Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Det har den varit ett bra tag nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyperdyne68:

För bra för att vara sant, var inte... sant.
Bokade igår på Siba.se eftersom en del butiker hade den i lager, men efter tystnad från Siba hela dagen ställde jag mig i deras 30 minuters telefonkö och fick veta att Ipaden inte finns. Någon annan som haft större tur?

Bokade igår, fick bokningsbekräftelse i morse på SMS och hämtade ut den för ett par timmar sen i Örebro, så det gick i alla fall.
Hade lite flyt, då den inte fanns i lager först, men ploppade upp när jag gjorde en extrakoll för att se om det fanns något i närheten.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om det finns något hyfsat Spotify-erbjudande just nu? Sen undrar jag också om någon har åsikter om Optimus 4x för 1500. Sitter på en ZTE Blade 3 just nu och har minst sagt tröttnat på den. Verkar gå att få in Android 4.4 på den, finns det någon mer prisvärd lur just nu?

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fragande:

Någon som har koll på om det finns något hyfsat Spotify-erbjudande just nu? Sen undrar jag också om någon har åsikter om Optimus 4x för 1500. Sitter på en ZTE Blade 3 just nu och har minst sagt tröttnat på den. Verkar gå att få in Android 4.4 på den, finns det någon mer prisvärd lur just nu?

Motorola Moto G för ca samma pris på amazon uk.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Om du inte orkar med att lägga in ROMar så är Moto G en bättre passande mobil för priset däromkring som screamin-daemon rekommenderar.
Annars så är O4X HD en väldigt prisvärd mobil för det priset med en passande ROM.
Det stora problemet med O4X är som med O2X att LG suger på mjukvaran och andra måste gå in och fixa.
Storleken passar inte alla heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Philips SHB7000 over-ear Bluetooth för 399:- hos Mediamarkt Närmaste ligger på 599:- enligt Prisjakt

Är det ngn som testat dessa lurar till pc? Enl ett av omdömena på prisjakt så ska de enl den recensionen inte vara bra till pc (står ej varför).
Synpunkter ngn? Tänkt som present till min 12 årige som

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Är det ngn som testat dessa lurar till pc? Enl ett av omdömena på prisjakt så ska de enl den recensionen inte vara bra till pc (står ej varför).
Synpunkter ngn? Tänkt som present till min 12 årige som

Jag använder mina till pc, skype och musik, gömda mikrofonen ger imponerande ljud, som hörlurar så saknar dom djupbas och känns lite jobbiga att ha på sig en längre tid pga. hårda dynor, kör jag via blåtand så låter dom riktigt bra, men med sladd hör jag ett tjutande pip i låga volymer, skulle nog rekommendera att testa först hur dom känns att ha på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kacper:

Jag använder mina till pc, skype och musik, gömda mikrofonen ger imponerande ljud, som hörlurar så saknar dom djupbas och känns lite jobbiga att ha på sig en längre tid pga. hårda dynor, kör jag via blåtand så låter dom riktigt bra, men med sladd hör jag ett tjutande pip i låga volymer, skulle nog rekommendera att testa först hur dom känns att ha på sig.

TACK för inputen - uppskattas verkligen.
Dock fick jag precis reda på efter att ha pratat med MMs kundtjänst att dessa lurar var slut överallt och dessutom var priset numera 799:-...

Kan ngn tipsa om ett par trådlösa lurar i den prisklassen så är jag (o sonen!) tacksam!

Permalänk

Slog till på två stycken WD 2TB, hoppas köpet blir godkänt. Deras lagersaldo står fortfarande på 14 efter mina två hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Slog till på två stycken WD 2TB, hoppas köpet blir godkänt. Deras lagersaldo står fortfarande på 14 efter mina två hårddiskar.

Själv tog jag tre. Bara att hålla tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av micro87:

Själv tog jag tre. Bara att hålla tummarna!

Och jag fyra! (Faktiskt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Jag hann inte

"Artikeln är spärrad för försäljning och leverans"

Permalänk
Skrivet av Kacper:

Jag hann inte

"Artikeln är spärrad för försäljning och leverans"

Och där sprack det för alla...

Permalänk
Medlem

Samma som för tidigare talare, hann inte denna gången heller... Hade ju varit ett förbannat klipp för en 2TB disk <200 spänn, men nu var de visst snabba och spärrade den, tyvärr...

Permalänk
Skrivet av Mikael R:

Samma som för tidigare talare, hann inte denna gången heller... Hade ju varit ett förbannat klipp för en 2TB disk <200 spänn, men nu var de visst snabba och spärrade den, tyvärr...

