Helgsnack: "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?"

Permalänk

Köpte en usb förlängning från belkin som kortslöt min mottagare till min mx revolution mus...

tog väl en månad för logitech att få fram en ny...

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk

Köpte en billig ratt för att testa någon gång minns jag, fick den att funka till något bilspel men själva drivrutinen gick inte att ladda ner någonstans. Det gick heller inte att fästa den på bordet då den hade sugproppar

Visst, man får ju vad man betalar för.. tror det var 2-300 kr jag la ut på den ändå. Osäker om jag har kvar den, har jag det står den och samlar damm

Permalänk
Medlem

Sämsta köpet:

En bil

Visa signatur

Pain.. I aint got time for pain.. the only pain I got time for is the pain I put on fools who don't know what time it is...

Permalänk

Min HTC Titan Windows Phone.
Jag har köpt kassa produkter som inte fungerat många gånger, men min Windows Phone är den enda produkt jag sett som anti-fungerat, den är faktiskt sämre och mer irriterande än att inte ha någon telefon alls.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Battlefield 3 till Playstation. Spelet ligger fortfarande inplastat..

Visa signatur

• 2080ti
• 9600k

Permalänk
Medlem

SC101

Jag köpte en Netgear SC101 när den släpptes på marknaden för väldigt många år sedan.
Det utbudet som fanns då var verkligen inte bra.
För långsam överföring på nätverket, blev för varm i rumstempererat rum, krävde drivrutiner på datorn och kunde inte nås direkt via nätverket.
Eget filsystem som gjorde det nästan omöjligt att få ut något vid haveri (vilket ofta hände)
Nej, den produkten avråder jag verkligen alla från, och skrämmande nog ser jag att den fortfarande 6 år senare ligger på prisjakt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=109079

Permalänk
Medlem

Har inte gjort så många dåliga inköp, men de två sämsta är är 2st svarta iPod nano, första generationen. De utmärkte sig med det mest skamliga till "equalizers" jag någonsin upplevt. God byggkvalitet, patetiskt ljud. Båda dog av samma orsak: ljudkontakten glappade sönder.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Den bör inte kunna smälla mer än en 10 A-säkring. Du har säkert grova elfel i din bil!

Absolut om man bara har ett cigg uttag och ger fan i att pröva dem andra när det inte fungerade på det första
jag prövde i framsäte, baksäte samt baklucka sen åkte jag o köpte en multimeter. Resten är historia ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-H | Coffee lake i7 - 8700k | NZXT Kraken 2x140 Vattenkylning | Corsair LPX DDR4 32GB 3000MHZ | MSI RTX 2070 8gb | Corsair MP600 M2 2TB SSD | Corsair RM750X | Fractal Design Define S |

Permalänk
Skrivet av Demonlord:

Jag tror det mer va TDK skivorna. TDK är fan inte bra har samma problem med min LG dvd brännare. Alla andra märken funkar bra men inte TDK. Men det är klar i cd brännarnas begynnelse var dom inte så bra någon av dom hehe.

Jag kommer ihåg när man var ung och kopierade Amiga/Atari-spel (ja det är inte tillåtet men detta var väldigt länge sedan...) med kompisarna. Nästan alla disketter fungerade utan problem, utom de väldigt dyra TDK-disketterna som en del hade fått av sina snälla föräldrar Jag förstod inte hur man kunde betala 3-10 gånger så mycket för disketter som inte klarade av vilken data som helst. Omärkta disketter i enkel papplåda om 50st var min melodi på den tiden.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xamin:

Jag kom fram till det bara för att alla som tjänar sina egna pengar har väl nån gång köpt något de ångrar. Ibland har man inte tid att kolla upp saker elr blir lurad av nån att köpa skit.
Att man som 29 åring inte köpt något man ångrar, kläder, dataprylar, leksaker, sista singel malten på krogen som man inte hade nytta av, bil, reservdelar, husdjur, den där extraförsäkringen som blev på den impulsköpta datorn mm mm...

Har man lyckats med braggden att inte köpa nåt som man ångrar när man är 29 så är mitt råd, lev lite, i dare you!!

