Ska köpa spellaptop! Kom med tips! Budget cirka 15k

Permalänk

Ska köpa spellaptop! Kom med tips! Budget cirka 15k

Jag tänkte ta och köpa en ny laptop. Den ska vara bra för spel och jag vill ha minst 15" skärm antagligen 17" men mindre än 15" är inte okej.
Vill ha antingen minst 256gb ssd disk, eller 128gb ssd + en mekanisk större. (obs inga hybrider utan 2 separata i sådant fall)
Suttit och funderat lite på alienware men har inte lyckats bestämma mig riktigt än, även MSI har jag tittat lite på.
Kom gärna med lite tips och idéer, vore ju grymt om ni även har lite erfarenhet/kött på benen om ni vill tipsa om en produkt.
Men alla hjälp och tips uppskattas.
självklart ska de vara ett bra dedikerat grafikkort, men antar att de är lite "goes without saying" eftersom det ska vara till spel.

Permalänk
Medlem

En sådan kanske: http://cdon.se/hemelektronik/thor/thor-lorride-intel-core-i7-... ?

Jag har en annan dator fast i samma chassi (clevo). Jag är helnöjd! (Jag har I7 3630QM, 7970M)

Permalänk

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/180641-asus_g750jx-t4...

Har otroligt bra kylning vilket är a och o när det gäller gaming laptops. Sen har den fått riktigt bra kritik om du kan offra SSD så kan du få ännu ett bättre krafikkort (gtx 780m 4gig)i en MSI gt70 dragon edition från webhallen. SSD kan du ju sätta i i efterhand

Permalänk

Tack för tipsen, aldrig hört talas som THOR, är de något nytt går de att lita på?
Om jag skulle få lägga till något extra skulle de vara att få den med WIN 7, vet att de är svårt idag då alla jävlar vill leverera med win 8. Men har win 8 idag och trivs inte alls med det, självklart kan jag ju ordna det själv efter jag köpt datorn. Men skulle vara riktigt skönt om den kom med win 7 så slipper jag lägga ner massa arbeta på ominstalltion och hitta drivare till allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skytrax89:

Tack för tipsen, aldrig hört talas som THOR, är de något nytt går de att lita på?
Om jag skulle få lägga till något extra skulle de vara att få den med WIN 7, vet att de är svårt idag då alla jävlar vill leverera med win 8. Men har win 8 idag och trivs inte alls med det, självklart kan jag ju ordna det själv efter jag köpt datorn. Men skulle vara riktigt skönt om den kom med win 7 så slipper jag lägga ner massa arbeta på ominstalltion och hitta drivare till allt.

Du bör alltid ominstallera en nyköpt laptop tyvärr, spelar ingen roll om den levereras med windows 7 och du vill köra windows 7, den versionen laptops kommer med oavsett märke är ALLTID bloatat så förbannat att datorn tappar en bra bit prestanda, men det värsta är att den i princip aldrig går ner i idle med allt bloatware, vilket gör att fläkten i princip alltid går.

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Du bör alltid ominstallera en nyköpt laptop tyvärr, spelar ingen roll om den levereras med windows 7 och du vill köra windows 7, den versionen laptops kommer med oavsett märke är ALLTID bloatat så förbannat att datorn tappar en bra bit prestanda, men det värsta är att den i princip aldrig går ner i idle med allt bloatware, vilket gör att fläkten i princip alltid går.

Kan väl hålla med, problemet ibland är dock att de typ knappt går att göra så. Som den datorn jag har idag, det finns inga drivare till all min hårdvara så ända sättet för mig att få alla drivrutniner jag behlöver är vi facorty settings... vilket suger ganska hårt. Har en HP pavilion Ultrabook just nu med win 8 vilket suger

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skytrax89:

Tack för tipsen, aldrig hört talas som THOR, är de något nytt går de att lita på?
Om jag skulle få lägga till något extra skulle de vara att få den med WIN 7, vet att de är svårt idag då alla jävlar vill leverera med win 8. Men har win 8 idag och trivs inte alls med det, självklart kan jag ju ordna det själv efter jag köpt datorn. Men skulle vara riktigt skönt om den kom med win 7 så slipper jag lägga ner massa arbeta på ominstalltion och hitta drivare till allt.

Om jag minns rätt är CDONs Thor-laptops gjort av Clevo, dvs. inget skit. Nog svårt att få utan W8 så det får du nog fixa själv. Testat classic shell?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Kanske bygga en egen? På tex deviltech: http://www.deviltech.de/deviltech.php/sid/c679e5680f8e2ffb25a...

eller
på mysn(pckonsulten)

http://www.mysn.eu/