Dock så är Gran Turismo verkligen inte värt de pengarna. Köpte PS3:an bara för Gran Turismos skull, och har då köpt PS3:an och Gran Turismo 5: Academy Edition för det priset som man köper spelet och kontrollern här. Kört flertalet tävlingar med G27 ratt, och kan säga att det hur bilarna beter sig är väldigt bra, och nästan likadant som i Forza serien (speciellt Forza 4). Tyvärr så är det den enda goda sidan av Gran Turismo, motorljudet i bilarna låter som om det vore en tävling mellan hårtork, vinkelslip och skruvdragare. Menyerna är dåliga, spelet har egentligen ingen mening, laddningstiderna är sjukt långa även med ssd. Efter att ha gjort första licensen så la jag av med spelandet. Och det är inte att jag inte har tålamod - klarade alla forza titlar till 100% tidigare, så det har jag. Jag tänkte att Gran Turismo 6 blir bättre, men den gången var jag smartare och lånade spelet av en vän. Samma dåliga ljud på bilar (eller dammsugare och hårtork?), sen så har man ~1200 bilar, varav 1/10 är premiumbilar som är snygga och ser bra ut inne, men 90% ser ut som skit och inte går att se på. Laddningstiderna blev ännu längre än i 5:an. Det går inte att nedgradera bilar (om man installerat en förbättring så sitter den bara där, punkt slut). Själva spelet har egentligen inte ändrats någonting, förutom att de har lagt all sin tid för att lägga in ett "race" på månen med NASAs "rymdbil". Kul att GT nu blev en månbilracesimulator istället!
Om man nu jämför med Forza 4, där man har riktigt fint ljud på bilarna, fortfarande fin grafik, väldigt realistisk körning, och just "det" som gör att man vill spela spelet tills man har 100% och alla achievements (inte bara dom som man får på konsollen, men även dom i själva spelet). Och tänk, att GT6 borde egentligen jämföras med Forza Motorsport 5, men troro inte det är någon ide att göra det