Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Du kan få min värdecheck på 100kr från netonnet.

Visa signatur

...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trollhattan:

god tro finns inte längre

Nej men det finns ond tro. Med tanke på att Telia själv skriver "halva kontantpriset", det finns en mängd billiga surfplattor från typ 4-500:- och att priset har funnits några dagar kan man inte kräva att en vanlig konsument ska misstänka fel pris och därmed handla i ond tro.

Skrivet av troptin:

Någon som har en NetonNet presentkort värd 100kr som går ut idag? Kan tänka mig att byta den mot min 100kr rabattkod på CDON vid köp över 500kr alt. betalar jag 20kr för den

Sluta annonsera/tigga i forumet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Köpte Note 8 i affär efter tips på Swedroid. Där stod att den kostade 1795:- kontant (ord 3695:-) och det var vad jag betalade.

Någon sade de var slut, då kollade jag på hemsidan och upptäckte att 1795:- inte syntes förrän man valt den (och att den visst fanns i lager).

Permalänk
Medlem

Köpte iallafall en note 8" sjukt bra pris!

Har ni andra fått bekräftelse mail? köpte den för 30 minuter sedan och fortfarande inte fått något. Pengarna har dock redan dragits

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldidy:

Köpte iallafall en note 8" sjukt bra pris!

Har ni andra fått bekräftelse mail? köpte den för 30 minuter sedan och fortfarande inte fått något. Pengarna har dock redan dragits

Jag har köpt två stycken. Den första fick jag ingen bekräftelse på medan den andra fick jag bekräftelse på. Båda beställningarna har reserverat pengar från mitt konto. Är nog bara något knass med bekräftelse mailet. Loggar du in på telia.se så ser jag att båda orderna finns där.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bugg:

Jag har köpt två stycken. Den första fick jag ingen bekräftelse på medan den andra fick jag bekräftelse på. Båda beställningarna har reserverat pengar från mitt konto. Är nog bara något knass med bekräftelse mailet. Loggar du in på telia.se så ser jag att båda orderna finns där.

vadå logga in? har inget konto hos dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldidy:

vadå logga in? har inget konto hos dem?

Samma problem som du, pengar dragits, inget mail och inget konto. Nåja får väl ringa dem annars.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Samma problem som du, pengar dragits, inget mail och inget konto. Nåja får väl ringa dem annars.

Man var tvungen att kryssa i en ruta för att få ett bekräftelsemejl, vet du om det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thureson:

Man var tvungen att kryssa i en ruta för att få ett bekräftelsemejl, vet du om det?

Skickades från m.sweclockers.com

100% säker att jag kryssade i den rutan. :/

Permalänk
Skrivet av Joakimen:

http://www.dustinhome.se/product/5010757947/sony-mdr-xb910/ riktigt billiga !!! passa på

SONY MDR-XB910
High End-hörlur med bas som känns!

Kampanjpris: 690 kr
Ordinarie pris : 1 865 kr

Har inte testat det, men de har "reat" den på mer än 50% i ungefär 2 månader fram och tillbaka. Vet som sagt var inte hur bra eller dåligt det är, men det är tydligt att dustin vill kränga dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakimen:

http://www.dustinhome.se/product/5010757947/sony-mdr-xb910/ riktigt billiga !!! passa på

SONY MDR-XB910
High End-hörlur med bas som känns!

Kampanjpris: 690 kr
Ordinarie pris : 1 865 kr

Det där känns mer som en försäljare snarare än någon som tipsar om ett fynd. Tre utropstecken, räckte det inte med ett? Att basen känns är snarare en indikation på beats-ljud, än att det skulle vara en hörlur med bra och balanserat ljud. Men om det är beats-ljud man vill ha...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Simcon:

Det där känns mer som en försäljare snarare än någon som tipsar om ett fynd. Tre utropstecken, räckte det inte med ett? Att basen känns är snarare en indikation på beats-ljud, än att det skulle vara en hörlur med bra och balanserat ljud. Men om det är beats-ljud man vill ha...

Extemt tveksamt, kolla några av hans tidigare inlägg. Låter bara som en lite yngre kille (no offence).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

När jag lägger till Note:n i kundvagnen så står det att det är med abonnemang även fast jag valt utan.

rtikelnr: Antal: Beställning: Pris:* Månadsavgift:*

GT-N5120ZWANEE 1 Samsung Galaxy Note 8.0 4G med abonnemang
+ Telia Mobilt bredband - kontantkort
1795 kr -

Frakt 0 kr -

Administrationsavgift 0 kr -

Vågar man lägga en beställning ändå? Är rädd att jag åker på en abbmangsavgift sen :S

Kan man gå in i butik o få samma pris annars tror ni?

edit: La en beställning precis. Tack för tipset!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AndyX:

När jag lägger till Note:n i kundvagnen så står det att det är med abonnemang även fast jag valt utan.

rtikelnr: Antal: Beställning: Pris:* Månadsavgift:*

GT-N5120ZWANEE 1 Samsung Galaxy Note 8.0 4G med abonnemang
+ Telia Mobilt bredband - kontantkort
1795 kr -

Frakt 0 kr -

Administrationsavgift 0 kr -

Vågar man lägga en beställning ändå? Är rädd att jag åker på en abbmangsavgift sen :S

Kan man gå in i butik o få samma pris annars tror ni?

Står ju ingenting under fast månadsavgift

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av AndyX:

När jag lägger till Note:n i kundvagnen så står det att det är med abonnemang även fast jag valt utan.

rtikelnr: Antal: Beställning: Pris:* Månadsavgift:*

GT-N5120ZWANEE 1 Samsung Galaxy Note 8.0 4G med abonnemang
+ Telia Mobilt bredband - kontantkort
1795 kr -

Frakt 0 kr -

Administrationsavgift 0 kr -

Vågar man lägga en beställning ändå? Är rädd att jag åker på en abbmangsavgift sen :S

Kan man gå in i butik o få samma pris annars tror ni?

Ja, samma pris i butik om de har den kvar.

Permalänk
Skrivet av Kent:

Olåst enligt Jeanette på Telia kundtjänst. Lägger till infon i tipstråden.

Vore tacksam om någon kunde verifiera att Samsungplattan verkligen är olåst, i så fall blir det köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldidy:

vadå logga in? har inget konto hos dem?

Trodde man fick konto automatiskt när man gjorde en beställning. Jag såg att man kunde logga in med bankid så jag provade och det fungerade för mig.

Någon påstår att plattan är låst till telia. Stämmer det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gadgety:

Varning, enligt svar i chatt med Telia idag är Galaxy Note 8 och alla andra surfplattor med möjlighet till SIMkort operatörslåsta till Telia. Jag var på vippen att beställa igår kväll, baserat på information om att denna skulle vara olåst. Så är inte fallet.

Pratade precis med Telia teknisk support och han sa att inga surfplattor är låsta hos dem

Permalänk
Avstängd

Det är inte sant...köpte en xoom med 3g från telia och den va olåst

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av amanito:

Det är inte sant...köpte en xoom med 3g från telia och den va olåst

Det är bra om du citerar när du skriver till någon... Personen ovanför dig skrev nämligen också att den var olåst.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Det är bra om du citerar när du skriver till någon... Personen ovanför dig skrev nämligen också att den var olåst.

Hade bråttom därför

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Rekordmedlem

Det blir en konkursauktion på konsoltillbehör i morgon, jag vet inte om det är att anse som dagens fynd eller inte men nån i den här tråden kanske vet det ? Det är ju inte styckvis försäljning utan kartongvis men det kanske passar någon att köpa kartongvis ?
De här prylarna är det:
https://www.netauktion.se/auction/tv-spel-och-moddning/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Priset för mest överdriva packning av en musmatta går till... cdon (Bra packning, definitivt så inte något klagande, det var bara lite oväntat, förväntade mig att den skulle komma i en rulle som de gamla steelseries musmattan).

