Permalänk

mATX Arkad på en budget!

arkadbyggen börjar bli mer och mer populära här på Sweclockers, så när en möjlighet att göra ett projektarbete i skolan dykte upp tog jag och 2 andra vänner ej chansen att missa och började genast med en Arkad! fattiga studenter som vi är så är det materialet som skolan har att erbjuda att gå på, men det blir nog bra skolan bidrar med byggmaterial såsom, trä, plåt, lim, tejp etc.. sen har jag själv bjudit på ett gammalt mATX mobo samt graffe och RAM&HDD jag hade liggandes hemma
planen var: 1, skiss. 2, modell. 3, mått&ritning. 4, börja bygga!
allt vi gjorde skulle antecknas så man kan se vad tiden gått åt på! så det gör vi Excel!
vi satt igång direkt med en skiss som jag sedan gjorde modell av i Googlesketchup då jag inte lärt mig CAD än ^^ sedan började vi med måtten och editerade lite i min modell för att allt skulle stämma, och sedan var det bara börja med det praktiska!

mATX Arkad på en budget!

Visa signatur

AMD Bulldozer 4.0Ghz 6 core | Asus Nvidia GTX550ti DirectCU | Barracuda 640GB | Barracuda 320GB | Barracuda 1000GB | 8GB 1.6Ghz DDR3 | Corsair 430CX PSU | AsRock 960gm | NZXT Source 210

Permalänk
Medlem

Klarar ett vanligt tangentbord med tillräckligt med nedtryckningar samtidigt för att klarar av att spela arkad? Har man n-key rolover så borde det vara lugnt. Men 6 stycken eller vad det normalt brukar vara som dessutom inte får befinna sig på helt valfri plats kan nog bli knivigt?

Lycka till med bygget

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Klarar ett vanligt tangentbord med tillräckligt med nedtryckningar samtidigt för att klarar av att spela arkad? Har man n-key rolover så borde det vara lugnt. Men 6 stycken eller vad det normalt brukar vara som dessutom inte får befinna sig på helt valfri plats kan nog bli knivigt?

Lycka till med bygget

vi räknar med att det kommer gå bra om allt går enligt planen! ^^
tack så mycket!

Visa signatur

AMD Bulldozer 4.0Ghz 6 core | Asus Nvidia GTX550ti DirectCU | Barracuda 640GB | Barracuda 320GB | Barracuda 1000GB | 8GB 1.6Ghz DDR3 | Corsair 430CX PSU | AsRock 960gm | NZXT Source 210

Permalänk
Medlem

Ni kommer att få spackla ihjäl er! Ni skulle sparat oändligt mycket tid på att välja mdf eller vanlig spånskiva.

Permalänk
Medlem

Detta ska följas!
Tyckte dock att det var lite synd att ni klippte sönder det fina arkadskyddet.

Skrivet av Englund!:

Ni kommer att få spackla ihjäl er! Ni skulle sparat oändligt mycket tid på att välja mdf eller vanlig spånskiva.

Med lite färg på så kan det nog bli rätt fräckt, lite av en gammal look.

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1080ti - 16GB 4000MHz <(^.^<)

Permalänk

R.I.P Arkad-plexin.....

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av Englund!:

Det stämmer tyvärr, men det är sånt man får räkna med ^^

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

R.I.P Arkad-plexin.....

Det var med sorg jag kapade plexin ja.. :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Knapparna till vänster och styrpaken till höger? Så hade inte jag klarat av att spela efter alla timmar genom åren på arkadhallar och alla år på Amigan :/

Hur blev slutresultatet?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.