Dubbla grafikkort i speldatorn av olika märken går det? ej för crossfire

Permalänk

Dubbla grafikkort i speldatorn av olika märken går det? ej för crossfire

Nu är det så att i min speldator har jag ett gigabyte 760gtx. Vill dock köpa ett r9 280x och sätta in för att mina digitalvaluta med alltså inte mixed crossfire/sli..
Funkar detta? eller blir det knas med drivrutiner..

Sen i spel hur funkar det väljer datorn kortet som skärmen är kopplad till som default eller måste man dra ner nått program för att få det att funka?

mitt moderkort i speldatorn är P8Z68-V PRO första gen

/MVH Markus

Permalänk
Medlem
Skrivet av MindRipper:

Nu är det så att i min speldator har jag ett gigabyte 760gtx. Vill dock köpa ett r9 280x och sätta in för att mina digitalvaluta med alltså inte mixed crossfire/sli..
Funkar detta? eller blir det knas med drivrutiner..

Sen i spel hur funkar det väljer datorn kortet som skärmen är kopplad till som default eller måste man dra ner nått program för att få det att funka?

/MVH Markus

Inte direkt värt att mina med bara ett 280x.

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Medlem
Skrivet av RX1:

Inte direkt värt att mina med bara ett 280x.

~60kr om dagen 7 kr i elkostnad

till TS:
Ja det fungerar med Xp och Windows 7(Vista fungerar det ej med MEN och detta är ett stort men, du kommer ha extrem prestandaförlust från ditt sekundära kort.
Om du vill mina och har ett PSU som klarar två kort, så skulle jag nog sälja av Nvidia kortet helt och skaffa två AMD kort, då kan du använda båda när du sover och ett när du vill spela spel.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

till TS:
Ja det fungerar med Xp och Windows 7(Vista fungerar det ej med MEN och detta är ett stort men, du kommer ha extrem prestandaförlust från ditt sekundära kort.
Om du vill mina och har ett PSU som klarar två kort, så skulle jag nog sälja av Nvidia kortet helt och skaffa två AMD kort, då kan du använda båda när du sover och ett när du vill spela spel.

Har windows 7. Ocz 1200w z nätagg tror ja de var eller 1250 kommer inter riktigt ihåg men kräm finns de iaf.
i5 2500k överklockat till 4.5ghz samsung pro 256gb ssd ect..

en du säger ändå att när miningen står på full ös på amd kortet kommer nvidia kortet att lagga.

har bara 1 skärm som kommer att sitta i 760gtx kortet.

Permalänk
Sötast
Skrivet av OskarW90:

Oj jäklar.

Så om jag investerar i 10st kort så får jag 600KR om dagen?

Dags att gå in på inet och beställa, jag ska aldrig mer arbeta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Oj jäklar.

Så om jag investerar i 10st kort så får jag 600KR om dagen?

Dags att gå in på inet och beställa, jag ska aldrig mer arbeta.

haha sålänge Difficultyn håller sig i denna nivå samt att priset på Litecoins/annan alt coin ligger på denna nivå eller högre så det håller inte hur länge som helst. men förhoppningsvis hinner man gå jämnt upp innan något händer.

Skulle troligtvis försöka boka in mig på de nya ASICs för scrypt som kommer i Q2/3 detta år. de är inte så vansinnigt dyra (runt 14.000 för 5Mh/s)

Visa signatur

"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MindRipper:

Har windows 7. Ocz 1200w z nätagg tror ja de var eller 1250 kommer inter riktigt ihåg men kräm finns de iaf.
i5 2500k överklockat till 4.5ghz samsung pro 256gb ssd ect..

en du säger ändå att när miningen står på full ös på amd kortet kommer nvidia kortet att lagga.

har bara 1 skärm som kommer att sitta i 760gtx kortet.

Inte av egna erfarenheter, bara vad jag läst vad andra gjort.
gick nämligen i samma tankar för några månader sedan. det blev en dedikerad miningrigg istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad ska du använda nvidia kortet till 280x är ju ett mer kapabelt spelkort ändå?

Permalänk
Skrivet av Almtom:

Vad ska du använda nvidia kortet till 280x är ju ett mer kapabelt spelkort ändå?

Mjo visst e de så men jag ville att 280x kortet ska bara minas med 24/7 och då kunna spela samtidigt med 760kortet. köpte 760:t i oktober så vill ju inte bara låta de ligga heller då blir nog inte tjejen så glad :/

Permalänk

http://www.reddit.com/r/litecoinmining/comments/1rbhp1/is_it_...

verkar som det ej ska vara några problem.. kan dock smålagga när man spelar lät de som.