Vi andra kommer inte heller att få den, den är ju spärrad för leverans. De insåg felet efter någon timme.

Permalänk
Medlem

Fick någon igenom sin order på de billiga hårddiskarna på elfa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Gran Turismo 6 plus en handkontroll för 499 :-
Måste väl ses som ett bra pris för ett såpass nytt spel och en kontroll

http://cdon.se/spel/gran_turismo_6_%2B_dual_shock_controller-...

Dock så är Gran Turismo verkligen inte värt de pengarna. Köpte PS3:an bara för Gran Turismos skull, och har då köpt PS3:an och Gran Turismo 5: Academy Edition för det priset som man köper spelet och kontrollern här. Kört flertalet tävlingar med G27 ratt, och kan säga att det hur bilarna beter sig är väldigt bra, och nästan likadant som i Forza serien (speciellt Forza 4). Tyvärr så är det den enda goda sidan av Gran Turismo, motorljudet i bilarna låter som om det vore en tävling mellan hårtork, vinkelslip och skruvdragare. Menyerna är dåliga, spelet har egentligen ingen mening, laddningstiderna är sjukt långa även med ssd. Efter att ha gjort första licensen så la jag av med spelandet. Och det är inte att jag inte har tålamod - klarade alla forza titlar till 100% tidigare, så det har jag. Jag tänkte att Gran Turismo 6 blir bättre, men den gången var jag smartare och lånade spelet av en vän. Samma dåliga ljud på bilar (eller dammsugare och hårtork?), sen så har man ~1200 bilar, varav 1/10 är premiumbilar som är snygga och ser bra ut inne, men 90% ser ut som skit och inte går att se på. Laddningstiderna blev ännu längre än i 5:an. Det går inte att nedgradera bilar (om man installerat en förbättring så sitter den bara där, punkt slut). Själva spelet har egentligen inte ändrats någonting, förutom att de har lagt all sin tid för att lägga in ett "race" på månen med NASAs "rymdbil". Kul att GT nu blev en månbilracesimulator istället!

Om man nu jämför med Forza 4, där man har riktigt fint ljud på bilarna, fortfarande fin grafik, väldigt realistisk körning, och just "det" som gör att man vill spela spelet tills man har 100% och alla achievements (inte bara dom som man får på konsollen, men även dom i själva spelet). Och tänk, att GT6 borde egentligen jämföras med Forza Motorsport 5, men troro inte det är någon ide att göra det

Visa signatur

GamingPC: Ryzen 5800X3D | Corsair LPX 3200MHz 4x16GB | Asus TUF 3080 | WD Black 1TB NVME | ASUS TUF 1000W | Anidees AI Crystal Case | ASUS TUF B550-PLUS | Win11
MobilePC: MacBook Air M1 :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Fick någon igenom sin order på de billiga hårddiskarna på elfa?

Ja min order gick igenom, dom har dragit pengar och jag har fått kvitto. Men jag har ingen aning om dom kommer skicka iväg paketet... Får hålla tummarna, men sådan tur har man väl inte :/

Visa signatur

-----------------------------------
MVH Xed
-----------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

My Book Essential 2000 GB
115 kr
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=2501949

Kan vara ett misstag dock

Blir bra irriterad när man får såna här mail från prisjakts bevakning, fick på denna disk samt några av WD andra diskar.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Motorola Moto G för ca samma pris på amazon uk.

Skrivet av Tobblish:

Om du inte orkar med att lägga in ROMar så är Moto G en bättre passande mobil för priset däromkring som screamin-daemon rekommenderar.
Annars så är O4X HD en väldigt prisvärd mobil för det priset med en passande ROM.
Det stora problemet med O4X är som med O2X att LG suger på mjukvaran och andra måste gå in och fixa.
Storleken passar inte alla heller.