Vilken otrolig slutsatsförmåga du besitter, är verkligen djupt imponerad. Så om man skriver ett inlägg om att man är väldigt noga med sina inköp är man per automatik 14 år och bor hemma menar du?

Jag själv köper "fel" saker hela tiden pga av alla möjliga olika anledningar, framför allt tidsbrist MEN jag skulle aldrig göra narr av de som faktiskt läger tid på sin hobby. Mitt sämsta inköp genom alla tider var en AMD 2500+ barton tillsammans med ett Geforce FX5600. Jag grät när jag benchmarkade sysemet för första gången och det var mitt första riktigt egna datorbygge dessutom. Mitt näst sämsta inköp var en HP Pavillion Dv7, sämre kvalité får man leta efter. Volvo 460 är ingen bra bil heller...

Permalänk

Cyrix 5x86 processor den var riiiiiiktigt dålig! Funkade skapligt tills man startade ett spel då var den tokseg!.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonsen195:

En Logitech G400, den absolut sämsta mus jag någonsin haft. Och jag har haft 5st, tacka gud för att det finns garanti. Man byter väl mus varannan månad. Sladden går sönder direkt om den skaver, och det krävs inte mycket för att den ska skava sönder.

Men det där problemet är på alla Logitechs möss, G500, G5, mx518. Dock så är mx518 den bästa av dom.

Skrivet av Kaleid:

mx518 är den mest hållbara musen jag har ägt. Har ägt nuvarande under minst 2 år...

Kan lägga till ett par dåliga köp:
Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0
Totalt värdelöst. Knappar som inte fungerar, scroll som är överkänsligt.
3an var också ganska dåligt eftersom den var inte hållbar.

Min nuvarande MX518 är från när de kom ut, runt 2005-2006. Använd varje dag sedan dess med undantag av ett år med en Sidewinder-mus. Inga dubbelklick eller annat, känns fortfarande som ny och färgen är oskadad. Imponerande. Det enda jag har behövt göra är att rensa katthår från scrollen eftersom det tenderar att suga in dem och krångla om det blir för mycket. Dock mycket lättrengjord eftersom scrollhjulet sitter som en löstagbar modul. Bara lyfta ur, blåsa rent, sätta tillbaka.

Jag har fortfarande 3 oöppnade MX518 på hyllan eftersom jag trodde de skulle hålla sämre. Så fel jag hade.

Skrivet av NympH:

Microsoft Strategic Commander, är lätt den sämsta produkt jag inhandlat med stor marginal. Jag använde den i ett par timmar sen slängde den i en låda, och där har den legat och skämts

http://www.todopocketpc.com/attachment.php?attachmentid=11870...

Gillade Strategic Commander skarpt. Använde den riktigt mycket i olika spel. En toppenprodukt som jag enbart sluta använda eftersom jag inte spelar passande typer av spel längre, eller väldigt sällan iaf.

Även där har jag ett oöppnat exemplar på hyllan eftersom jag gillade den så mycket och Microsoft brukar sluta tillverka sina grejer efter kort tid. Vilket stämde.

Den kräver dock att man är hyfsat tvåhänt med tanke på att den ska användas tillsammans med mus. Klarar man det rockade den fett!

Skrivet av killawife:

Alla jävla skrivare man köpt under åren. Som regel funkar de bra så länge provbläcket sitter i, sen är det omöjligt att få ut nån vettig funktion ur dom igen, trots svindyrt originalbläck:( Tippar att jag gjort av med ett tiotal skrivare i 500:- klassen under 13 år och nog lagt ut lika mycket på bläck. Nån som vet om laserskrivare är bättre?

Laserskrivare har överlägsen livslängd eftersom inget någonsin torkar ihop. Det är enbart antalet kopior som avgör livslängden och toner/trum/överföringsband-åtgång. Används den lite, håller de väldigt länge.

Aldrig behövt kassera en laser. Den jag använder mest just nu är en Samsung färglaser som är 6-7 år.

Skrivet av zarkx:

Köpte för många år sedan en Microsoft Sidewinder Dual Strike som var avsedd för att spela FPS med.
http://www.activewin.com/reviews/hardware/joysticks/microsoft...
Använde den ca. 5-10 minuter för att spela CS. Har aldrig fått så mycket stryk som dom rundorna ...

