Förstärkare till golvhögtalare

Permalänk
Medlem

Förstärkare till golvhögtalare

Hej!

Jag har precis beställt ett par Canton Chrono 509DC som jag vill koppla upp till datorn.

Då undrar jag om Nuforce Icon Amp räcker för att driva dessa?

Jag vill även kunna spela upp ljud från tv:n och ett ps4 genom högtalarna i framtiden.
Går detta att koppla genom ett Sound Blaster Z och förstärkaren jag länkade till?

Eller kan det vara en bättre idé köra på TP22 temporärt och sedan inhandla en reciever som tex RX-V773 eller liknande i framtiden?

Andra förslag uppskattas också.
Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: 3770k @ 4.2GHz GPU: MSI 7870 Twin Frozr Crossfire Moderkort: MSI Z77a GD65 PSU: Corsair AX 760W RAM: Corsair Vengance LP 8GB 1600Mhz CL7 CPU Kylare: Noctua NH-U12P Se2 Systemdisk: Samsung 830 128GB Lagringsdisk: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, 2x 1TB Samsung Spinpoint F3 Ljudkort: Creative Sound Blaster Z Chassi: Corsair 600T Tangentbord: Ducky Shine Brown Skärm: Asus VG248QE

Permalänk
Medlem

Nuforce lr liknande passar bäst för mindre och gärna lättdrivna högtalare. Det kommer visserligen att låta tillsammans med Canton-högtalarna, men maxvolym och dynamik skulle inte bli så roligt.

Skulle rek. att vänta och köpa något "riktigt" som den Yamaha-recievern du länkade till. En tanke kan vara att införskaffa något begagnat under tiden? för under 1000kr får man en rätt bra beg förstärkare/reciever. Visserligen med noll garanti, men funktionstestar du den vid köp lär den hålla ett tag, iaf tills du har råd med en ny.

Permalänk
Medlem

Jo men då väntar jag hellre tills jag har råd med en riktig reciever, har inte lust att lägga ut dom pengarna just nu som student..

Någon som har erfarenhet om tk2050 chippet som sitter på TP22:an?
Eller vet någon om det finns någon annan billig lösning?

Visa signatur

CPU: 3770k @ 4.2GHz GPU: MSI 7870 Twin Frozr Crossfire Moderkort: MSI Z77a GD65 PSU: Corsair AX 760W RAM: Corsair Vengance LP 8GB 1600Mhz CL7 CPU Kylare: Noctua NH-U12P Se2 Systemdisk: Samsung 830 128GB Lagringsdisk: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, 2x 1TB Samsung Spinpoint F3 Ljudkort: Creative Sound Blaster Z Chassi: Corsair 600T Tangentbord: Ducky Shine Brown Skärm: Asus VG248QE

Permalänk
Medlem

Folk underskattar verkligen t-amps. _Bra_ t-amps.

"för billigt du måste ha något dyrt".

Skrivet av JuggsteR:

Jo men då väntar jag hellre tills jag har råd med en riktig reciever, har inte lust att lägga ut dom pengarna just nu som student..

Någon som har erfarenhet om tk2050 chippet som sitter på TP22:an?
Eller vet någon om det finns någon annan billig lösning?

http://www.diyaudio.com/forums/class-d/193715-ta2020-vs-2022-... etc

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Inaktiv

Nuforce ampen ger 18W i 8ohm. Inget att hurra för eller något som jag skulle köpt till de högtalarna. Skulle rekommendera som föregående talare nämnde att leta efter en bra beggad stereoförstärkare. "En bra" receiver kommer antagligen kosta en del.

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att det blev en RX-V773 ändå, toknöjd!

Tack för hjälpen!

Visa signatur