Skänka delar till ett barn som inte har råd.

Permalänk

har nog någon 500gb lagrings disk som jag kan skänka om det skulle behövas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fozty:

Inga problem alls har fått ihop allt utom minnen ;)!

Har kanske 1st 2GB DDR3 sticka liggandes men får kolla det imorgon.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

Lånar tråden lite, om ts får ihop en fin dator till killen så kan jag passa på att säga att jag också känner en kille som inte har någon dator. Eller jo en jättegammal iMac som man inte ens kan kolla YouTube med. Han är en ensamkommen kille från Afghanistan. Han går i min klass. Jag vill jättegärna fixa en dator till han men har inte råd med så många komponenter. Så jag undrar också om någon kan tänka sig att skänka lite delar till honom. Jag bygger datorn. Han har lixom ingen dator att ens göra läxorna på. Men eftersom ts skapade tråden först så ska ni vända till honom först om ni har något. Tänkte bara ge denna ett försök får jag inte ihop något så gör jag en egen tråd vi bor i Stockholm.

Han har ju inga föräldrar här som kan köpa en dator till han så jag tänkte att sweclockers kan göra honom lite glad

Beror lite på hur mycket pengar du/ni kan lägga på datorn... För 1000-lapen kan man få lite saker som ett hyfsat grafikkort och kanske något moderkort med processor. Prylarna utöver det brukar finnas i överskott som folk vill bli av med. Sedan få ni vara beredda på att betala frakt då de som skänker prylarna kanske inte är så sugna på att göra det.

Lägger ni 2000 kan man köpa en helt färdigbyggd begagnad dator som klarar de flesta spel, t.o.m ny spel men på lägre inställningar. Se bara upp för såna som tar överpris isåfall, typ 95% av alla annonser på blocket.

Annars kan man ju söka pengar, från typ majblomman http://www.majblomman.se/att-soka-bidrag/ eller någan annan liknade organisation.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Har en 2.5" Sata Samsung HDD på 500 GB som skräpar och ett PSU från antec på 650 W som ligger och skräpar om trådägaren eller personen som lånade tråden vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fozty:

Inga problem alls har fått ihop allt utom minnen ;)!

Vad är det för typ av minnen som behövs DDR/DDR2/DDR3?
Kan kanske ha några liggande, vet dock ej om då funkar då dom har legat ett tag.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@snubben med klasskompisen från stockholm
Jag kan ge dig AMD AM3+ stock kylare eller en Intel 1155/0/6 kylare om det behövs

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | Nikon Z6iii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caoz:

Har en 2.5" Sata Samsung HDD på 500 GB som skräpar och ett PSU från antec på 650 W som ligger och skräpar om trådägaren eller personen som lånade tråden vill ha.

Absolut, om ts inte behöver. Bor du i Stockholm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miljon3:

@snubben med klasskompisen från stockholm
Jag kan ge dig AMD AM3+ stock kylare eller en Intel 1155/0/6 kylare om det behövs

OK! Ska bara se vad det blir för processor först!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Vad är det för typ av minnen som behövs DDR/DDR2/DDR3?
Kan kanske ha några liggande, vet dock ej om då funkar då dom har legat ett tag.

DDR 3 är det spelar ingen roll storlek

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

Har kanske 1st 2GB DDR3 sticka liggandes men får kolla det imorgon.

Vore guld värt om du skulle råka ha detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

OK! Ska bara se vad det blir för processor först!

Bor du nära Täby?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | Nikon Z6iii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The_smiley:

har nog någon 500gb lagrings disk som jag kan skänka om det skulle behövas.

Hej! Tack för det men har redan hdd och ssd väldigt snällt av dig ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miljon3:

Bor du nära Täby?

Nepp på andra sidan men kan åka runt Stockholm

Permalänk
Avstängd

Nu tänkte jag lägga mig så kommer inte logga in förns imoron men kan säga så mycket som att allt är fixat förutom ram minnen, helt sjukt vad snälla alla är här.
Grabben kommer bli sjukt glad när han får denna överaskningen tack vare er.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd låst permanent*

Då tiggeri inte är tillåtet i forumet låses tråden under §9 i reglerna. Även fast det påstås vara för en god gärning kan vi inte låta forumet förvandlas till en tiggmarknad då det även finns stora chanser till missbrukning när personerna själv tar produkterna.

Citat:

§ 9

Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Mvh
Raven cc