Även Dual Strike var en av mina favoriter och användes flitigt. Men jag kan möjligen hålla med om att den inte duger i de högsta klasserna av FPS-spelande. Ställde man in känsligheten rätt gick det ändå att vara riktigt vass. Även den tronar i mitt Sidewinder-museum.

Den används dock inte längre av oklara anledningar, så helt perfekt var den nog inte...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av rullekorn82:

Vilken otrolig slutsatsförmåga du besitter, är verkligen djupt imponerad. Så om man skriver ett inlägg om att man är väldigt noga med sina inköp är man per automatik 14 år och bor hemma menar du?

Nej, men påstår man att man aldrig har gjort ett dåligt inköp är enda förklaringen att man inte gjort många inköp. Det går inte att undersöka saker så noga att man undgår det. Jag researchade t.ex. min Nikon D70 kamera extremt noga eftersom det var en så stor utgift, läste specs och dussintals reviews, och inte någonstans stod det att "javisst ja, kameran har en jäkla massa problem med moiré om det finns mycket fina detaljer i bilden".

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

ATI Rage, var på den tiden när man började lira Quake på 3dfx vodoo1 med minigl driver, på den lokala datorbutiken hade man slut på 3dfx-kort så jag frågade om de hade nåt annat kort med Opengl-stöd, javisst, sa försäljaren, Ati Rage, det stod t.o.m. på lådan att det fanns Opengl.
Väl hemma så kollade jag på nätet efter opengl drivrutiner, visade sig att det bara fanns till Windows NT, fick formatera om och installera NT, när jag väl fick igång allt så hade man 1-2 Fps i Opengl, fick nästan tårar i ögonen, som tur var fick jag byta det till ett 3dfx-kort, men allt jobb jag hade lagt ner var förgäves.
Tur att man är lite klokare nuförtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Hela FX-serien var ju en flopp

Skickades från m.sweclockers.com

FX5900 korten var snabbare än 9800 i directx 7/8. Men klart sämre i directx 9 så vitt jag vet. När korten släpptes så dränktes man inte utav krävande DX 9 spel såvitt jag vet heller. Sedan satt majoriteten med FX 5900/9800 kort och nötte CS med tearing hur som ändå.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Dåliga köp :

Mionix Naos tror jag en mus hette. Kostade över 800 kr. Fick hålla på och rycka ur kabeln och koppla in den igen var 10 minut pga att datorn blev segare och segare när den var inkopplad. Mjukvaran till den kraschade när man gjorde förändringar.

Ett MSI moderkort för många år sedan som var jättedåligt för överklockning. Minns ej modell.

Acer laptop för 13k hösten 2005 ungefär med turion-processor(?). Gick jättevarm, throttlade ner cpun till 800mhz direkt när man försökte göra något för den blev för varm. Gick sedan sönder.

Peugeot 307 för 70k. Efter ett år hade jag lagat den och servat den för massa pengar (15k kanske?) och sålde den för ca 37k.

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inhale:

Varför skulle det vara ett skämt? Varför behöver du bättre hårdvara?

Den kan streama Full HD blueray, vad använder du den till år 2012 som den inte klarar av?

Om valet står mellan 2 makapärer som kan streama 1080p så kan du ge dig fan på att jag väljer den som kostar hälften så mycket, drar en tiondel så mycket ström och är en fjärdedel av storleken.
Ny hårdvara är det som tillåter alla de förbättringarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Pakki:

Vilka tillbehör är nödvändiga till ett moderkort? Typ I/O plattan?
Resten är väl ändå bara SATA kablar, div andra kablar, gamla drivrutiner och manualer för 60åriga Gösta?

Antar det är mig han menar, sålde ett 1366 moderkort med alla tillbehör förutom just sata kablar och klistermärken.

Är glad för hans skull att han inte gjort sämre köp:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem

En razerdeathadder gaming mus får flipp hela tiden musten dras inte dit den ska etc.