Tack för er input. När jag vaknade idag var den dock redan slut Hade nog slagit till på en annars, slänga in egen ROM har jag inga problem med.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

Dock så är Gran Turismo verkligen inte värt de pengarna. Köpte PS3:an bara för Gran Turismos skull, och har då köpt PS3:an och Gran Turismo 5: Academy Edition för det priset som man köper spelet och kontrollern här. Kört flertalet tävlingar med G27 ratt, och kan säga att det hur bilarna beter sig är väldigt bra, och nästan likadant som i Forza serien (speciellt Forza 4). Tyvärr så är det den enda goda sidan av Gran Turismo, motorljudet i bilarna låter som om det vore en tävling mellan hårtork, vinkelslip och skruvdragare. Menyerna är dåliga, spelet har egentligen ingen mening, laddningstiderna är sjukt långa även med ssd. Efter att ha gjort första licensen så la jag av med spelandet. Och det är inte att jag inte har tålamod - klarade alla forza titlar till 100% tidigare, så det har jag. Jag tänkte att Gran Turismo 6 blir bättre, men den gången var jag smartare och lånade spelet av en vän. Samma dåliga ljud på bilar (eller dammsugare och hårtork?), sen så har man ~1200 bilar, varav 1/10 är premiumbilar som är snygga och ser bra ut inne, men 90% ser ut som skit och inte går att se på. Laddningstiderna blev ännu längre än i 5:an. Det går inte att nedgradera bilar (om man installerat en förbättring så sitter den bara där, punkt slut). Själva spelet har egentligen inte ändrats någonting, förutom att de har lagt all sin tid för att lägga in ett "race" på månen med NASAs "rymdbil". Kul att GT nu blev en månbilracesimulator istället!

Om man nu jämför med Forza 4, där man har riktigt fint ljud på bilarna, fortfarande fin grafik, väldigt realistisk körning, och just "det" som gör att man vill spela spelet tills man har 100% och alla achievements (inte bara dom som man får på konsollen, men även dom i själva spelet). Och tänk, att GT6 borde egentligen jämföras med Forza Motorsport 5, men troro inte det är någon ide att göra det

Är väl inte heller något direkt fan av GT serien, finns spel jag gillar mer så att säga, men det var fortfarande ett bra pris om man ändå tänkt att köpa GT6 och kanske vill ha en kontroll till för inte så stor peng extra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hessi:

Fyller tråden med ytterligare ett fynd på AKG-lurar

AKG K330 finns för 129 kr på Tradera (butiksannons).
Billigast är 499 kr på Prisjakt.

Finns redan på sidan innan, kolla Screamin-Daemon's inlägg längst ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Finns redan på sidan innan, kolla Screamin-Daemon's inlägg längst ner.

Oj! Ber så hemskt mycket om ursäkt. Jag sökte faktiskt igenom sidan och såg inlägget med det andra AKG-tipset som han lade upp. Missade att han hade lagt upp ytterligare ett tips till.

Permalänk
Medlem

Ni som har koll på hörlurar, AKG K330 som man nu kunde få för 129kr, är det bra ljud i dom för dom pengarna? Har tröttnat på mina Apple lurar men har inte ekonomin just nu att lägga ut så där jätte mycket på ett par lurar. Eller är Jays t.ex vägen att gå?

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hessi:

Oj! Ber så hemskt mycket om ursäkt. Jag sökte faktiskt igenom sidan och såg inlägget med det andra AKG-tipset som han lade upp. Missade att han hade lagt upp ytterligare ett tips till.

Ingen fara, lätt att missa

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Ni som har koll på hörlurar, AKG K330 som man nu kunde få för 129kr, är det bra ljud i dom för dom pengarna? Har tröttnat på mina Apple lurar men har inte ekonomin just nu att lägga ut så där jätte mycket på ett par lurar. Eller är Jays t.ex vägen att gå?

Finns ett par recensioner på Prisjakt. Och ja, de är med största sannolikhet betydligt mycket bättre in Apple-lurarna. Du hittar nog inget bättre för en sådan liten peng

Permalänk
Medlem

Jag kan hörlurar riktigt bra. Hänger mycket på head-fi

Ska ni köpa lurar ska ni köpa Sony Mh1c (viktigt att C't är med). 250 kr på webhallen och låter bättre än de flesta 1000 kr lurar ni känner till.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raptor18:

Jag kan hörlurar riktigt bra. Hänger mycket på head-fi

Ska ni köpa lurar ska ni köpa Sony Mh1c (viktigt att C't är med). 250 kr på webhallen och låter bättre än de flesta 1000 kr lurar ni känner till.

Usel design på pluggarna samt för mycket bas.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Juicis:

Blir bra irriterad när man får såna här mail från prisjakts bevakning, fick på denna disk samt några av WD andra diskar.

Väldigt uselt hanterat av ELFA också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klappa:

Väldigt uselt hanterat av ELFA också.

Det var ju verkligen uppenbart att priset var felaktigt. 135kr för en 2TB hårddisk är väl ungefär vad CopySwede tar?