den inte starta efter att man startat om datorn. Skum skärm.

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Skrivet av lite_:

Har en likadan skräpskärm. Bara att ta tjuren vid hornen och köpa en ny. Den har alltid varit så för mig. Ibland vill den inte starta efter att man startat om datorn. Skum skärm.

Ahh, ja det var ju lite surt med tanke på att man knappt haft skärmen i 1 år.. Blir väll att man skippar framtida köp från LG då.

Permalänk

Kan vara dåliga kondensatorer i nätdelen.
Kollade på nätet och hittade snabbt flera med liknade fel.

Finns ett repair-kit att köpa här.
http://lcdalternatives.com/LG-W2453V-LCD-Monitor-Repair-Kit-C...
alt. man beställer lämpliga delar från ELFA tex.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.