Permalänk
Avstängd

Titan Ti

Hej, eftersom jag har länge velat skapa ett galleri så tänkte jag att jag äntligen ska göra det eftersom jag är otroligt nöjd med mitt bygge, allt är precis som jag vill ha det.

Datorn innehåller 32 gb corsair dominator ram intel 4960x som jag köpte för extra pris (ungefär 1000.kr dyrare än 4930

Två stycken gtx 780 ti's sli mitt första sli bygge

asus rampage 4 extreme black edition

corsair h100i stängd vattenkylning

corsair neutron gtx

Corsair obsidian 900d, många sa att chassit är för stort men jag är glad att jag gick efter mig själv, trotts att chassit är enormt och datorn väger mer än jag klarar av så älskar jag utseendet på 900d.

Titan Ti

Permalänk
Medlem

Ser fint ut!
Skulle dock satsat på en vattenkylning när du ändå kör på premium komponenter, tycker dem är värda det.
Tycker också att du ska investera i en ny kamera!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem

Lite halvdålig kvalité på bilderna annars helt OK.

Du bör dock vara lite mer försiktig när du bygger, känns det som. Glömmer strömmen till CPU kylaren (inte bra), verkar ha gått våldsamt till vid installation av moderkort samt cpu kylare.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DuRac3ll:

Ser fint ut!
Skulle dock satsat på en vattenkylning när du ändå kör på premium komponenter, tycker dem är värda det.
Tycker också att du ska investera i en ny kamera!

kameran är en xperia z1

enligt sony den bästa telefon kameran

den är usel

Skrivet av running_wild:

Lite halvdålig kvalité på bilderna annars helt OK.

Du bör dock vara lite mer försiktig när du bygger, känns det som. Glömmer strömmen till CPU kylaren (inte bra), verkar ha gått våldsamt till vid installation av moderkort samt cpu kylare.

gick inte speciellt våldsamt men ja jag hatar I/O plattor

sen gjorde det väl ingen skada att datorn var på i några sekunder utan cpu kylare

Permalänk
Medlem

Riktigt schyssta komponenter men det är synd att du inte la mer ner tid på bilderna. Hade varit underbart och se bilderna från en systemkamera, med rätt objektiv. Lite klent med bilder också samt ingen customloop men annars ett nice bygge!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frizzy10:

Riktigt schyssta komponenter men det är synd att du inte la mer ner tid på bilderna. Hade varit underbart och se bilderna från en systemkamera, med rätt objektiv. Lite klent med bilder också samt ingen customloop men annars ett nice bygge!

Skickades från m.sweclockers.com

jag äger tyvärr ingen systemkamera eller har någon erfarenhet av bilder alls

bilderna var menade för facebook men jag valde att göra ett galleri av dem

är inte riktigt redo för ren vattenkylning ännu känns för komplicerat att man måste byta vatten etc

Permalänk

Har du vunnit på lotto Jonte??? Skämt o sido du har ju glömt det viktigaste till ditt monster ..BF4.

Permalänk
Skrivet av zzcool:

Hej, eftersom jag har länge velat skapa ett galleri så tänkte jag att jag äntligen ska göra det eftersom jag är otroligt nöjd med mitt bygge, allt är precis som jag vill ha det.

Datorn innehåller 32 gb corsair dominator ram intel 4960x som jag köpte för extra pris (ungefär 1000.kr dyrare än 4930

Två stycken gtx 780 ti's sli mitt första sli bygge

asus rampage 4 extreme black edition

corsair h100i stängd vattenkylning

corsair neutron gtx

Corsair obsidian 900d, många sa att chassit är för stort men jag är glad att jag gick efter mig själv, trotts att chassit är enormt och datorn väger mer än jag klarar av så älskar jag utseendet på 900d.

Titan Ti

Vad var ditt gamla chassi för något?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eddiebooy:

Vad var ditt gamla chassi för något?

min gamla dator micro atc

corsair obsidian 350d är nu en tvdator så fort jag får i ordning på mitt rum

innan det hade jag cosmos s hade det chassit 2 gånger första gången var min första dator

Permalänk
Medlem

Du skulle köpt ett 750d om du ändå inte skulle vattenkyla.

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcsmen:

Du skulle köpt ett 750d om du ändå inte skulle vattenkyla.

tyckte om utseendet mer på 900d framsidan och sidan

Permalänk
Medlem

VATTENKYL!!

Spoiler alert
( bara ett tips )
:3

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D | EVGA X79 Dark | Intel I7 3970x 5,094 GHz | EVGA GTX TITAN BLACK 1306Mhz 3 way SLI | 32GB Hyper Beast 2400 Mhz CL 9-11-10-27 | EVGA SUPERNOVA NEX1500 CLASSIFIED x2 | Samsung 840 250 GB RAID 0 | Samsung 840 EVO 750GB RAID 0 | WD 3TB | Custom Water Loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jag äger tyvärr ingen systemkamera eller har någon erfarenhet av bilder alls

bilderna var menade för facebook men jag valde att göra ett galleri av dem

är inte riktigt redo för ren vattenkylning ännu känns för komplicerat att man måste byta vatten etc

Okej, det är lugnt men har inte du/dina föräldrar en kompakt kamera? Skulle bli så mycket snyggare bilder och jag tror folk skulle uppskatta ditt galleri mer. Kolla på folk som har många röster och högt betyg och ta inspiration från dem som fler bilder, mer tid på vad som ska fotas samt en liten kort berättelse eller ett par ord för en bild. När man ändå lägger såpass mycket pengar som du har gjort så tycker jag din dator förtjänar ett galleri som är välgjort

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG