Hej!
Letar efter ett roligt alternativt ett riktigt häftigt motiv att ha på mitt bankkort. Jag försökte få en meme som motiv till mitt kort, men det blev inte godkänt pga att det var upphovsrättsskyddat. Jag letar nu efter något annat roligt motiv, men jag hittar inte särskilt roliga motiv som inte är upphovsrättsskyddade. Jag tänkte att det kanske finns några vänliga själar på Sweclockers som kan ge mig tips om motiv eller kanske till och med låta mig använda ett eget foto som du själv fotat.
Någon som har gjort detta tidigare som kan dela med sig av vad de hade på kortet eller bara folk som kan ge mig tips eller foton?
(Jag letade men hittade inga liknande trådar. Jag vet inte heller om jag placerade tråden i rätt kategori, mod får gärna flytta den.)
Här är reglerna för vad man inte får ha på kortet:
Bilden får inte kränka annans upphovsrätt, rätt till varumärke eller annan liknande rättighet och ska följa god sed. Detta innebär att bl a följande regler måste följas för att en bild ska kunna godkännas.
Bilden får inte innehålla företagsnamn, föreningsnamn eller kännetecken för företag eller föreningar, eller varumärken, logotyper eller mönsterskyddade produkter.
Bilden får inte innehålla reklam eller syfta på någon med bankens tjänster kokurrerande produkt.
Bilden får inte föreställa offentliga personer, som t ex politiker, musiker eller idrottsmän.
Bilden får inte föreställa någon indetifierbar person utan dennes medgivande.
Bilden får inte innehålla motiv eller värderingar av samhällsfientligt, olagligt, rasistiskt, politiskt eller religiöst slag.
Bilden får inte visa personer involverade i olagliga eller rasistiska aktiviteter.
Bilden får inte innehålla svenska eller utländska texter, siffror och symboler, ej heller personliga data eller webbadresser.
Bilden får inte innehålla inslag av vapen och militära fordon eller av alkohol, tobak eller andra droger.
Bilden får inte ha provokativa, sexuella eller stötande inslag.
Bilden får inte innehålla nakna eller halvnakna vuxna eller barn.
Bilden får inte kunna uppfattas som våldsam eller obscen.
Bilden får inte skapa säkerhetsmässiga eller andra problem vid användning av kortet, till exempel får inte sedlar och mynt visas.
Bilden får inte utformas så att kortet uppfattas som vitt eller guld- eller silverfägat.
Tack på förhand!