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Priset för mest överdriva packning av en musmatta går till... cdon (Bra packning, definitivt så inte något klagande, det var bara lite oväntat, förväntade mig att den skulle komma i en rulle som de gamla steelseries musmattan).

What?!
Mitt kom i det här, aldrig mer CDON... eller?

Edit: Fick dessutom med en retursedel, första gången som jag får det på en order (från CDON).

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

What?!
Mitt kom i det här, aldrig mer CDON... eller?
http://puu.sh/6cNsN.jpg

Edit: Fick dessutom med en retursedel, första gången som jag får det på en order (från CDON).

De har ett försök på sig med min andra gratis musmatta att få det rätt... annars blir det aldrig mer gratis medal of honor warfighter musmattor från cdon!

(oj vad jag verkar upprörd om jag sätter ett utropstecken i slutet av meningen).

Fick även jag med en retursedel på min gratis musmatta (men har fått med retursedlar på de senaste ordrarna från cdon, så det verkar vara något det har med som standard iaf.).

Permalänk
Skrivet av Simcon:

De har ett försök på sig med min andra gratis musmatta att få det rätt... annars blir det aldrig mer gratis medal of honor warfighter musmattor från cdon!

(oj vad jag verkar upprörd om jag sätter ett utropstecken i slutet av meningen).

Fick även jag med en retursedel på min gratis musmatta (men har fått med retursedlar på de senaste ordrarna från cdon, så det verkar vara något det har med som standard iaf.).

Ett litet plus får dom i alla fall för paketeringen av mitt microSD-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Ett litet plus får dom i alla fall för paketeringen av mitt microSD-kort.
http://puu.sh/6cO6g.jpg

Mjo, ett litet plus, sisådär ett 8GB microSDHC kort för 19kr plus.

Permalänk

Hur har ni planerat att lösa kontantkortfrågan för Note 8.0 plattan? Finns det några bra lösningar eller erbjudanden?

(sorry if OT, men känns som en relevant fråga eftersom det är så pass mycket snack om den i tråden)

Permalänk
Medlem

Impulsköpte en Note jag också, även fast jag egentligen behöver en W8 tablet (ej RT). Är dock inte så nöjd med det befintliga utbudet (2gb är för lite ram) så jag tänkte att man kan väl testa en Android. Senast jag körde android var 2.1 så förhoppningsvis är det inte lika uselt längre...

Kontantkort så verkar Telias halvårskort rätt bra i och med att det är en pott för ett halvår i stället för per månad. Rätt tänkbart att man på resa drar lite mer data.

Kan förmodligen få ett extra kort till mitt 3 abonnemang också. Har 10gb data på det.

Permalänk
Skrivet av livinlegend:

Hur har ni planerat att lösa kontantkortfrågan för Note 8.0 plattan? Finns det några bra lösningar eller erbjudanden?

(sorry if OT, men känns som en relevant fråga eftersom det är så pass mycket snack om den i tråden)

Har ett Fogg (1Gb fri surf/månad) och ett Joors (2Gb fri surf/månad) som jag iaf initialt tänkte nyttja). Sen tror jag även att jag har något Telia kontantkort med 0.5Gb/månad fri surf som det säkert finns 9-10 månader kvar på som jag iofs skulle kunna nyttja.

Behöver ngn Joors invites så skicka emailadressen via PM. Tror jag har typ 20st invites eller ngt sånt. Tror man får någon hundralapp eller två i rabatt på engångskostnaden om man har invite. Det var iaf ngt sådant förut. EDIT: Joors har visst en kampanj fram t.o.m. 12/1 med sänkt pris så troligen gör inte invite någon skillnad just nu. Av de 6 som skickat PM så var 2 redan registrerade hos Joors, 2 hade inte skickat någon mailadress och så det var bara 2 jag kunde skicka invite till. Någon av dem kanske dock kan bekräfta om det är meningsfullt med invites så länge kampanjen pågår.