Visa signatur

i5 2500k | asus gtx 560 ti OC | 8gb 1600mhz corsair vengeance | ssd 120gb Kingston HyperX | corsair 650tx bronze | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjurran:

Jag köpte en Netgear SC101 när den släpptes på marknaden för väldigt många år sedan.
Det utbudet som fanns då var verkligen inte bra.
För långsam överföring på nätverket, blev för varm i rumstempererat rum, krävde drivrutiner på datorn och kunde inte nås direkt via nätverket.
Eget filsystem som gjorde det nästan omöjligt att få ut något vid haveri (vilket ofta hände)
Nej, den produkten avråder jag verkligen alla från, och skrämmande nog ser jag att den fortfarande 6 år senare ligger på prisjakt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=109079

Köpte en likadan samma problem som du dock så fungerade inte de diskara som jag köpte till den då de blev för varma.
Fick pengarna tillbaka för Netgearen men inte för diskarna (Då de fungerade utanför).
Har varit väldigt skeptist för allt med netgear på sedan dess, köpte en netgear router för ca 1 månad sen och den funkar bra.

Visa signatur

Keep your Cool.

Permalänk
Medlem

Jag nästan aldrig gjort ett dåligt köp alltid lyckats fixa till det och sålt den till ett bra pris och tjänat på själva affären.

Får sån grov ångest på dåliga inköp så det är sjukt, får mer ångest när jag inser att jag har gjort ett dåligt köp än när jag åkte ditt för bilstöld.

Köpte en handdator en gång som barn och trodde den skulle vara rolig och spela på men så var inte läget, dock fick jag den mer än vad jag sålde den för.

Dock så bryr jag mig inte om jag har bränt mycket pengar på krogen eller liknade. För de har jag gjort mycket förr.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Ett iPad fodral som jag köpte från MH Store i Jönköping för 600kr, nu några månader senare hittar jag exakt lika dan på en Wholesale sida för 40kr... Sen får man ju betala frakt och sånt, men det är ingen stor peng.

Men efter att jag upptäckt det här så känner jag mig riktigt lurad!

Dom sa även i butiken att det är äkta läder, vilket jag var tveksam över för det kändes väl plastigt. På Wholesale sidan står det tydligt att det är PU läder, alltså syntetiskt läder. inte äkta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Jotack, jag köpte en Logitech mx510 efteråt, och den fungerar utmärkt fortfarande.
Tror jag betalade någonstans mellan 300 och 500 för den.

Har du kvar din? Min rullar på som tusan än! Den dubbelklickar inte ens längre av misstag. Den fyllde precis 10 år nu i oktober

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk

Min HTC 8S

Det är utan tvekan den minst användbara pryl jag NÅGONSIN köpt. En smartphone som är oanvändbar som smartphone. Och allt är det usla minnets fel. Efter en FR har du ca 1 gb minne och efter att ha installerat twitter, fejjan, 6tag(instagram) samt satt upp 2 mailboxar(66mb) har du 500 mb kvar att använda till annat. Vilket omöjliggör tex offline spellistor i spotify (kan bara använda tfn minne och inte SD kortet). Den fyller dessutom detta minne så ibland får man out of memory när man surfat runt lite eller kollat mail med lite attachment.. Så länge inte WP8 möjliggör användandet av SD kortet för annat en systemet installerade standard program är detta ingen användbar smartphone.

Så vad ni än gör, köp inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Med 16gb minne hade den varit bland de bästa prylarna jag köpt.

Och alla ni med WP8, gå in och rösta på http://windowsphone.uservoice.com/forums/101801-feature-suggestions

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem

Ett par Razer Carcharias. Brusar nåt så in i h*lvete. Sen när man kopplar in skiten till Xbox 360 så måste du sitta och skrika för att dem du pratar med ska höra dig.

Samt ett Deltaco USB-ljudkort, skiten gick sönder efter att jag använt den 1 gång...

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem

Google Chromecast dongel .... fyfan vilket skit
När det funkar så e det ok , men ett jävla meck för att få igång det ..... knappast sitta i soffan å vilja glutta på lite Netflix å bara slå på appen i luren
Ne den åker tebax å pengar in på kontot igen

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Hm, är nog min nyare bil.

Inget direkt fel eller så på den men, bilköp är ett evigt svart hål för din ekonomi. >15 spänn litern för soppa, oljebyten, däckskifte, nya däck, tvätta, skatt, försäkringar, rep... besiktning etc.